جام جهانی ۲۰۱۸؛

صلاح جام جهانی را صلاح می‌داند

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۷۳۷
صلاح جام جهانی را صلاح می‌داند
محمد صلاح ستاره لیورپول بی تردید یکی از بهترین ستاره های قاره آفریقا در جام جهانی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد صلاح غالی ۱۵ در شهر بسیون مصر به دنیا آمد. این ستاره ۲۵ ساله مصری برای رسیدن به صدر بهترین بازیکنان لیگ برتر پله های ترقی را یکی یکی پیمود.صلاح که فوتبال را از آکادمی باشگاه المقاولون مصر شروع کرده بود، در سال ۲۰۱۰ نخستین بازی خود را در سطح بزرگسالان برای باشگاه انجام داد. وی در دسامبر ۲۰۱۰ و در بازی مقابل الاهلی نخستین گل خود را به ثمر رساند. او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ نیز در همان باشگاه حضور داشت و این تا زمانی بود که فاجعه استادیوم پورت سعید منجر به تعلیق تمام فعالیت های فوتبالی در کشور مصر شد.

استعدادیاب های باشگاه بازل سوئیس، بازی صلاح را در جریان بازی دوستانه بین تیم المقاولون و تیم زیر ۲۳ سال مصر دیدند و پسندیدند. در آن بازی صلاح در نیمه دوم به بازی آمد و دو گل به ثمر رساند تا باشگاه وی با نتیجه ۴-۳ به پیروزی دست یابد.در آوریل سال ۲۰۱۲، صلاح با قراردادی ۴ ساله به طور رسمی به عنوان بازیکن جدید باشگاه بازل معرفی شد. صلاح یک هفته پس از اولین حضور در لیگ، نخستین گل را برای سوئیسی ها به ثمر رساند.در ژانویه ۲۰۱۴ خبر انتقال صلاح به چلسی با مبلغی حدود به ۱۱ میلیون پوند منتشر شد. این انتقال، او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ چلسی تبدیل می کرد. در فوریه همان سال، صلاح در پیروزی مقابل نیوکاسل اولین حضور خود در لیگ برتر را جشن گرفت. نخستین گل او، در دربی لندن مقابل آرسنال به ثبت رسید.

 

 

در ددلاین روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۵، صلاح به طور قرضی راهی فیورنتینا شد. در واقع این انتقال بخشی از انتقال خوان کوادرادو به استمفوردبریج می شد در شرایطی که فیورنتینا در نظر داشت قرارداد وی را دائمی کند، این بازیکن زیر بار نرفت و با قرارداد قرضی دیگری راهی باشگاه رم ایتالیا شد. صلاح دو فصا در باشگاه ایتالیایی حضور داشت و بازی های خوبی برای این تیم انجام داد و در نهایت آخر فصل راهی لیگ برتر انگلستان شد. جایی که یورگن کلوب با لیورپول انتظارش را می کشید. ستاره مصری این فصل برای لیورپول فوق العاده ظاهر شد تا در نهایت از سوی کارشناسان لیگ برتر به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شود.

صلاح سابقه ۵۷ بازی و ۳۳ گل ملی در کارنامه دارد. صلاح در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با گل کردن پنالتی دقیقهٔ ۹۵ باعث صعود مصر به جام جهانی پس از ۲۸ سال شد و حالا همه منتظر هستند تا ببینند بازیکنی که با مسی مقایسه اش می کنند در جام جهانی چگونه درخشش خواهد داشت.

نظر شما