جام جهانی ۲۰۱۸؛

آبی‌های آسمانی دلخوش به سوارز و کاوانی

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۲۴۶
آبی‌های آسمانی دلخوش به سوارز و کاوانی
اروگوئه تاکنون دو بار در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ جام جهانی فوتبال را فتح کرده‌ است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال اروگوئه که در جام جهانی روسیه حضور دارد تاکنون دو بار در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ جام جهانی فوتبال را فتح کرده‌ است.

این تیم در سال ۲۰۱۰ موفق شد پس از ۴۰ سال به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی راه یابد. تیم ملی اروگوئه در کوپا ۲۰۱۱ با حذف آرژانتینِ میزبان و غلبه بر پاراگوئه در دیدار فینال، موفق شد کوپا آمریکای ۲۰۱۱ را فتح کند. تیم ملی اروگوئه تاکنون در دوازده دوره جام جهانی حضور داشته‌ است که دو عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ و سه عنوان چهارمی در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۰ و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را کسب کرده‌ است.

نخستین قهرمان جام جهانی توانست در آخرین دیدار گروهی مسافر روسیه شود. این تیم با پیروزی ۴ بر ۲ برابر بولیوی به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. اولین میزبان جام جهانی در حالی به روسیه می‌رود که یکی از زهردارترین خط حمله‌ها را بین تیم‌های حاضر در این بازی‌ها دارد. حضور لوییس سوارز و ادینسون کاوانی در کنار هم باعث ایجاد ترس برای هر دفاعی می‌شود. این تیم در مرحله مقدماتی پس از تیم برزیل بهترین خط حمله را داشت. اروگوئه می‌خواهد نسبت به جام جهانی گذشته بهترین نتیجه را کسب کند و تا جایی که می‌تواند به بالاترین مراحل صعود کند. با این حال این تیم در دو بازی اخیر دوستانه‌اش نتوانست نتایج خوبی کسب کند و برابر لهستان بدون گل مساوی کرد و ۲ بر یک مغلوب اتریش شد.

اسکار واشینگتن تابارس سیلوا، سرمربی اروگوئه است. وی در دو جام جهانی ِ ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی اروگوئه را برعهده داشته‌است.

تیم‌ ‌ملی فوتبال اروگوئه در گروه نخست جام جهانی با روسیه میزبان، عربستان و مصر هم گروه شده و شانس بالایی برای صعود از گروه خود به مرحله بعد دارد.

 

تیم ملی اروگوئه

 

اسکار تابارس، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال اروگوئه فهرست ۲۶ نفره تیم‌ ‌ملی کشور برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به شرح زیر اعلام کرد:

دروازه‌بان:

فرناندو موسلرا (گالاتاسرای) مارتین سیلوا (واسکودوگاما) مارتین کامپانیا (ایندیپندنت)

مدافع‌ها:

ماکسی پریرا (پورتو) دیگو گودین (اتلتیکومادرید) مارتین کاسرس (لاتزیو) ژوزه ماریا خیمنس (اتلتیکومادرید) سباستین کوتس (‌اسپورتینگ) گاستون سیلوا (ایندیپندنت) گیلرمو وارلا (پنارول)

هافبک‌ها:

کریستین رودریگس (پنارول) نیکولاس لودیرو (سیاتل) گاستون رامیرز (سامپدوریا) کارلوس سانچس (مونتری)‌ ماتیاس وسینو (اینتر) جورجیان آراسکائتا (کروزیرو) ناهیتان ناندس (بوکاجونیورز) رودریگو بنتانکور (یوونتوس) دیگو لاکسالت (جنوا) فدریکو والورده (دپورتیوو لاکرونیا) جاناتان اورتاویسکیا (مونتری) لوکاس توریرا (سامپدوریا)

مهاجمان:

ادینسون کاوانی (پاری ‌سن‌ ژرمن) لوییس سوارز (بارسلونا) کریستین استوانی (خیرونا) ماکسی گومس (سلتاویگو).

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز