توسعه ورزش همگانی سبب ارتقای سلامت جامعه می‌شود؛

احمدی: همه مردم باید زیر چتر ورزش قرار گیرند

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۲۲:۲۶:۳۴
کد خبر: ۷۰۸۱۶۱
احمدی: همه مردم باید زیر چتر ورزش قرار گیرند
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که همه مردم زیر چتر ورزش قرار گیرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  عبدالحمید احمدی چهارشنبه شب در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی افزود: ورزش تاثیر بسیار مهمی در بعد سلامت، بعد اجتماعی و ارتقای زندگی مردم دارد و حوزه ای نیست که فقط با بخشی از جامعه سر و کار داشته باشد بلکه همه مردم جامعه هدف ورزش محسوب می شوند.
وی بیان کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است و باید شرایط ورزش را برای همه مردم فراهم کنیم که البته انجام این مهم نیازمند همکاری همه بخش هاست.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش همگانی موجب ارتقای سلامت و افزایش نشاط بین مردم می شود و اگر به دنبال جامعه سالم و پیشرفت جامعه هستیم باید بتوانیم این شرایط را هرچه بهتر رقم بزنیم.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان ها شرایط خاصی دارد و پراکندگی جمعیت در این استان و فاصله مکان های شهری و روستایی و نیازهای خاص، یک برنامه ریزی دقیق و جامع را ایجاب می کند.
وی افزود: باید موضوع ارائه خدمت در ورزش به مردم شریف خراسان جنوبی با جدیت بیشتری دنبال شود و در بخش ورزش قهرمانی هم استعدادهای خوبی در این استان وجود دارد که برای پرورش و شکوفایی این استعدادها باید تلاش بیشتری انجام شود.
احمدی گفت: قهرمانان ملی افتخارآفرین از استان خراسان جنوبی در سطح ورزش کشور داریم که باید تعداد این قهرمانان بیشتر شود.
وی اضافه کرد: یکی از اولویت های ما در این دوره توجه خاص به توسعه ورزش بانوان است و باید بتوانیم فرصت های برابر را در ورزش برای بانوان فراهم کنیم.
وی گفت: هرجا فرصت حضور گسترده بانوان در ورزش کشور ایجاد شده آثار و نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته است و روزهای گذشته شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران بانو در سطح قاره آسیا بودیم که تیم فوتسال بانوان ایران بر سکوی قهرمانی آسیا قرار گرفت و همزمان تیم بانوان کاراته کشور در قاره آسیا قهرمان شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه زیرساخت ها انجام شده است و علیرغم محدودیت ها تلاش شد با اولویت بندی پروژه های نیمه تمام زیادی به بهره برداری برسد و از اینکه بخشی از این پروژه ها در خراسان جنوبی به سرانجام رسیده خوشحالیم.
وی به حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در استان انجام شده و باید توجه ویژه ای به این حوزه در استان داشته باشیم و فرصت را برای توسعه مشارکت جوانان فراهم کنیم.
احمدی گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد در این استان مطلوب است اما باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد.
وی بیان کرد: چهار سال گذشته ظرفیت فعالیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد جوانان به بیش از 2 هزار تشکل رسیده و امیدواریم در چهار سال آینده به 6 هزار سمن برسد.
وی افزود: هرچه فرصت و فضای فعالیت را برای جوانان فراهم کنیم نفع آن متوجه کشور و جوانان و توسعه و تعالی خواهد بود و امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان استان، اهتمام بیشتری به توسعه امور جوانان در این استان داشته باشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین از محمداسماعیل افضل پور مدیرکل پیشین ورزش و جوانان خراسان جنوبی به عنوان چهره فرهیخته و شناخته شده علمی ورزش کشور یاد و از خدمات وی قدردانی کرد.
وی گفت: مهران سرپرست مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان نیز از مدیران مجرب و شناخته شده حوزه ورزش و جوانان کشور است و در مسئولیت های مختلف کشور کارنامه موفقی دارد.

نظر شما