پیگیری مسابقات والیبال در تایلند؛

قهرمان نوجوانان دختر آسیا چگونه معرفی می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۸:۳۹:۲۹
کد خبر: ۷۰۹۴۴۴
دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 17 سال آسیا از صبح روز گذشته در 4 گروه 3 تیمی به میزبانی شهر ناخون‌پاتوم تایلند آغاز شده است و ششم خردادماه با معرفی تیم های برتر به پایان می رسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، 12 تیم شرکت‌کننده در رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا بر اساس رنکینگ‌ به‌دست آمده در دوره گذشته رقابت‌ها، در 4 گروه تقسیم شدند. مرحله گروهی رقابت‌ها طی 3 روز(از تاریخ 30 اردیبهشت الی اول خرداد) برگزار می‌شود و 12 تیم حاضر در این رقابت‌ها طبق برنامه مسابقات به مصاف حریفان خود می‌‌روند.

مرحله دوم رقابت‌ها درحالی از دوم خرداد ماه آغاز می‌شود که تیم‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی استراحت دارند. 8 تیم باقی‌مانده براساس رنکینگ به‌دست آمده در جدول رده‌بندی دور مقدماتی به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

در مرحله سوم رقابت‌ها که از 3 خرداد آغاز می‌شود 4 تیم‌ بازنده مرحله دوم استراحت دارند. 8 تیم دیگر برای کسب رتبه‌های اول تا هشتم(برنده‌ها برای رتبه اول تا چهارم و بازنده‌ها برای رتبه پنجم تا هشتم) با هم دیدار می‌کنند.

در مرحله چهارم که از 4 خرداد شروع می‌شود، برنده مسابقات مراحل دوم و سوم یعنی 8 تیم استراحت دارند و 4 تیم برای کسب رتبه نهم تا دوازدهم(برنده‌ها برای رتبه نهم و دهم، بازنده‌ها برای رتبه یازدهم و دوازدهم) تلاش می‌کنند.
 
5 خرداد تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول مشخص می‌شوند و علاوه بر آن 4 بازی مرحله یک‌چهارم نهایی هم انجام می‌شود که برنده‌ها برای تصاحب رتبه اول تا چهارم و بازنده‌ها برای تصاحب رتبه پنجم تا هشتم به مصاف هم می‌روند. در این مرحله دو تیم برنده مرحله چهارم استراحت دارند.

مرحله نهایی مسابقات هم در تاریخ 6 خرداد برگزار می‌شود. در این مرحله تیم‌های اول تا دهم جدول رده‌بندی مشخص خواهند شد.

در دوازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا 12 تیم حضور دارند. تیم‌های چین، ژاپن، کره جنوبی در گروه A، تیم‌های چین‌تایپه، هنگ‌کنگ، تایلند در گروه B، تیم‌های ایران، نیوزیلند، استرالیا در گروه C و تیم‌های هند، مالزی و قزاقستان در گروه D با هم در دور مقدماتی رقابت می کنند.

نظر شما