بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا-ویتنام؛

سه مدال نقره و یک برنز حاصل تلاش ملی پوشان ایران در روز نخست

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۵:۳۶:۴۴
کد خبر: ۷۱۱۲۷۰
سه مدال نقره و یک برنز حاصل تلاش ملی پوشان ایران در روز نخست
آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا با دو پیروزی و یک باخت بر سکوی سومی این دوره از رقابت‌ها ایستاد.

به گزارش گروه ورزشی خبر گزاری برنا، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 – ویتنام با حضور 267 تکواندوکار از 34 کشور از ساعت 6:30 صبح (به وقت تهران) امروز (شنبه – 5 خردادماه) در سالن «پوتوا» هوشیمینه آغاز و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

آرمین هادی‌پور نماینده وزن 54- کیلوگرم کشورمان پس از یک‌دور استراحت در نخستین گام برابر «روپش توکاس» هندوستانی قاطعانه و با نتیجه 30 بر 10 به برتری رسید؛ او در ادامه با «عبدالله اثیری» از عربستان مبارزه کرد و با نتیجه 21 بر 11 پیروز شد اما در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه را 24 بر 12 به «جون جانگ» کره‌ای واگذار کرد و به مدال برنز آسیا رسید.مهدی جلالی تکواندوکار وزن پنجم کشورمان پس از یک‌دور استراحت، ابتدا رو در روی «ابراهیم المووللاد» عربستان قرار گرفت و 24 بر 4 به برتری رسید؛ در ادامه با «محمد حمودا» از قطر مبارزه کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

نماینده وزن 74- کیلوگرم در سومین دیدار به مصاف «دای یانگ کیم» کره‌ای رفت و 8 بر 7 پیروز میدان شد؛ مهدی در فینال این رقابت‌ها برابر «نیکیتا رافالوییچ» ازبک نایب قهرمان جهان 2017 قرار گرفت ونتیجه را 15 بر 7 واگذار کرد و بر سکوی نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها ایستاد.

فرزان عاشورزاده هوگوپوش وزن 58- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام «اتمانگارا» نماینده اندونزی (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) را 19 بر 5 شکست داد؛ در دومین دیدار برابر «سوخرب بُبُبکوف» ازبک قرار گرفت و در حالی که این دیدار به راند طلایی کشیده شده بود، نتیجه را به نفع خود به پایان رساند.فرزان در ادامه به مصاف «تاوین هانپراب» از تایلند نایب قهرمان المپیک ریو 2016 رفت و با نتیجه 13 بر 11 به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در فینال این رقابت‌ها با «تای هون کیم» دارنده مدال برنز المپیک ریو 2016، قهرمان جهان 2017 و دارنده 3 مدال طلا گرندپری 2017 مبارزه کرد و در پایان دیداری حساس و در حالیکه تنها یک امتیاز اختلاف داشتند با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره آسیا بسنده کرد.

در بخش بانوان اهید کیانی تکواندوکار وزن 49- کیلوگرم کشورمان ابتدا به مصاف «آنا حداد» لبنانی رفت و توانست قاطعانه و با نتیجه 25 بر 4 پیروز این دیدار باشد. در ادامه «جیسکا کانابال» از فیلیپین را 22 بر 8 از پیش رو برداشت.کیانی در مرحله نیمه‌‌نهایی با «تیتانیا فازرین» از اندونزی مبارزه کرد و 7 بر 5 نتیجه را به نفع خود به پایان رساند و فینالیست شد؛ ناهید در فینال رو در روی «بُرا کانگ» کره‌ای قرار گرفت و با واگذاری نتیجه (29 بر 27) عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها را بدست آورد.

هدایت تیم زنان نیز برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین زاده به عنوان مربی است.هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی_راد به عنوان مربی است.مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز