حاشیه‌نگاری برنا از مراسم تجلیل از ورزشکاران؛

قهرمانان نسل‌های مختلف در ضیافت افطاری رییس جمهور/ حمایت قاطعانه دکتر روحانی از بانوان/ تا آخر به عهد و پیمان خود وفادار هستیم

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۰:۰۰:۰۵
کد خبر: ۷۱۰۲۵۴
قهرمانان نسل‌های مختلف در ضیافت افطاری رییس جمهور/ حمایت قاطعانه دکتر روحانی از بانوان/ تا آخر به عهد و پیمان خود وفادار هستیم
قهرمانان ما شب گذشته اعلام کردند با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد تا آخر ایستاده‌اند و از رای خود به دکتر روحانی پشیمان نیستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران همچون چند سال گذشته در دولت تدبیروامید با حضور دکتر روحانی و جمع کثیری از خانواده ورزش در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه چند تن از ورزشکاران صحبت‌ها و درد و دل اهالی ورزش را به گوش رییس جمهور رساندند. الهه منصوریان، قهرمان ووشوی جهان اولین بانوی ورزشکار بود که حرفهای خود را به دکتر روحانی گفت. منصوریان ضمن تشکر از حمایت دولت تدبیروامید از بانوان، نکاتی را درخصوص برخی مشکلات ورزشکاران بیان کرد. دومین سخنران مهدی زمانی قهرمانی پاراتیراندازی ایران بود که به تازگی موفق شد سهمیه پارالمپیک 2020 را نیز کسب کند. نکته جالب درخصوص سخنران دوم این بود که محمدرضا احمدی، مجری این برنامه زمانی که اسم مهدی زمانی را صدا کرد به اشتباه او را قهرمانی پارادوومیدانی خواند و قهرمان پاراتیراندازی وقتی پشت میکروفن قرار گرفت اعلام کرد که رشته او تیراندازی است.

1

سومین ورزشکاری که با دکتر روحانی سخن گفت فرشته کریمی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان بود که به همراه دیگر فوتسالیست‌ها چندی پیش توانست عنوان قهرمانی آسیا را برای دومین بار متوالی کسب کند. درخواست کریمی از رییس‌جمهور اجازه پیدا کردن بانوان برای ورود به ورزشگاه‌ها بود که با استقبال و تشویق مهمانان حاضر در جمع همراه بود. کریمی خطاب به رییس‌جمهور گفت شما همواره مایه دلگرمی بانوان بوده‌اید و حالا نیز می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ فرمایید که مسابقات مهم بانوان در رسانه ملی نشان داده شود. در آخر نیز بهداد سلیمی قهرمان سنگین وزن وزنه‌برداری جهان نقطه نظرات خود را خطاب به رییس جمهور قرائت کرد. در صحبت‌های چهار ورزشکار قهرمان کشور که در سالن اجلاس شنیده شد گلایه‌هایی نیز وجود داشت که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که در چند سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده طبیعی است کاستی‌هایی نیز در ورزش همچون دیگر بخش‌ها وجود داشته باشد. اما چیزی که در این بین مهم است همه کسانی که شب گذشته سخنرانی کردند یک حرف مشترک داشتند و آن سخن ماندن بر سر عهد خود با دکتر روحانی بود. قهرمانان ما شب گذشته اعلام کردند با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد تا آخر ایستاده‌اند و از رای خود به دکتر روحانی پشیمان نیستند.

2

در ابتدای سخنرانی دکتر رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، زمانی که ایشان اعلام کرد دکتر روحانی توجه ویژه به ورزش کشور دارد همه حضار در جمع یک صدا با تشویق‌های خود مهر تاییدی بر صحبت‌ دکتر صالحی امیری زدند. این تشویق زمانی بیشتر شد که دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در صحبت‌های خود گفت جامعه ورزش امشب آمده‌اند بگویند به عهدی که با شما بستند تا آخر خواهند بود.

در این مراسم فرشته کریمی و نسیمه غلامی دو تن از بازیکنان فوتسال ایران به نمایندگی از اعضای تیم پیراهنی را که همه بازیکنان او را امضا کرده بودند به دکتر روحانی هدیه دادند. در ادامه برنامه نیز رییس جمهور به همراه وزیر ورزش و جوانان از برخی ورزشکاران تجلیل کردند. در بین ورزشکاران چهره‌های شاخصی همچون حسن یزدانی قهرمان المپیک ریو، مجتبی عابدینی سابریست تیم ملی ایران، سپیده توکلی قهرمان دوومیدانی آسیا و بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری جهان حضور داشتند.

صحبت‌های دکتر روحانی نیز در پایان این برنامه با استقبال چشم‌گیر خانواده ورزش همراه بود. رییس‌جمهور بانوان را به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی کشور دانست و خواستار این شد که موفقیت‌ها و قهرمانی‌های این عزیزان باید در رسانه ملی نشان داده شود. این جملات دکتر روحانی نه تنها برای بانوان بلکه آقایانی را نیز که در جلسه حضور داشتند به تشویق واداشت. دکتر روحانی همچنین اعلام کرد منعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد و اینکه بانوان نباید تاوان برخی ناهنجاری‌ها را در جامعه بدهند.  

3

این مراسم همچون چند سال گذشته مهمانان ویژه‌ای را نیز به همراه داشت که می‌توان به حضور علی پروین، حمید استیلی، احمدرضا عابدزاده، محمد نصیری (قهرمان وزنه‌برداری المپیک) اشاره کرد. حضور علی پروین در صف اول این نشست در کنار رییس جمهور نشان داد که دکتر روحانی تا چه اندازه به مسئله ورزش کشور اشراف دارد و به پیشکسوتان احترام می‌گذارد.

با پایان این مراسم و زمانی که مهمانان برای صرف افطاری به سالن دیگر رفتند بازهم حضور دکتر روحانی باعث شد ورزشکاران برای گرفتن عکس یادگاری دور ایشان جمع شوند. فرشته کریمی، الهه منصوریان، بهداد سلیمی و علی پروین کسانی بودند که شب گذشته افطاری خود در کنار دکتر روحانی خوردند. حضور چند قهرمان ملی ما از چند نسل مختلف در کنار رییس‌جمهور نشان دهنده این است که دولت تدبیروامید و شخص دکتر روحانی همچنان دغدغه ورزشکاران را دارند و همه مجموعه دولت برای تحقق اهداف نظام و سربلندی کشور و ورزش تلاش خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز