باید در اسرع وقت تیم نونهالان والیبال راه‌اندازی شود؛

شعبانیان: صعود ۲ پله‌ای شاگردانم در آسیا بسیار ارزشمند است

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۴:۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۱۶۴۱
شعبانیان: صعود ۲ پله‌ای شاگردانم در آسیا بسیار ارزشمند است
پرونده تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران درحالی با هفتمی در دوازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا بسته شد که سرمربی نوجوانان صعود 2 پله‌ای شاگردانش را ارزشمند می‌داند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر ایران با ارزیابی عملکرد شاگردانش در رقابت‌های تایلند گفت: تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها هم به لحاظ تکنیکی عملکرد بسیار خوبی داشتند و هم سطح بالایی از والیبال را به نمایش گذاشتند. تیم‌های حاضر در رقابت‌های تایلند از نظر دفاع روی تور، توپ‌گیری و سرویس‌های هدف‌دار بسیار قدرتمند ظاهر شدند. البته عملکرد رقبا برای تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ناشناخته نبود و تمام این تکنیک‌ها با والیبالیست‌های ایران کار شده بود. با این حال بازیکنانم تا حدودی مبهوت فضای خارج از ایران شده بودند. چون 99 درصد از بچه‌های تیم تاکنون از کشور خارج نشده بودند. به همین دلیل دور بودن از خانواده آن هم به مدت چیزی حدود 11 روز برای بچه‌هایی تاکنون از خانواده خود تا این حد دور نشده بودند تا حدودی روی روحیه بازیکنان و شرایط عاطفی‌شان تاثیرگذاشته بود.

او با تاکید بر بی‌تجربگی شاگردانش افزود: ملی‌پوشان ایران به نسبت تیم‌های دیگر از تجربه بازی کمتری برخوردار بودند. حال آنکه از نحوه بازی دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات کاملا مشخص بود که به دلیل داشتن تجربه بازی و مسابقه، کاملا می‌دانستند در شرایط سخت چه عملکردی داشته باشند و چطور تیم را از بحران نجات دهند.

شعبانیان اما به تیمش بسیار امیدوار است: با تمام این اوصاف اما به تیم نوجوانان ایران بسیار امیدوارم. ضمن این که نوساناتی که در بازی بچه‌ها دیده می‌شود کاملا طبیعی است. چرا که نمونه آن را در اکثر تیم‌های از جمله چین و قزاقستان دیدم. بازیکنان این تیم در برخی بازی‌ها بسیار عالی بودند و در برخی دیگر بسیار ضعیف. حتی تیم چین در شروع تورنمنت عملکرد خوبی نداشت ولی در حال حاضر این‌طور نیست.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران با اشاره به عملکرد شاگردانش در بازی مقابل هند افزود: «بچه‌ها در بازی مقابل هند با تمام توانشان بازی کردند. به شخصه سعی کردم از نظر روحی و روانی روی بازیکنانم کار کنم و حس اعتمادبه‌نفس آن‌ها را تقویت کنم. در شرایطی که بازیکنان روحیه خود را باخته بودند، با آن ها حرف زدیم و تشویق‌شان کردیم. خوشبختانه ترفندهایمان جواب داد و با عملکرد خوب بازیکنان ذخیره تیم موفق شد در بازی مقابل هند نتیجه لازم را کسب کند.

او در مقایسه عملکرد ایران در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب رتبه هفتم آسیا با دوره قبل که تیم ملی به سرمربی‌گری مایدا چیچیچ به رتبه نهمی آسیا رسید هم گفت: در دوره گذشته با این که تیم ملی نوجوانان در اسلوونی اردوی تدارکاتی داشت اما نتیجه چندان خوبی کسب نکرد. در این دوره اما بازیکنان ایران هیچ‌گونه بازی خارج از خانه نداشتند و تنها در کمپ تیم ملی با تیم ملی جوانان که تیم چندان ناشناخته‌ای برایشان نبودند بازی کردند. این بازی تدارکاتی هم با لطف و همکاری آقای وادی و کادرفنی محترمشان انجام شد. به همین خاطر باتوجه به امکانات کنونی تیم ملی نوجوانان در مقایسه با تیم قبلی فکر می‌کنم 2 پله صعود در آسیا بسیار ارزشمند است و بازیکنانم برای رقم زدن این اتفاق زحمت زیادی کشیدند. به همین دلیل همکاران نباید فکر کنند تیم‌هایی که مقابل ما بازی کردند ضعیف بودند. فیلم بازی‌ها موجود است. از کادر فنی تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها کاملا مشخص بود که رقبای ما در رده‌ سنی پایه سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده‌اند. اکثر تیم‌ها به تعداد زیاد آنالیزور و تمرین‌دهنده داشتند و این نشان می‌داد که آن‌ها به هیچ‌وجه سطح بازی‌ها را دست کم و پایین نگرفته بودند. من هم امیدوارم در کشور ما استارتی که در زمینه حمایت از تیم‌های پایه خورده ادامه دار باشد و در کنار آن نه تنها رتبه هفتمی آسیا حفظ شود بلکه برای ارتقای آن برنامه ریزی شود.

سرمربی نوجوانان برای ارتقای سطح والیبال بانوان ایران بخصوص نوجوانان در آسیا یک پیشنهاد هم دارد: به نظر من باید در اسرع وقت تیم نونهالان والیبال راه‌اندازی شود. باید اردوهای این تیم به صورت متمرکز در چند استان برگزار شده و تمرینات و مسابقات داخلی مستمری برای این تیم در نظر گرفته شود. این موضوع قدرت و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را زمان حضور در تیم ملی نوجوانان افزایش خواهد داد.

شعبانیان معتقد است تیم کنونی او چند بازیکن مستعد و آینده‌دار دارد: به نظر من 4، 5 بازیکن حاضر در تیم ملی نوجوانان ایران در آینده‌ای نه‌چندان دور تبدیل به بهترین بازیکنان ایران خواهد شد. البته سایر بازیکنانم هم خوب هستند اما این 4، 5 نفر در صورت حمایت شدن به بازیکنان سطح بالایی در والیبال ایران تبدیل خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز