والیبال دختران زیر ۱۷ سال آسیا؛

گیوه: می‌توانستیم مقابل چین‌تایپه عملکرد بهتری داشته باشیم

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۳:۴۵:۲۳
کد خبر: ۷۱۱۲۰۰
مربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران ضعف در سرویس و دریافت را عامل شکست مقابل چین‌تایپه دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی والیبال نوجوانان دختر زیر 17 سال ایران درحالی در پنجمین بازی خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا-تایلند با نتیجه 3 بر صفر مقابل چین‌تایپه مغلوب شد که با این شکست شانس کسب رتبه پنجم یا ششم جدول رده‌بندی را از دست داد.

زینب گیوه مربی نوجوانان در تشریح دلایل این شکست گفت: چین‌تایپه از جمله تیم‌های منسجم و با کلاس کاری بسیار بالاست. با این حال بچه‌های ما می‌توانستند مقابل این تیم عملکرد بسیار بهتری داشته باشند. این درحالی است که اشتباهات فردی بازیکنان ایران در 2 بازی اخیر مقابل ژاپن و بخصوص بازی امروز بالا بود. اگر می‌توانستیم سرویس‌های بهتر با درصد خطای کمتری بزنیم و در طرف مقابل دریافت‌های بهتری داشته باشیم، شرایط امتیازی تیم بسیار بهتر می‌شد.

او اما به یک نکته هم اشاره می‌کند: باید تاکید کنم که بازیکنان تیم ایران بی‌تجربه هستند. با این‌که آن‌ها والیبال را از سطح مبتدی شروع کردند اما موفق شدند طی 6، 7 ماه پیشرفت زیادی داشته باشند. ملی‌پوشان نوجوان ایران درحالی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند که بازی تدارکاتی چندانی نداشتند و فقط چند بازی با تیم جوانان ایران انجام دادند. این در حالی است که تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها بازی‌های تدارکاتی زیادی را تجربه‌ای کرده‌اند.

گیوه به تفاوت سبک بازی ایران با دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات هم اشاره کرد: سبک تیم‌های حاضر در قهرمانی آسیا سرعتی است اما سبک بازی ایران قدرتی است. به همین دلیل ملی‌پوشان ایران برای این‌که بتوانند از سد این تیم‌ها عبور کنند نیازمند انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتری هستند. امیدوارم در سال‌های آینده این فرصت برای ملی‌پوشان ایران فراهم شود تا با تجربه کردن بازی‌های تدارکاتی بیشتر، با شرایط روحی بالاتری در مسابقات حاضر شوند. همان‌طور که می‌دانید بازیکنان نوجوان به لحاظ شرایط سنی‌شان، افت و خیز زیادی دارند و به همین دلیل تنها با داشتن بازی تدارکاتی و کسب تجربه بیشتر قادرخواند بود دستورات کادرفنی را در زمین مسابقه پیاده کنند.

مربی تیم والیبال با اشاره به تلاش ایران برای کسب رتبه هفتم یا هشتمی جدول رده‌بندی در روز آخر مسابقات افزود: باید منتظر نتیجه بازی قزاقستان و هند باشیم. بازنده این تیم حریف ایران برای کسب رتبه هفتم یا هشتم جدول خواهد بود. اگر شرایط خوب پیش‌برود و بازیکنان دستورات سرمربی تیم را در زمین اجرا کنند، می‌توان به کسب رتبه هفتمی جدول رده‌بندی امیدوار بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز