جام جهانی ۲۰۱۸؛

هاریده و شاگردانش درپی ماجراجویی

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۸:۴۸:۲۳
کد خبر: ۷۱۱۳۲۷
سرمربی دانمارک می گوید در جام جهانی بازی راحت وجود ندارد و در عین حال من به انگیزه بازیکنانم اعتقاد کامل دارم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دانمارک کشوری با ستارهای خاص خود و نزدیکی سبک بازی به بریتانیا با وجود غیبت در یورو ۲۰۱۶ و قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا، عملکرد درخشان وایکینگ‌ها با هدایت آیج هاریده در خانه ایرلند و برتری ۵ بر یک مقابل این تیم سبب شد حسرت حضور آن‌ها در بزرگ‌ترین آوردگاه جهان فوتبال برای دومین دوره متوالی تکرار نشود و دانمارک پنجمین حضورش را در جام جهانی را تجربه کند.

سرمربی تیم ملی دانمارک ۲۳ سپتامبر ۱۹۵۳ در هارید نروژ به دنیا آمد. او بیشتر دوران بازیگری اش را در تیم مولده سپری کرد و البته مدتی هم برای تیم‌های انگلیسی منچسترسیتی و نورویچ سیتی به میدان رفت. هاریده که توانایی بازی در پست دفاع را داشت درحالی سال ۱۹۸۷ از فوتبال خداحافظی کرد که ۵۰ بازی و ۵ گل ملی در کارنامه اش ثبت شده بود. البته او در ۲ سال آخر دوران فوتبال خود به عنوان سرمربی مولده هم فعالیت می‌کرد و تا سال ۱۹۹۷ در این تیم ماند. کسب جام حذفی نروژ در سال ۱۹۹۴  تنها افتخار هاریده با مولده است.این سرمربی در فصل ۹۹-۱۹۹۸ روی نیمکت هلسینگبورگ سوئد نشست و با این تیم قهرمانی لیگ و سوپرکاپ سوئد را به دست آورد.

هاریده اول ژانویه ۲۰۰۰ به عنوان سرمربی بروندبی دانمارک انتخاب شد و با این تیم هم قهرمانی سوپرلیگ را در فصل ۰۲-۲۰۰۱ کسب کرد. او همچنین در ۱۰ ماه حضورش در تیم روزنبورگ نروژ در سال ۲۰۰۳ قهرمانی لیگ و جام حذفی این کشور را به ارمغان آورد تا مسئولان فدراسیون فوتبال نروژ اول ژانویه ۲۰۰۴ برای انتخاب این مربی موفق به عنوان سرمربی تیم ملی اقدام کنند.هاریده چهار سال روی نیمکت تیم ملی کشورش نشست، اما نتوانست این تیم را به جام جهانی ۲۰۰۶ و یورو ۲۰۰۸ برساند و به همین دلیل هشت دسامبر ۲۰۰۸ از سمت خود برکنار شد.

پس از جدایی هاریده از تیم ملی سوئد او هدایت تیم اورگریت سوئد را در دست گرفت، اما به دلیل کسب نتایج ضعیف فقط ۶ ماه در این تیم ماندگار و در دسامبر ۲۰۰۹ اخراج شد تا برای ادامه مربیگری به نروژ بازگردد و این بار تا پایان ژوئن ۲۰۱۲ روی نیمکت تیم ویکینگ بنشیند.این سرمربی ۶۴ ساله پس از خداحافظی با تیم ویکینگ پس از ۱۳ سال بار دیگر سرمربیگری هلسینگبورگ سوئد را برعهده گرفت، اما برخلاف دوره اول حضورش در این تیم در دوره جدید هیچ توفیقی نداشت و مجبور شد پس از پایان رقابت‌های لیگ آلسونسکان سوئد در فصل ۲۰۱۲ با هلسینگبورگ قطع همکاری کند.

پس از یک سال و نیم استراحت هاریده به عنوان سرمربی مالمو سوئد انتخاب شد و در سال ۲۰۱۴ با این تیم قهرمانی لیگ و سوپرکاپ را کسب کرد. البته او در پایان رقابت‌های فصل ۲۰۱۵ لیگ سوئد با مالمو هم خداحافظی کرد تا از اول مارس ۲۰۱۶ جایگزین مورتن اولسن در تیم ملی دانمارک شود.

هاریده تاکنون آمار ۱۹ بازی، ۱۰ برد، ۶ مساوی و ۳ باخت را در تیم ملی دانمارک ثبت کرده است،سر مربی دانمارک دستمزدی در حدود 810 هزار پوند دارد و بسیاری از کارشناسان  معتقدند این تیم به همراه فرانسه از گروه سوم صعود خواهد کرد، نظری که در روزهای آینده یا اثبات می شود و یا رد؟خود او در این رابطه می گوید: بسیاری می گویند ما به راحتی از این گروه صعود خواهیم کرد اما من معتقدم در جام جهانی بازی راحت وجود ندارد و در عین حال من به انگیزه بازیکنانم اعتقاد کامل دارم و معتقدم آنها می توانند در این تورنمنت چشم های زیادی را به هنر خود جلب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز