جام جهانی ۲۰۱۸؛

لوپتگی و تیمی با جاه‌ طلبی بالا و فروتنی زیاد

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۹:۱۸:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۵۶۸
لوپتگی و تیمی با جاه‌ طلبی بالا و فروتنی زیاد
پایه گذار مکتب تیکی تاکا بی تردید یکی از قوی ترین تیم‌ های حاضر در جام جهانی به شمار می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اسپانیا پایه گذار مکتب تیکی تاکا بی تردید یکی از قوی ترین تیم‌ های حاضر در جام جهانی به شمار می رود و سر مربی آن هم  یولن لوپتگی آرگوته است، او متولد ۲۸ اوت ۱۹۶۶در استان گیپوسکوا از بخش خود مختار باسک است.

بازیکنی که هم در رئال بازی کرده و هم در بارسلونا و البته درمورد نامش هم می توان به نکته جالبی اشاره کرد، این نام از رسم نامگذاری اسپانیایی تبعیت می‌کند، یعنی نام خانوادگی اول یا پدری لوپتگی و نام خانوادگی دوم یا مادری آرگوته است و نام کوچکش هم یولن است.

وی که در دوران بازی خود، دروازه‌بان بود در ۳۱۷بازی رسمی برای باشگاه‌های مختلف اسپانیایی به میدان رفت. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ می‌توان به تیم‌های رئال مادرید، لگرونیس، بارسلونا و رایو وایکانو اشاره کرد.

 

اسپانیا

 

او در مورد گروه تیمش در جام جهانی می گوید: پرتغال تیم فوق العاده ای است؛ قهرمان فعلی اروپا با بازیکنان درجه یک زیاد. بسیاری از بازیکنان مراکش در اروپا زندگی می کنند و توانستند بدون اینکه شکستی داشته باشند، ساحل عاج را حذف کنند. ایران در مرحله مقدماتی هیچ گلی دریافت نکرد و به جام جهانی صعود کرد و (ایران بعد از مسجل شدن صعودش 2 گل از سوریه دریافت کرد) مربی ای دارد که برای مدت زمانی طولانی آنجاست.

این مربی 52 ساله در جام جهانی 94 سابقه بازی دارد و می گوید: با شاگردانش رویا های زیادی دارد که یکی از آنها حضور مقتدرانه در جام جهانی و البته کسب عنوانی در شان ستارهای پرفروغ اسپانیا است، با بهترین شکل ممکن، با جاه‌ طلبی بالا و البته با فروتنی زیاد در این مسابقات حاضر می شویم.

نظر شما
پرونده ویژه