جام جهانی ۲۰۱۸؛

اهداف بزرگ مارتینز با بلژیک

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۳۹۴۷
اهداف بزرگ مارتینز با بلژیک
سرمربی بلژیک تیم خودش و انگلیس را شانس اصلی صعود از گروه هفتم نامید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بلژیک از سال ۲۰۰۲ در هیچ رقابت معتبری، چون جام جهانی و یورو شرکت نکرد، اما صعود شیاطین سرخ با مارک ویلموتس به جام جهانی ۲۰۱۴ سبب شد تا عصر تازه‌ای در این کشور آغاز شود و بلژیکی‌ها حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل و یورو ۲۰۱۶ فرانسه را تجربه کنند.شکست ناباورانه بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی یورو مقابل ولز، مارک ویلموتس را به سمت در‌های خروج از این تیم هدایت کرد تا یک مربی اسپانیایی مطرح جایگزین او شود.

روزگار طلایی بلژیکی‌ها با سرمربیگری روبرتو مارتینز هم تداوم یافت و آن‌ها توانستند با صدرنشینی در گروه هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برای سیزدهمین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند.روبرتو مارتینز ۱۳ جولای ۱۹۷۳ در بالاگوئر کاتالونیا اسپانیا متولد شد. او پس از چهارفصل بازی در تیم‌های ساراگوسا B، ساراگوسا و بالاگوئر برای ادامه دوران بازی اش راهی فوتبال انگلیس شد و به عنوان یک هافبک تدافعی برای تیم‌های ویگان اتلتیک، ماترول، والسال، سوانسی سیتی و چسترسیتی به میدان رفت و سال ۲۰۰۷ از فوتبال خداحافظی کرد.

مارتینز دوران مربیگری را از فوریه ۲۰۰۷ با هدایت سوانسی سیتی در لیگ دسته اول انگلیس استارت زد. او در دومین فصل سرمربیگری در سوانسی موفق شد این تیم را از لیگ دسته دوم انگلیس (لیگ وان) به لیگ دسته اول (چمپیون شیپ) این کشور برساند. ۱۱۷ بازی، ۵۶ برد، ۳۶ مساوی و ۲۵ باخت آمار این مربی اسپانیایی در سوانسی است.

مارتینز ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹ روی نیمکت سرمربیگری ویگان در لیگ برتر انگلیس نشست. این تیم در سه فصل ابتدایی دوران سرمربیگری مارتینز در رتبه‌های یازدهم، شانزدهم و پانزدهم جدول لیگ برتر ایستاد، اما در آخرین فصل حضور این مربی اسپانیایی با قرارگرفتن در رتبه هجدهم به لیگ دسته اول سقوط کرد. البته کاج‌ها در فصل ۱۳-۲۰۱۲ در کمال شگفتی و باوجود اینکه جزء تیم‌های سقوط کرده به لیگ دسته اول قرار گرفتند توانستند در فینال جام حذفی جزیره منچستر سیتی را با یک گل شکست دهند ومهم‌ترین افتخار تاریخ خود را به دست آورند.پس از سقوط ویگان به لیگ دسته اول مارتینز هم برای سرمربیگری اورتون از این تیم جدا شد، اما در دوران سه ساله حضورش در جمع تافی‌ها تنها ۲ عنوان یازدهمی و یک رتبه پنجمی لیگ جزیره را کسب کرد و جامی با اورتون به دست نیاورد. ۱۴۳ بازی، ۶۱ برد، ۳۹ مساوی و ۴۳ باخت آمار این مربی در آبی‌های بندر لیورپول است.

مارتینز ۸ آگوست ۲۰۱۶ جانشین ویلموتس در تیم ملی بلژیک شد تا برای نخستین بار هدایت یک تیم ملی را برعهده گیرد. ۱۶ بازی، ۱۱ برد، ۴ مساوی و یک باخت آمار این مربی ۴۴ ساله در جمع سرخ پوشان جنوب اروپا است.او درباره حضور تیمش در گروه هفتم این گونه اظهار نظر کرده است: بر روی کاغذ شانس ما و انگلستان برای صعود از این گروه زیاد است اما در هر صورت ما در این گروه کار ساده ای پیش رو نداریم وباید برای صعود از این گروه سخت تلاش زیادی کنیم و بعد از صعود جام جهانی برای ما  شکل دیگری برای ما پیدا می کند و ما به دنبال حضور در میان برترین تیم های جهان هستیم.

نظر شما