جام جهانی ۲۰۱۸؛

چشم امید تیم پرافتخار قاره آفریقا به فرعون

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۲۴۲
چشم امید تیم پرافتخار قاره آفریقا به فرعون
تیم ملی فوتبال مصر بعد از بیست و هشت سال توانست به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال مصر بعد از بیست و هشت سال توانست به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند و با هفت قهرمانی جزو تیم های پرافتخار قاره آفریقا به شمار می رود.

در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آفریقا، از گروه E، تیم ملی مصر در دیداری خانگی با پیروزی دو بر یک مقابل کنگو، پس از ۲۸ سال بار دیگر به جام جهانی راه یافت. صلاح در دقایق ۶۲ و ۹۵ (از روی نقطه پنالتی) برای مصر و موتو در دقیقه ۸۸ برای کنگو گل زدند. مصر با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و ضمن حفظ صدرنشینی در فاصله یک بازی مانده به پایان مسابقات انتخابی جام جهانی، مسافر روسیه شد. آخرین حضور مصر در رقابت‌های جام جهانی به سال ۱۹۹۰ بر می‌گردد. این سومین حضور مصری‌ها در رقابت‌های جام جهانی است.

هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی تیم ملی فوتبال مصر در دوران بازیگری در پست مدافع میانی بازی کرده‌ بود. کوپر دوران بازیگری خود را در تیم‌های باشگاهی آرژانتینی سپری کرد. وی همچنین در سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان بازیکن سه بار برای تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفته‌ بود. او در تیم‌های اتلتیکو هوراکان، لانوس، رئال مایورکا، والنسیا، اینترمیلان، رئال بتیس، پارما، تیم ملی گرجستان، آریس سالونیک، ریسینگ سانتاندر، اردواسپور و الوصل مربیگری کرده‌است و هم‌اکنون سرمربی تیم ملی مصر می‌باشد. کوپر به عنوان سرمربی، تیم والنسیا را در ۲ دورهٔ متوالی (فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ و فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰) به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رساند، اما در هر دو فینال به نایب قهرمانی رسید. کوپر با تیم ملی مصر به جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کرد تا مصر پس از ۲۸ سال در جام جهانی حضور داشته باشد.

 

تیم ملی مصر

لیست نهایی هکتور کوپر، سرمربی تیم ملی مصر برای مسابقت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرده برداشت که به شرح زیر است:

دروازه بان ها: عصام الحضری و محمد الشناوی.

مدافعان: احمد فتحی، احمد حجازی، علی جبر، سعد سمیر، محمد عبد الشافی، ایمن اشرف و حمد المحمدی.

هافبک ها: محمد الننی، طارق حامد، محمود عبد العزیز، محمود کهربا، عمرو ورده، رمضان صبحی، محمود ترزگه، محمد صلاح، عبد الله السعید، محمود عبدالرازق.

مهاجمان: احمد حسن کوکا و مروان محسن.

البته دروازه بان سوم باقی مانده و شریف اکرامی و محمد عواد گزینه این پست هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز