جام جهانی ۲۰۱۸؛

خشم سرخ تیکی‌تاکا، بلای جان حریفان

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۲۵۴
خشم سرخ تیکی‌تاکا، بلای جان حریفان
تیم ملی فوتبال اسپانیا یکی از مدعیان اصلی فتح جام جهانی خواهد بود.

به گزارش گروهه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال اسپانیا یکی از تیم های حاضر در جام جهانی روسیه خواهد بود و با تیم ایران هم بازی می کند. این تیم قهرمان یورو ۱۹۶۴، یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده‌ است. سرمربی فعلی اسپانیا یولن لوپتگی است. اسپانیا با مربیگری ویسنته دل بوسکه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده‌ بود. تیم ملی فوتبال اسپانیا به خشم سرخ لقب گرفته‌است.

اسپانیا قهرمان جهان و اروپا، پس از قهرمانی در یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲، تبدیل به تنها تیم اروپایی شد که قهرمان پی در پی سه جام بین‌المللی شده‌است. در ژوئیه ۲۰۰۸، اسپانیا برای اولین بار در رده‌بندی فیفا به صدر جدول صعود کرد. اسپانیا بین نوامبر ۲۰۰۶ و ژوئن ۲۰۰۹، ۳۵ بازی را نباخت تا این که از برزیل شکست خورد.

یولن لوپتگی اهل اسپانیا است. وی که در دوران بازی خود، دروازه‌بان بود در ۳۱۷ بازی رسمی برای باشگاه‌های مختلف اسپانیایی به میدان رفت. از باشگاه‌هایی که وی در آن بازی کرده می‌توان به تیم‌ های رئال مادرید، لگرونیس، بارسلونا و رایو وایکانو اشاره کرد. لوپتگی در سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا شد.

در گروه هفتم مرحله مقدماتی تیم اسپانیا با سه گل مقابل آلبانی پیروز شد. رودریگو، ایسکو و تیاگو برای اسپانیا در این بازی گلزنی کردند. تیم ایتالیا در خانه با نتیجه تساوی ۱-۱ مقابل مقدونیه متوقف شد. کیه لینی تک گل ایتالیا را در این بازی به ثمر رساند. تیم لیختن اشتاین هم با یک گل مغلوب رژیم صهیونیستی شد. تیم اسپانیا با ۲۵ امتیاز قاطعانه به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شد.

 

اسپانیا

 

فهرست بازیکنان دعوت شده تیم ملی اسپانیا به شرح زیر است:

دخیا،کپا آریسابالاگا، پپه رینا، جوردی آلبا، فرناندز،دنی کارواخال، سزار آزپیلیکوئتا،آلوارو اودریوزولا، سرخیو راموس،پیکه،ایسکو،تیاگو آلکانتارا، داوید سیلوا، اینیستا،سائول نیگوئز، دنی پارخو، کوکه، رودری هرناندز، مارکو آسنسیو، یاگو آسپاس، رودریگو، دیگو کاستا، لوکاس واسکز.

تیم ملی اسپانیا در گروه B جام جهانی روسیه، با تیم های ملی ایران، پرتغال و مراکش همگروه است.

نظر شما
پرونده ویژه