گل‌افشان:

افت روحی بازیکنان دلیل باخت مقابل استرالیا بود

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۴:۳۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۰۰۳۷
افت روحی بازیکنان دلیل باخت مقابل استرالیا بود
مربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: ملی پوشان ایران برابر استرالیا از نظر روحی با مشکل روبرو شدند و به همین دلیل نتیجه مسابقه را واگذار کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی نوجوانان دختر ایران در سومین روز از رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 17 آسیا- تایلند با نتیجه سه بر دو مقابل استرالیا مغلوب شد.

ملی‌پوشان ایران که در بازی اول خود موفق به شکست نیوزیلند با نتیجه سه بر صفر شده بودند، بازی دوم را درحالی به حریف خود واگذار کردند که ست‌های اول و دوم را به سود خود به اتمام رسانده بودند. تا اواسط ست سوم هم نتیجه به سود ایران بود اما در ادامه تیم ایران نتوانست مقابل استرالیا استقامت کند.

مربی تیم ملی نوجوانان دختر ایران در تشریح این اتفاق گفت: بازیکنان ایران بی‌تجربه هستند. این درحالی است که استرالیا و نیوزیلند قبل از برگزاری این رقابت‌ها چند بازی‌ دوستانه با هم داشتند. تقریبا تمام تیم‌ها برای حضور در این رقابت‌ها بازی‌های تدارکاتی زیادی پیش‌بینی کرده بودند.

صفورا گل‌افشان با تاکید بر این که تیم ملی نوجوانان ایران بدون بازی تدارکاتی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد، گفت: «تنها تیمی که بدون برگزاری بازی تدارکاتی راهی تایلند شد، تیم ایران بود. به جز برگزاری یک اردو در رامسر و بازی با چند تیم سطح پایین حاضر در لیگ دسته یک، بازی دیگری نداشتیم. تیم ما تجربه لازم را نداشت و همین مسئله هم باعث شد بچه‌ها در جریان بازی تا حدودی خود را ببازند، دچار افت روحیه شوند و درنهایت نتیجه را واگذار کنند.

وی تجربه را عامل برد استرالیا دانست و افزود: بازیکنان استرالیا این تجربه را داشتند که چطور اختلاف امتیاز خود را کاهش دهند و به همین دلیل با روحیه بالاتری نسبت به ما بازی کردند.

مربی تیم ملی دیگر دلیل شکست ایران را ضعف تیم در دریافت عنوان کرد و گفت: متاسفانه بازیکنان قدرتی ما از نظر دریافت دچار مشکل شدند و اعتماد به نفس لازم را هم نداشتند. به همین خاطر توپ‌های دریافتی به پاسور نمی‌رسید. این مسئله بازیکنان سرعتی ما را هم از کار انداخته بود و متعاقب آن حملات خوبی هم در این بازی نداشتیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن شرایط بازیکنان در بازی مقابل استرالیا که 5 ست به طول انجامید گفت: از نظر شرایط بدنی بچه‌ها واقعا خوب بودند و تنها مسئله‌ای که باعث رقم خوردن این باخت شد، افت روحی و روانی بازیکنان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز