جام جهانی ۲۰۱۸؛

چشم امید شیاطین به هازارد

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۳۹۴۶
چشم امید شیاطین به هازارد
ادن هازارد ستاره فوتبال بلژیک می گوید هدف او و تیمش در جام جهانی حضور در میان چهار تیم برتر است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ادن به عنوان فرزند تیری هازارد یا همان آزارد که خود بازیکن تیم آر.ای.ای لوویرزه بود، قبل از آنکه از مرزهای بلژیک بگذرد و به لیل فرانسه ملحق شود، عضو تیم محلی ای.اف.سی توبیزه بود. با این حال، او در می سال ۲۰۰۷ به توبیزه بازگشت و در دیدار ابتدایی تیم ملی زیر ۱۷ ساله های بلژیک در جام ملت های اروپا، درخشید. او در آن بازی، علاوه بر بازی چشم نوازی که از خود به نمایش گذاشت، یک گل هم برای کشورش از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا یکی از موانع صعود هلند به نیمه نهایی مسابقات شناخته شود. ادن در آن زمان در مصاحبه ای با یوفا گفته بود: “بازگشت دوباره به جایی که بیش از پنج سال در آن سپری کردم و دیدن این همه چهره آشنا، واقعا دلچسب است. وقتی به جایگاه تماشاگران نگاه می کردم، انگار فقط دوستان و خانواده ام در آن بودند.”

بلژیک در نیمه نهایی آن بازی ها، توسط اسپانیایی که از وجود داوید ده خیا و بویان کرکیچ نوجوان سود می برد، از دور بازی ها کنار رفت، ولی هازارد در همان مسابقه هم پایه گذار یکی از گل ها بود و توانست یکی از پنالتی های آخر بازی را هم با آرامش خاص خود، به گل تبدیل کند. باب بروویز، مربی تیم، پس از پایان بازی گفته بود: “هازارد بازیکن بسیار خوبی است و آینده زیبایی خواهد داشت.”

پس از آن تورنمنت، هازارد اولین قرارداد حرفه اش با لیل را منعقد کرده و وارد تیم رزروهای آن شد. او سپس برای حضور در جام جهانی زیر ۱۷ ساله ها راهی کره جنوبی شد و پس از بازگشت، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۰۷، اولین بازی اش برای تیم بزرگسالان را انجام داد و در نهایت ۸ روز پس از آن، در لیگ یک هم بازی کرد.

او در فصل ۰۸-۲۰۰۷ معمولا به عنوان یار تعویضی به کار گرفته می شد، اما سال پس از آن از سوی رودی گارسیا، سرمربی فعلی تیم رم، به عنوان یکی از اعضای ثابت تیم اول لیل شناخته شد. گل فوق العاده تماشایی راه دورش به تیم اوسر در سپتامبر آن فصل علاوه بر این که تبدیل شکست یک به ۲ به پیروزی ۳ بر دوی لیل را پی ریزی کرد، جایگاه هازارد در ترکیب ثابت تیم فرانسوی را هم استحکام بخشید.

 

بلژیک

 

نمایش های رضایت بخش هازارد در لیل از دیدگاه سرمربی تیم ملی بلژیک، رنه فندریکن، هم دور نماند که در آن زمان در صحبت هایی گفته بود: “ادن بسیار مستعد بوده و لایق دعوت به تیم ملی است.” در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸، هازارد ۱۷ ساله اولین دیدار ملی اش را مقابل لوکزامبورگ انجام داد. پس از آن هم در آگوست همان سال تحت نظر دیک اددوکات، به عنوان یکی از مهم ترین اعضای تیم شناخته شد و مسئولیت های بیشتری به وی عطا شد.

ادن در فصل ۱۰-۲۰۰۹، سال بسیار خوبی پشت سر گذاشت و یکی از دلایل عمده قرار گرفتن لیل در رده چهارم لوشامپیونه و کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود. او سپس در دور یک هشتم لیگ اروپا هم درخشید و گل پیروزی تیمش در بازی رفت مقابل لیورپول را به ثمر رساند. او در آن فصل، برای دومین سال پیاپی، به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ یک برگزیده شد و فاصله بسیار کمی با لیساندرو برای کسب جایزه اصلی فصل داشت.

با این حال، فصل ۱۱-۲۰۱۰، چندان برایش خوب آغاز نشد و هم از سوی باشگاه و هم از سوی تیم ملی، نیمکت نشین شد. خودش در این مورد می گوید: “باید بگویم تا حدی به استعداد و مهارتم شک کرده بودم، ولی دوران سخت و مشکلی پشت سر گذاشتم.” این پایان ماجرای هازارد نبود و او در ماه اکتبر جایگاه از دست رفته اش را بازپس گرفته و شروع به گلزنی کرد. او در آن فصل به لیل کمک کرد پس از ۶۴ سال در فرانسه دوگانه کند. خود هازارد هم به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ یک شناخته شد که جایزه بهترین بازیکن فصل را کسب می کند.

قهرمانی لیل به معنای فرصت حضور هازارد در لیگ قهرمانان بود که در نهایت وی را در تیم فصل کاربران یوفا، نشاند. او همچنین در آن فصل، برای دومین بار بهترین بازیکن لیگ یک لقب گرفت. ادن در ماه می سال ۲۰۱۲، اولین هت ترین دوران ورزشی را مقابل نانسی لورین انجام داد و همه می دانستند که لیل دیگر برای او کوچک است. انتظارات به پایان رسید و او با مبلغی حدود ۴۰ میلیون یورو به قهرمان اروپا، چلسی، پیوست.

او در همان اولین بازی اش برای چلسی در دیداری دوستانه گلزنی کرد و در مسابقه اولش در لیگ برتر مقابل ویگان هم دو پاس گل به نام خود ثبت کرد. در واقع ادن توانسته بود به خوبی با آبی پوشان لندنی که در حال گذار بودند، اخت شود و در نهایت مزد زحماتش را با قهرمانی در لیگ اروپا، گرفت.

هازارد مراحل پیشرفت را تحت نظر سرمربی جدید شیرهای لندن، ژوزه مورینیو، طی کرد و بعد از فصل درخشان ۱۴-۲۰۱۳، به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر هم شناخته شد. او همچنین یکی از ارکان تیم ملی بلژیکی بود که پس از ۱۲ سال جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده بود. هازارد با پی ریزی گل های پیروزی کشورش مقابل روسیه و الجزایر، تاثیر خود را در برزیل هم نشان داد.

فرم خوب هازارد امسال هم ادامه دارد و وی توانسته تا همین جای فصل، سیزده گل برای تیمش به ثمر برساند. چلسی هم قدر عافیت دانسته و قرارداد وی را تا تابستان سال ۲۰۲۰ تمدید کرده است؛ جایی که هازارد تنها ۲۹ ساله خواهد بود. مورینیو در این باره می گوید: “او الان هم بازیکن فوق العاده ای است و تکامل شخصیتی اش باورنکردنی بوده است. او همچنان جوان است و می تواند بهترین شود.”

ادن هازارد از منظر اعداد :باشگاه لیل: ۱۹۴ بازی، ۵۰ گل -چلسی: ۱۴۷ بازی، ۴۴ گل

افتخارات: لیگ یک (۱۱-۲۰۱۰)، جام حذفی فرانسه (۱۱-۲۰۱۰)، لیگ اروپا (۱۳-۲۰۱۲)

افتخارات ملی :بلژیک: ۵۴ بازی، ۶ گل-زیر ۱۹ ساله ها: ۱۱ بازی، ۶ گل-زیر ۱۷ ساله ها: ۱۷ بازی، ۲ گل

زیر ۱۶ ساله ها: ۴ بازی، ۲ گل-زیر ۱۵ ساله ها: ۵ بازی، یک گل

توفیقات: حضور در نیمه نهایی جام ملت های اروپای زیر ۱۷ ساله ها در سال ۲۰۰۷، حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

هازارد درباره جام جهانی می گوید: با تمام احترامی که برای تیم های گروهمان قائل هستم باید بگویم هدف ما  حضور در میان چهار تیم برتر جهان است،این یک ادعا نیست ما به آن دست پیدا خواهیم کرد،چون آن را با تمام وجود می خواهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز