استارت در آوردگاه روئن؛

نبرد با خروس‌های مدعی در گام نخست

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۵:۴۴:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۷۵۰
نبرد با خروس‌های مدعی در گام نخست
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در رقابت های لیگ ملت های جهان در شهر روئن به مصاف فرانسه خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نخستین دوره لیگ ملت های والیبال با حضور 32 تیم در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود که با شروع رقابت های مردان، هیجان مسابقات از فردا (چهارم خردادماه) به سالن های والیبال بازمی گردد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ امسال کارشان را در فرانسه استارت می زنند؛ جایی که باید در نخستین گام به مصاف فرانسه، مدافع عنوان قهرمان برونند. فرانسوی ها با وجود اینکه میزبان مرحله نهایی هم هستند و به نوعی از حالا صعودشان به جمع 6 تیم پایانی قطعی است، اما ظاهراً تصمیم دارند از ابتدا کار را با قدرت آغاز کنند. در طرف مقابل هم ایگور کولاکوویچ جوانانی را به ترکیب تیم اضافه کرده که اعتقاد زیادی به آنها دارد و همه منتظر درخشش آنها هستند.

ایران فردا در نخستین بازی خود از ساعت 20 به وقت محلی (22:30 به وقت تهران) در سالن کیندرآرنا که ظرفیت 6 هزار نفری دارد برابر خروس ها قرار می گیرد. شاگردان کولاکوویچ امروز هم یک جلسه تمرین در سالن اصلی مسابقات خواهند داشت تا برای رویارویی با فرانسه آماده شوند. به گفته کادر فنی تیم ملی ایران تمام بازیکنان برای بازی فردا آماده هستند و مصدومی هم جمع نفرات ایران وجود ندارد.

لوران تیلی، سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه هم بنجامین تونیوتی، آنتوان بریزارد، اروین انگاپت، ژولین لینل، تیبو روساد، کوین تیلی، جان پاتری، استفان بویه، کوین لروکس، نیکولاس لگوف، بارتلمی شینانیزه، ژوناس آگوئنیر، ژنیا گربنیکوف، جرمی مویل برای هفته اول انتخاب کرده است. بر اساس اطلاعات آماری منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، میانگین مسابقات ملی بازیکنان تیم فرانسه در ابتدای لیگ ملت های والیبال 77 مسابقه است که نشان از تجربه بالای بازیکنان این تیم دارد. میانگین بازی ملی بازیکنان تیم ایران در این داده آماری 17 است که نشان از جوانگرایی در تیم ایران دارد.

تیم ملی والیبال ایران در سال 2018 ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای دومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد. ملی پوشان ایران در پنج دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2017) به میدان رفتند. تیم فرانسه با دو طلا، یک نقره و یک برنز در زمره پرافتخارترین تیم های لیگ ملت های قرار دارد.

این در حالی است که آمار و ارقام نشان می دهد که تیم ملی والیبال برزیل با کسب 9 مدال طلا، 7 نقره و 4 برنز در صدر پر افتخارترین های لیگ جهانی است. این تیم در سالهای 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 صاحب عنوان قهرمانی شده تا بیش از قبل خود را به عنوان قدرت اول این رقابتها معرفی کند. تیم ایتالیا هم با 8 مدال طلا، 3 نقره و ۴ برنز در رده دوم و روسیه با کسب 3 مدال طلا، 5 نقره و 7 برنز در رده سوم پر افتخارترین تیم ها قرار دارد.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم های استرالیا، کره جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال 2018 سهمیه حضور در این رقابت ها را دارند. مرحله مقدماتی این رقابت ها از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت که تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم (یکم تا سوم تیرماه) میزبان تیم های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی در تهران است.

نظر شما
پرونده ویژه