برای مردم برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم؛

حسنی: سازمان ورزش شهرداری می‌تواند روح جامعه را پر از نشاط کند/ به ازای هر نفر شهروند تهرانی، یک متر مربع فضای ورزشی وجود دارد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۶:۴۵:۱۷
کد خبر: ۷۱۱۶۹۹
حسنی: سازمان ورزش شهرداری می‌تواند روح جامعه را پر از نشاط کند/ به ازای هر نفر شهروند تهرانی، یک متر مربع فضای ورزشی وجود دارد
نشست خبری سرپرست سازمان ورزش شهرداری امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری محمد صادق حسنی سرپرست سازمان ورزش شهرداری امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

حسنی در این نشست با اشاره به فعالیت های سازمان ورزش شهرداری اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان ورزش شهرداری فعالیت های زیادی درخصوص ترویج ورزش همگانی انجام می دهد اما فعالیت ها جذابیت خبری برای رسانه ها ندارد. سازمانی هستیم که فعالیت های ما سوددهی اجتماعی دارد که آسیبی در کنار فعالیت های ما دیده نمی شود. شاید خیلی از رشته های حرفه ای و قهرمانی باشند که برای ما افتخارآفرینی کنند ولی در نهایت خیلی از ورزشکاران در میانسالی دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی در ادامه افزود: آنچه که در سازمان ورزش شهرداری انجام می گیرد برای جامعه فایده دارد از بعد سرمایه های اجتماعی و انسانی کاملا سوددهی داریم و می توانیم روح جامعه را پر از نشاط کنیم. وجود برنامه های ورزش شهرداری می تواند بهترین کمک را به جلوگیری از آسیب های اجتماعی کند. 

حسنی گفت: یکی از ماه هایی که می توانیم در آن فعالیت های خود را بیشتر کنیم ماه مبارک رمضان است. برخلاف چیزی که در جامعه جا افتاده باید در ماه رمضان مردم بانشاط تر باشند و ما نیز در برنامه های خود سعی خواهیم کرد با برگزاری مسابقات در رویدادهای فرهنگی و ورزشی در این ماه اوقات پرنشاطی را برای مردم رقم بزنیم. هدف ما این است شب های تهران را به شب های زیبایی تبدیل کنیم و خانواده ها نیز در برنامه های افطار تا سحر حضور جدی داشته باشند. ما بیش از 400 مجموعه ورزشی در تهران برای این منظور در اختیار خانواده ها قرار داده ایم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم روبرو بوده است. ظرفیت حضور مردم در بعضی از مجموعه ها با روزهای تعطیل برابری می کند. ما با ایجاد پردیس های تفریحی و ورزشی در مناطق 22 گانه تهران و بیش از 200 برنامه خدمات رایگان به مردم ارایه خواهیم داد.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری با اشاره به برگزاری مسابقات ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان خاطرنشان ساخت: بانوان تهران امسال استقبال خوبی از رقابت های تیمی و انفرادی انجام دادند. بیش از 50 هزار بانوی ورزشکار در کلیه مسابقات ما حضور خواهند داشت. بانوان در بیش از 17 رشته ورزشی از قبیل شطرنج، تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال و فوتسال فعالیت خواهند کرد که در رشته های تیمی همه مقاطع سنی مسابقات را برگزار خواهیم کرد. قهرمانی فوتسالیست های بانوان ما در مسابقات قهرمانی آسیا باعث شده که از این رشته استقبال بیشتری صورت گیرد. همچنین اتفاق خوبی که در شهرداری منطقه 16 رخ داده این است که مسئولین این شهرداری یک سالن ورزشی را به نام فرشته کریمی نامگذاری کردند که این مسأله باعث خواهد شد انگیزه بانوان ما بالاتر رود و این اتفاق باید در سراسر کشور رخ دهد. 

وی همچنین در ادامه افزود: ما بیش از 70 هزار ورزشکار در سراسر تهران نیز در بخش آقایان خواهیم داشت که مسابقات آنها در حال برگزاری است. برای اولین بار نیز جام فوتسال احزاب در این ماه مبارک برگزار خواهد شد. براساس چیزی که پیش بینی کرده ایم در کلیه فعالیت های سازمان ورزش شهرداری بیش از یک میلیون نفر حضور خواهند داشت. 

حسنی گفت: ارایه خدمات تفریحی و ورزشی نیز از دیگر اقدامات شهرداری در این ماه مبارک است که خانواده ها می توانند در بسیاری از ورزشگاه های تحت نظارت شهرداری از افطار تا سحر از آنها استفاده کنند. به دنبال آن هستیم در مکان هایی که نماز عید فطر برگزار خواهد شد جشنواره های ورزشی را برگزار کنیم و قصدمان از این کار آشنایی بیشتر مردم با فعالیت های سازمان ورزش شهرداری است. مطلوب ما این است که همه تهرانی ها از خدمات ورزشی بیشترین بهره را ببرند و امر ورزش در سبد خانواده ها نهادینه شود. با اقداماتی که انجام خواهد گرفت می توان گفت نسبت به سال گذشته 35 درصد فعالیت های ورزشی ما بیشتر خواهد بود و تخفیفات ویژه ای را نیز برای مردم در ماه مبارک رمضان درنظر گرفته ایم. 

وی افزود: تفریحات ورزشی ما فقط به ماه مبارک رمضان ختم نخواهد شد و بعد از این ماه نیز برنامه های تابستانی خود را آغاز خواهیم  کرد. چیزی که برای ما در ورزش شهرداری ترسیم شده این است که در خصوص ورزش همگانی فعالیت کنیم ولی از فدراسیون ها می خواهیم با همکاری دو طرفه با سازمان ورزش شهرداری بهترین استعدادها را در رشته های مختلف شناسایی کنند که ما بتوانیم به آنها خدماتی را ارایه دهیم. طرح خوبی را برای جام جهانی 2018 در نظر گرفته ایم و قصدمان این است که در برخی از پارک های در سطح تهران مردم بتوانند در جمعی صمیمانه بازی های جام جهانی را نظاره گر باشند که البته این امر نیازمند مساعدت ارگان های دیگر است.

حسنی درخصوص وضعیت صحنه های ورزشی تحت اختیار شهرداری اظهار داشت: اگر بخواهیم به طور کل همه فضاهای ورزشی که در تهران وجود دارد محاسبه کنیم به ازای هر نفر شهروند تهرانی یک متر مربع فضای ورزشی وجود دارد. در حال حاضر وجود 10 درصد از مردم تهران در بحث ورزش همگانی مشارکت دارند و به دنبال آن هستیم که تا پایان سال مشارکت مردم به 25 درصد ارتقاء پیدا کند. تهران هم اکنون با یک شهر ورزشی فاصله زیادی دارد، همه برنامه های ما بر این است تا پایان سال تغییرات چشمگیری را در خصوص مشارکت مردم در بحث ورزش ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز