جام جهانی ۲۰۱۸؛

هالگریمسون فرمانده پسران سرزمین یخی

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۳۱۰
هالگریمسون فرمانده پسران سرزمین یخی
سرمربی ایسلند به دنبال این است که یکبار دیگر با بازیکنانش در جام جهانی شگفتی سازی کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاید ما با شنیدن نام ایسلند ابتدا به فکر  با وجود درخشش ایسلند در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ کمتر فوتبالدوستی تصور می‌کرد پسران سرزمین یخی بتوانند برای نخستین بار موفق به راهیابی به جام جهانی شوند، اما آن‌ها توانستند با بهره گیری از اندیشه‌های هایمیر هالگریمسون بالاتر از کرواسی، ترکیه و اوکراین در صدر جدول گروه نهم مقدماتی در قاره سبز قرار گیرند و صعودی تاریخی را به روسیه تجربه کنند. هایمیر هالگریمسون متولد ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ در وستمانائیار ایسلند است و بیشتر دوران بازیگری اش را در تیم‌های IBV و KFS دنبال و در سال ۲۰۰۷ از فوتبال خداحافظی کرد.او در سال ۱۹۹۳ و زمانی که برای تیم هاتر به میدان می‌رفت سرمربیگری تیم بانوان این باشگاه را هم برعهده داشت. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ و در زمان بازی در تیم KFS به صورت متناوب در تیم بانوان و مردان IBV سرمربیگری می‌کرد.

با این حال هالگریمسون از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی IBV نتوانست هیچ افتخاری با این تیم کسب کند. او اول ژانویه ۲۰۱۱ به عنوان کمک مربی تیم ملی ایسلند و عضوی از کادرفنی لارس لاگربک سوئدی انتخاب شد، اما در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۳ مسئولان فدراسیون فوتبال ایسلند در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند از هالگریمسون در کنار لاگربک در جایگاه سرمربی مردان یخی استفاده کنند و جالب اینجاست این امر با نخستین صعود ایسلند به رقابت‌های یورو و شگفتی سازی تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۶ اروپا همراه شد.

هالگریمسون پس از حذف ایسلند در یک چهارم نهایی یورو به تنهایی در تیم به سرمربیگری پرداخت و موفق شد ایسلند را برای نخستین بار به جام جهانی برساند. نکته حائز اهمیت اینست که مربی ۵۰ ساله ایسلند از سال ۲۰۱۶ در ۱۷ دیدار آمار ۱۰ برد، ۲ مساوی و ۵ باخت را ثبت کرد.هالگریمسون با دریافت  611،000 پوند در میان 32 مربی حاضر در مهمترین آوردگاه فوتبال جهان در مکان 22 قرار دارد،وی درباره وضعیت گروهش می گوید: به نظر من این گروه روی کاغذ و در واقعیت سخت ترین گروه جام جهانی است، البته ما هم پیش از این نشان دادیم چه تیم هماهنگ و یک دستی داریم،ضمن آنکه ما پیش از این در یورو2016 نشان دادیم در تورمنت های بزرگ چگونه می تونیم شگفتی ساز باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز