۲۱ روز تا جام جهانی؛

امیری: انتظار مردم به جاست، ما هم از آن‌ها توقع حمایت داریم

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۳:۰۲:۴۳
کد خبر: ۷۱۰۶۸۸
امیری: انتظار مردم به جاست، ما هم از آن‌ها توقع حمایت داریم
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران می گوید انتظار مردم از تیم ملی برای انجام بازی خوب به جاست اما ما هم از آن ها انتظار داریم به صورت متحد پشت سر کادر فنی و بازیکنان تیم ملی باشند.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وحید امیری درباره آخرین وضعیت تیم ملی، فضای درون تیمی، تمرینات روزهای اخیر تیم ملی در ترکیه و همچنین دیدار دوستانه برابر ترکیه به گفتگو پرداخت:
 
*حسی که تا به حال نداشته‌ام
در فوتبال دنیا تعداد محدودی از بازیکنان می توانند حضور در جام جهانی را تجربه کنند و خیلی خوشحالم که این شرایط برایم مهیا شده تا بتوانم در مقطع پیش از جام جهانی عضوی از تیم ملی باشم. امیدوارم که تا زمان آغاز بازیها بتوانم در لیست تیم ملی باشم و بتوانم به پرچم کشورم خدمت کنم. اگر حقیقت را بخواهید باید بگویم حسی که اکنون دارم را در مدت چهار سال حضورم در تیم ملی نداشته ام و برای آغاز مسابقات لحظه شماری می کنم. این حس یکسان بازیکنان تیم ملی است و همه برای حضور در مسابقات لحظه شماری می کنیم. تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم عضوی از تیم ملی باشیم. در این راه نیاز داریم تا با دعای خیر مردم و حمایتشان وارد مسابقات شویم. این را می دانیم که اگر افتخاری نصیب تیم ملی شود، خوشحالی اش به همه مردم بر می گردد. امیدوارم همه ما را دعا کنند تا بتوانیم با سربلندی به ایران برگردیم.
 
*توقع بازیکنان تیم ملی از مردم و رسانه ها
طبیعی است که پس از هفت سال نتایج خیلی خوب و حضور در رتبه نخست برترین تیم های آسیایی و اینکه تیم ملی همیشه در این چند سال توانسته مقابل رقبایش سربلند بیرون بیاید، انتظارها هم بالا رفته باشد و این انتظار مردم هم نا به جا نیست. آن ها انتظار دارند که ما بازی های خوبی انجام بدهیم و قهرمان گونه به کشور برگردیم. از طرف مقابل ما هم از مردم توقع داریم که پشت تیم ملی را خالی نکنند و مثل همیشه از تیم ملی دفاع کنند. حمایت مردم از قلب و جانشان انرژی خیلی مثبتی به مجموعه تیم می دهد. انرژی مردم، رسانه ها و مسوولان به تیم ملی کمک می کند که بدانیم یک ملت پشت سر ما هستند و این در لحظات سخت تصمیم گیری در جام جهانی باعث می شود و زمانی که توپ زیر پای بازیکنان است، بهترین تصمیم را بگیرند. وقتی مطمئن باشیم ضربان قلب همه مردم برای تیم ملی می تپد، تمام فکر و ذکرمان این می شود که هر کاری کنیم تا مردممان را خوشحال کنیم. دوباره تکرار می کنم که اگر افتخاری نصیب تیم ملی شود، افتخارش برای کل کشور است و مردم دنیا با فوتبال بهتر ایران را می شناسند. امیدوارم حس، جو و انرژی خوبی همچون یک موج به سمت تیم ملی بیاید و بتوانیم با یک پشتوانه و دلگرمی خوب وارد جام جهانی شویم.
 
*مسوولیت پذیری بازیکنان
این اولین تجربه من است که حضور در اردوی تیم ملی پیش از شرکت در جام جهانی را تجربه می کنم اما هر جایی از تیم ملی را که می بینم متوجه می شوم یک بار مسوولیت روی دوش بازیکنان است. همه به موقغ استراحت می کنند و به موقع تمرین می کنند و شاید فراتر از آنچه از آن ها انتظار می رفته در حال تلاش هستند و همه به نوعی می خواهند با عملکردشان در تاریخ فوتبال ایران سنت شکنی کرده و اسمشان را در تاریخ ثبت کنند. امیدوارم همین جو و انرژی مثبت تا پایان جام جهانی همراه تیم ملی باشد و ان شاءالله بتوانیم در روسیه شگفتی رقم بزنیم.
 
* شرایط کمپ بشیکتاش
خدا را شکر یکی از بهترین کمپ هایی است که من در این چهار سال حضورم در تیم ملی دیده ام. همه چیز فراهم است. تمام امکانات یک دقیقه با اتاق استراحت ما فاصله دارند و در لحظه همه امکانات در دسترس ماست و به نظرم همه چیز فراهم است برای تمرین خوب و تلاش و زحمت بیشتر.
 
*دیدار برابر ترکیه؛ محکی جدی برای تیم ملی
به نظرم ترکیه از تیم های خوب اروپایی است. آن ها می توانستند در جام جهانی حضور داشته باشند چون بازیکنان خوبی در سطح لیگ های اروپایی دارند و قطعا بازی برابر این تیم یک محک خیلی جدی برای ماست. سه دیدار دوستانه پیش رو را باید بازی به بازی پیش برویم تا به هماهنگی مورد نظر کادر فنی برسیم و نقاط ضعف و قوتمان را بشناسیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را ارائه کنیم.
نظر شما
پرونده ویژه