برگزاری جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک به ریاست دکتر سلطانی‌فر؛

گزارش وضعیت نهایی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با اولویت کسب مدال طلا و سکوی سوم

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۴:۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۰۹۶۳۸
گزارش وضعیت نهایی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با اولویت کسب مدال طلا و سکوی سوم
جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک به ریاست دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با گزارش نهایی از کاروان ایران در بازی های پارآسیایی جاکارتا همچنین گزارشی از نحوه حضور ایران در بازی های المپیک جوانان همراه بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک پیش از ظهر امروز با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این جلسه محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی رییس و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گزارشی از وضعیت نهایی کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا ارائه دادند. بر اساس این گزارش ها سومین دوره بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا در 457 رویداد و در 18 رشته ورزشی برگزاری می شود که ایران با 73 ورزشکار زن و 139 ورزشکار مرد در 13 رشته ورزشی شرکت می کند.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم هم که سهمیه پارالمپیک 2020 را در تیراندازی برای کشورمان به ارمغان آورده اند به ترتیب پرچمدار کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه و اختتامیه هستند. در این جلسه حضور کاروان ورزشی برای شرکت در بازی های پاراآسیایی 2018 با نگاه کسب سکو و اولویت کسب مدال مطرح شد. محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز هدف ایران را قرار گرفتن در جایگاه سوم رده بندی مدال ها عنوان کرد.

دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز فرآیند آمادگی حضور کاروان ورزشی ایران در بازی های پارآسیایی 2018 را ستود و تقویت ورزش جانبازان و معلولان را مورد تاکید قرار داد و ابعاد اجتماعی و انسانی جامعه معلولان و جانبازان در این رویداد مهم را مورد توجه قرار دارد. در این جلسه اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2018 جوانان در بوینس آیرس نیز گزارشی از روند شکل گیری این رویداد و رویکرد فرهنگی آموزشی بازی ها ارائه داد.

رحیمی با اشاره به برگزاری اولین دوره المپیک جوانان در سنگاپور ،تعداد کاروان ایران را 52 نفر در 13 رشته ورزشی و جایگاه کشور در رده بندی را با 2 طلا ،2 نقره و 1 برنز بیست و ششم عنوان کرد.

وی در ادامه حضور ایران در دومین دوره بازی های المپیک جوانان در نانجینگ چین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این دوره با 14 ورزشکار پسر و 2 ورزشکار دختر در 9 رشته ورزشی شرکت کردیم که با 3 طلا و 3 برنز در مجموع در جایگاه بیست و چهارم رده بندی مدال ها قرار گرفتیم.

اصغر رحیمی در ادامه توضیح داد: سومین دوره بازی های المپیک جوانان در بوینس آیرس از 14 تا 26 مهرماه در 34 رشته برگزار می شود و ایران تا کنون 6 سهمیه در بخش دختران و 26 سهمیه در بخش پسران بدست آورده است اما روند کسب سهمیه همچنان ادامه دارد.

در این جلسه با تاکید دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دقایقی پیرامون آخرین وضعیت کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز بحث و بررسی به عمل آمد و مقرر شد تصمیم نهایی پیرامون افزایش سهمیه برخی از رشته ها در جلسات تخصصی اتخاذ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز