با تمام توان خواهیم جنگید؛

کولاکوویچ: باید به سطح کیفی جوانان ایران احترام گذاشت

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۲:۵۲:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۶۸۷
کولاکوویچ: باید به سطح کیفی جوانان ایران احترام گذاشت
سرمربی تیم والیبال ایران گفت: ایران بازیکنان جوان خوبی دارد که باید به سطح کیفی بازی آنها احترام گذاشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران درمورد اردوی تدارکاتی تیم در صربستان اظهار داشت: ما برابر صربستان، یکی از تیم های قدرتمند لیگ ملت های والیبال، دو بازی دوستانه برگزار کردیم. بازی اول را بردیم، اما بازی دوم را در برابر آنها باختیم؛ البته نتیجه در این مسابقه برای ما اولویت نداشت. این دو مسابقه اولین و آخرین بازی دوستانه ما قبل از شروع لیگ ملت های والیبال بود.

وی ادامه داد: در بازی اول هم نکات قوت داشتیم و هم ضعف، اما صربستان در بازی دوم بهتر ظاهر شد و ما را 3 بر صفر شکست داد. شاید فقط ست اول را در حد توانایی خود بازی کردیم، اما بعد از آن اصلاً خوب ظاهر نشدیم. نیاز به تجربه بیشتری در بازی ها داریم، اما چاره ای جز برگزاری دو دیدار دوستانه پیش از شروع مسابقات رسمی نداشتیم.

سرمربی تیم ملی والیبال با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی خاطرنشان کرد: آنها واقعا خوب کار می کنند و باید به سطح کیفی بازی آنان احترام گذاشت. این بازیکنان در گروه سنی خود قهرمان جهان شدند. هنوز جوان هستند و نیاز به وقت بیشتری دارند؛ البته بعضی از آنها به اندازه کافی آماده هستند و به زمان زیادی نیاز ندارند.

کولاکوویچ گفت: در بازی دوستانه برابر صربستان خود را به خوبی نشان دادند به خصوص مرتضی شریفی و صابر کاظمی ثابت کردند که می شود روی آنان در بازی های لیگ ملت های والیبال حساب باز کرد. متاسفم که توخته را همراه تیم نداریم و بدون شک او هم توانایی بالایی دارد. امیدوارم در هفته دوم به تیم بپیوندد و به ما کمک کند قدرتمندتر گام برداریم.

وی افزود: از آنها راضی هستم. به اعتقاد من این ها گنجینه گرانبهای والیبال ایران در آینده هستند. منظورم آینده نه چندان دور است. باید از آنها حمایت کنیم تا بازی به بازی بهتر شوند. بازیکنان جوان روز به روز از توصیه های باتجربه های تیم استفاده می کنند و سطح بازی خود را بالا می برند.

سرمربی تیم ملی درمورد بازی اول در لیگ ملت های جهان برابر فرانسه عنوان کرد: فرانسه چند روز پیش با ژاپن بدون چند بازیکن اصلی خود مثل گربنیکوف بازی کرد، اما فکر می کنم در بازی های اصلی با همه یاران اصلی خود به زمین خواهد آمد. فرانسه دارای بازیکنان بسیار خوب زیادی است.

ایگور گفت: ژاپن و استرالیا هم با آرزوهای زیادی گام به میدان گذاشته اند و تمرینات آماده سازی خوبی داشته اند. ژاپن مدت زیادی را در اروپا اردو زد و بازی دوستانه زیادی برگزار کرد. استرالیا هم فکر می کنم یک ماه و نیم پیش در لهستان اردو زد و با آلمان و هلند هم بازی کردند. به هر حال ما اینجا هستیم تا با همه توان با همه تیم ها بجنگیم. ما آماده پا به میدان گذاشته ایم و امیدوارم بازی اول برابر فرانسه آمادگی ما را برای این مسابقات به خوبی نشان دهد.

نظر شما
پرونده ویژه