جام جهانی ۲۰۱۸؛

بن‌عطیه نماینده سرشناس پسران صحرا در روسیه

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۰۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۵۱۹
بن‌عطیه نماینده سرشناس پسران صحرا در روسیه
کاپیتان مراکش بی تردید یکی از بهترین و شناخته شده ترین بازیکنان این کشور در جام جهانی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهدی بن‌عطیه متولد ۱۷ آوریل ۱۹۸۷است، کاپیتان تیم ملی مراکش 32 سال سن دارد، او سابق بازی کردن در تیم ملی زیر 18 سال فرانسه را دارد چرا که  مهدی امین المتقی بن عطیه، در کورکورنِ پاریس به دنیا آمد اما پس از 18 سالگی در سطح ملی برای تیم ملی مراکش بازی می‌کند.او بخش اصلی بازی های دوران جوانی اش را در آکادمی جوانان مارسی طی کرده‌است. قبل از انتقال آزاد به اودینزه در ۲۰۱۰ چندین بار به تیمه ای تورس و لورینت قرض داده شد. باشگاهی که این بازیکن را کشف کرد اودینزه بود که بعد از چند سال بازی برای این باشگاه رم ایتالیا خواهان به خدمت گرفتن او شد، ولی او به طور قرضی به  بایرن رفت با توجه به اشتیاق یونتوس به خرید این بازیکن او به بایرن رفت و بعد یک سال با قراردادی 2 برابری به یووه برگشت.

بن عطیه بازیکن آفریقایی توسط باشگاه فرانسوی لورین به اروپا آورده شدبن عطیه در سال های اول فوتبال چیزی  از خود نشان نداد تا جایی که باشگاهی دسته دوم در فرانسه به او پیشنهاد بازی داد ولی یکباره با بازی درخشانش در این باشگاه دست دومی و کمک به صعود این باشگاه به لیگ اول فرانسه نظر همه را عوض کرد به گونه ای که در همان سال باشگاه اودینزه ایتالیا به او مبلغی خوب پیشنهاد داد بن عطیه در اودینزه هم خوب ظاهر شد به گونه ای که دو سال بعد رم ایتالیا خواهان به خدمت گرفتن او شد .

بازی های خوبش ادامه داشت تا جایی که مونیخ به او پیشنهاد خوبی داد رفتن به مونیخ برایش زیاد خوب نبود و او را به یک بازیکن تعویضی و نیمکت نشین تقریبا تبدیل کرد تا در سال 2016 در پی جدا شدن ویدال و رفتنش به بایرن مونیخ، یوونتوسی ها بن عطیه را خواستار بودند، ورود بن عطیه به یوونتوس باعث شد این باشگاه دفاعی برای این بازیکن شرایط جدیدی در نظر بگیرد تا با عوض کردن سبکش بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد و بن عطیه در اوایل با مشکل روبرو شد تا زمانی که توانست در پست جدیدش بازی کند و یک بازیکن فیکس تبدیل شود. او که با شماره 4در یوونتوس و تیم ملی مراکش بازی می کند، درباره حضور تیم ملی کشورش در گروه دوم گفت:در گروه سختی قرار گرفته ایم و می توانستیم با قرعه بهتری نسبت به اسپانیا و پرتغال روبرو شویم. اما بازهم رویارویی با رقبای قدرتمند خوب است. می خواهیم برابر ایران پیروز شویم و در بازی دوم در برابر پرتغال، تمام توان مان را به کار خواهیم گرفت.  

مراکش در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر تیم ملی کشورمان به میدان برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز