جام جهانی ۲۰۱۸؛

فارفان ستاره اینکایی‌ها در روسیه

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۱۱۳۲۹
فارفان ستاره اینکایی‌ها در روسیه
ستاره فوتبال پرو گفت: می توان میزان عرق، عشق و غیرت بازیکن به تیم ملی کشورش را به راحتی دریافت کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ از همین مطلب می توان میزان عرق، عشق و غیرت یک بازیکن به تیم ملی کشورش و البته تعهدات باشگاهی اش را دریافت.

سال گذشته فارفان، وینگر 33 ساله پرویی باشگاه لوکوموتیو مسکو روسیه رکوردی عجیب را برای انجام چهار بازی به ثبت رسانده و او مجموعا 47 هزار کیلومتر را با هواپیما برای طی کردن مسافت های طولانی، طی کرد، پس از تساوی تیم های لوکوموتیو مسکو و زسکا مسکو در پنجم نوامبر، یک هفته بعد، جفرسون فارفان برای شرکت در دیدار رفت پلی آف مقدماتی جام جهانی، همراه با تیم ملی پرو به ولینگتون، پایتخت نیوزیلند سفر کرد که فاصله مسکو تا نیوزیلند، معادل 17 هزار کیلومتر است. پنج روز بعد، او از ولینگتون راهی لیما، پایتخت کشورش شد تا در دیدار برگشت تیم های پرو و نیوزیلند بازی کند و مسافت این سفر، 11 هزار کیلومتر بود. در بیست و سوم نوامبر، تیم های لوکوموتیو مسکو و کپنهاگن در لیگ اروپا به مصاف هم رفتند که فارفان مجبور به طی کردن مسافت 13 هزار کیلومتری لیما به مسکو شد. حالا روز بیست و هفتم نوامبر، تیم های لوکوموتیو و خاباروفسک، در لیگ روسیه به مصاف هم می روند که لوکوموتیو برای سفر به خاباروفسک در یکی از شرقی ترین نقاط روسیه 6 هزار کیلومتر را طی کرده است.

فارفان در بازه زمانی سه هفته ای، مسافت 47 هزار کیلومتری برای انجام پنج بازی را طی کرد که این رقم، بیش از یک دور محیط کره زمین به طول تقریبی 40 هزار کیلومتر است.

بی تردید همین مطلب کافی است تا بدانیم این بازیکن تا چه حد به کشور و باشگاهش تعصب دارد جفرسون فارفان که برخی او را فارفن هم می نامند در 26 اکتبر 1984 در لیما پایتخت پرو بدنیا آمده است،او فوتبالش را در تیم جوانان الیانزا لیما آغاز کرد ودر رده سنی بزرگسالان در باشگاه های  الیانزا لیما، پی‌اس‌وی آیندهوون، شالکه ۰۴، الجزیره و لوکوموتیو مسکو  بازی کرده و همچنین در دره ملی نیز از تیم های جوانان تا بزرگسالان عضو اصلی تیم ملی پرو بوده، از قابلیت های فنی او حضور در چند پست از جمله هافبک،وینگر و مهاجم است او تاکنون 75 بازی ملی برای برای پرو انجام داده و 22گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

حالا مردم فوتبالدوست کشور پرو منتظر هستند که زوج فارفان و گوررو تا چه حد در جام جهانی درخشش خواهد داشت و این هافبک نفوذی که در مسکو هم طرفداران زیادی دارد و با آب و هوای روسیه نیز به خوبی آشنا است تا چه اندازه نبوغ خود را در این تورنمنت مهم می تواند به حریفان سرسختی مانند استرالیا، فرانسه و دانمارک دیکته کند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز