یادداشت؛

ورزشی ترین رئیس جمهور

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۵:۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۱۰۱۵۷
ورزشی ترین رئیس جمهور
خبرگزاری برنا- سید محمد مبین

دیشب ورزشکاران روزه خود را با حسن روحانی افطار کردند و این دیدار صمیمانه دوازدهمین بار بود که به صورت عمومی برگزار می شد تا رئیس جمهوری یازدهم و دوازدهم یک رکورد دست نیافتنی در توجه به ورزش و ورزشکاران از خود بر جای گذارد.

حسن روحانی، ورزشی ترین رئیس جمهور ایران است، نه فقط به خاطر دوازده دیدار عمومی با ورزشکاران و چندین دیدار خاص با اهالی و مسوولان بین المللی ورزش که هم به این دلیل و هم به دلیل تصمیمات مهمی که در عرصه ورزش در دو دولت یازدهم و دوازدهم گرفته شده است.

دور نیست روزهایی که ورزشکاران نگران روزهای پس از قهرمانی بودند ولی در دولت اول حسن روحانی مصوب شد کسانی که در رقابت های جهانی حائز مقام می شوند بتوانند در دستگاه های دولتی استخدام شوند و باز دور نیست روزهایی که ورزش بانوان فقط به عنوان یک ادای دین مطرح بود ولی امروز ورزشکاران زن ایرانی در میادین مختلف می درخشند و مدال و قهرمانی می آورند. ورزش همگانی از تاکیدات روحانی در همه این سال ها بوده و امروز با یک رشد صد در صدی مردم بیشتر ترغیب به ورزش شده اند، پاداش های ورزشکاران قهرمان با وجود همه تنگناهای مالی دولت به روز شده و دیگر کمتر گلایه ای از تاخیر در پرداخت ها شنیده می شود ضمن اینکه این پاداش ها قانونمند شده تا ورزشکار قبل از اعزام بداند چه پاداشی در صورت کسب مدال خواهد گرفت. پیام های تبریک رئیس جمهور منحصر به برخی رقابتهای مهم نیست که حتی حسن روحانی در قبال قهرمانی نوجوانان در رشته های مختلف هم پیام تبریک صادر می کند، در دولت حسن روحانی استقلال و پرسپولیس دوباره به اوج برگشتند و چند سالی می شود که جایگاهشان صدر جدول است، این توجه تا جایی است که حسن روحانی حتی از اعتبار بین المللی خود هم خرج می کند تا مشکلات این باشگاه ها و سایر باشگاههای کشور حل شود.

حضور مسعود سلطانی فر و سید رضا صالحی امیری، دو تن از نزدیک ترین افراد به رئیس جمهور در صدر ورزش کشور نشان دیگری از توجه حسن روحانی به ورزش است تا جایی که حالا هم عمران و آبادانی ورزش رشد کرده، هم تدبیر مستقر شده، هم دیپلماسی ورزش رونق گرفته و هم طعم شیرین آرامش را می توان در ورزش کشور احساس کرد.

تلقی حسن روحانی از ورزش تلقی درستی است، ورزش در کنار اینکه یک صنعت است می تواند باعث ایجاد امید و نشاط در کشور شود، دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده به خوبی توانسته در ورزش تدبیر کند تا امید را میان مردم بیاورد، در این راه حسن روحانی و وزیر ورزش و جوانانش گوش شنوایی برای شنیدن دارند، این را نه تنها در اقدامات مسعود سلطانی فر که در سخنان و تصمیمات حسن روحانی هم می توان دید به همین دلیل هم است که ورزش کشور به سمت یک ساختار خوب  و با برنامه پیش می رود تا در آینده ای نه چندان دور، دیگر ورزش عرصه تاخت و تاز فرصت طلبان و هوچی گران نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز