جام جهانی ۲۰۱۸؛

بزرگان آمریکای جنوبی در مسکو/ ورزشگاه اوتکریتیه آرنا را بیشتر بشناسید

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۸:۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۱۰۵۰۰
بزرگان آمریکای جنوبی در مسکو/ ورزشگاه اوتکریتیه آرنا را بیشتر بشناسید
ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena یکی از استادیوم های جام جهانی و یکی از ورزشگاه های شهر مسکو است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ورزشگاه اوتکریتیه آرنا یکی دیگر از ورزشگاه های شهر مسکو می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و ورزشگاه خانگی تیم اسپارتاک مسکو است و میزبان ۵ بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌باشد که برزیل و آرژانتین نیز هرکدام یک بازی در مرحله گروهی در این ورزشگاه انجام می دهند.

مسابقاتی که بین بهترین و فوق العاده ترین تیم های فوتبال جهان برگزار می شود و تیم ملی تاریخ ساز کشورمان به رهبری کارلوس کی روش، طبق آمار، یکی از غیرقابل پیش بینی ترین و احتمالا خبرساز ترین تیم های این دوره خواهد بود.

این دوره، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از تاریخ چهاردهم ژوئن 2018 تا پانزدهم ژوئیه 2018 در این کشور برگزار می شود. در این تورنمت، مجموعا 64 مسابقه در 12 ورزشگاه و 11 شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال جام جهانی در تاریخ پانزدهم ژوئیه 2018 در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد و سپس قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون ها 2021 صعود خواهد کرد.

 

1__hamgardi_ilhk

 

اهمیت ویژه این دوره از رقابت های جام جهانی در این است که به دلیل نزدیکی این کشور به کشورمان و نیز فرمان ولادمیر پوتین برای عدم لزوم تهیه ویزا برای تماشاگران جام، بهترین فرصت مردم کشور ما برای سفر به روسیه و تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی به شمار می رود.

 

1__hamgardi_bhbh

 

این اولین جام جهانی فوتبال در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می شود. کشور روسیه برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این رقابت ها تدابیر بسیار ویژه ای اندیشیده و برای ساخت و بازسازی ورزشگاه های مدرن و گران قیمت، برنامه ریزی های بسیاری را انجام داده است.

ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena یکی از استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه و یکی ورزشگاه های شهر مسکو و در کشور روسیه است. این ورزشگاه که در سال 2014 تاسیس شده، یکی از ورزشگاه های مورد استفاده در جام جهانی فوتبال 2018 خواهد بود.

ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena خانه جدید التاسیس اسپارتاک مسکو Spartak Moscow است. تیم اسپارتاک Spartak در تاریخ فعالیت خود، هرگز یک ورزشگاه مناسب و اختصاصی نداشته و از ورزشگاه های مختلف شهر مسکو استفاده می کرد و در نهایت، بازی های خود را در ورزشگاه لوژنیکی Luzhniki برگزار می نمود.

این باشگاه از اواسط دهه 90 میلادی، پیوسته به دنبال ساختن یک ورزشگاه اختصاصی برای خود بود؛ اما این برنامه ریزی های اولیه به مرحله عمل نمی رسید. پروژه ساخت ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena در سال 2005 بعد از این که باشگاه، محل مناسبی را در زمین های Tushino Airfield در شمال غربی مسکو پیدا کرد جدی شد.

1__hamgardi_754678191066807

 

طی سال های بعد از آن، پیشرفت کمی حاصل شد؛ اما بحران مالی در سال 2008 باعث کاهش یافتن قابل توجه هزینه های ساخت شد که در نتیجه آن، تامین بودجه برای ادامه کار آسان تر گشت. ساخت این ورزشگاه بالاخره در ماه ژوئیه سال 2010 میلادی آغاز شد.

برنامه های اولیه برای ساخت یک ورزشگاه 35 هزار نفری بود؛ اما بعدها با توجه به نزدیک شدن هر روزه به جام جهانی 2018، این برنامه ریزی تغییر کرد و تصمیم گرفته شد یک ورزشگاه 42 هزار نفری ساخته شود. ورزشگاه اوتریکیتیه آرنا Otkritie Arena نهایتا به عنوان دومین محل برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی بعد از ورزشگاه لوژنیکی انتخاب شد و ورزشگاه VTB Arena  را برای کسب این مقام ، پشت سر گذاشت.

 

1__hamgardi_ghhg

 

در ماه فوریه سال 2013، باشگاه اسپارتاک Spartak اعلام کرد که به دلیل قراردادی که با بانک محلی اوتریکیتیه Otkritie بسته شده است، نام این ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena خواهد بود. این ورزشگاه در روز پنجم سپتامبر سال 2014 با برگزاری یک مسابقه دوستانه بین تیم اسپارتاک Spartak و ستاره سرخ Red Star که با نتیجه یک بر یک به تساوی رسید، به طور رسمی افتتاح شد. 

این ورزشگاه به عنوان یکی از محل های برگزاری جام کنفدراسیون های سال 2017 نیز انتخاب شد و میزبانی سه مسابقه دور مقدماتی و مسابقه تعیین تیم سوم را بر عهده گرفت.

اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena در شمال غربی شهر مسکو، دقیقا در جاده کمربندی مسکو MKAD و در 14 کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. به وسیله مترو، به آسانی می توانید خود را به این ورزشگاه برسانید. ایستگاه جدید التاسیس Spartak نزدیک ترین ایستگاه به این ورزشگاه است که در خط بنفش رنگ (لاین هفتم) مترو مسکو قرار دارد. این خط ، از مرکز شهر مسکو نیز می گذرد.

اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena در محل سابق یک فرودگاه در حاشیه شهر مسکو که مملو از ساختمان های مسکونی است قرار دارد.

بازی های ورزشگاه اتکریتیه آره‌نا:

۱۶ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۶ خرداد ماه ۹۷) ایسلند- آرژانتین، ورزشگاه اتکریتیه آره‌نا (اسپارتاک)

۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ (۶ تیرماه ۹۷) صربستان- برزیل ، ورزشگاه اتکریتیه آره‌نا (اسپارتاک)

۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ (۲ تیرماه ۹۷) بلژیک- تونس، ورزشگاه اتکریتیه آره‌نا (اسپارتاک)

۱۹ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۹ خردادماه ۹۷) لهستان- سنگال، ورزشگاه اتکریتیه آره‌نا (اسپارتاک)

۳ جولای ۲۰۱۸ (۱۲ تیرماه ۹۷) تیم اول گروه هشتم – تیم دوم گروه هفتم، ورزشگاه اتکریتیه آره‌نا (اسپارتاک)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز