جام جهانی ۲۰۱۸؛

نبیل معلول با تونس به دنبال اثبات برترین تیم قاره سیاه

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۹:۰۳:۲۰
کد خبر: ۷۱۳۹۴۸
نبیل معلول با تونس به دنبال اثبات برترین تیم قاره سیاه
سر مربی تونس معتقد است تیمش بهترین تیم آفریقا است و او دوست دارد این موضوع مهم را در جام جهانی ثابت کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سران فدراسیون فوتبال تونس که به هیچ وجه علاقه‌ای به غیبت این تیم در جام جهانی برای سومین بار متوالی نداشتند ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ نبیل معلول، سرمربی هم وطن خود را جانشین هنریک کاسپرژاک لهستانی روی نیمکت سرمربیگری عقاب‌های کارتاژ کردند تا او در کمتر از شش ماه زمینه کسب جواز پنجمین حضور تونس در جام جهانی را فراهم کند.

معلول که ۲۵ جولای ۱۹۶۲ در شهر تونس است به جز مدت کوتاهی حضور در تیم‌های هانوفر آلمان و الاهلی عربستان سایر دوران بازی گری اش را در تیم‌های کشورش، چون اسپرنس اسپورتیوو، بیزرتین و کلاب آفریقا سپری کرد و در سال ۱۹۹۶ پس از حضور در ۷۴ بازی ملی و ۱۱ گل زده به عنوان هافبک تهاجمی از فوتبال خداحافظی کرد.

المپیک دوکف نخستین تیمی است که معلول سرمربی گرش را در سال ۱۹۹۷ با آن آغاز کرد. البته حضور او در این تیم یک سال بیشتر طول نکشید.

معلول پس از جام جهانی ۲۰۰۲ به عنوان دستیار روژه لمه در تیم ملی تونس انتخاب شد و با این تیم قهرمانی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۰۴ را کسب کرد. البته او در المپیک ۲۰۰۴ آتن هم روی نیمکت سرمربیگری تیم زیر ۲۳ سال تونس نشست. پس از سه سال سرمربیگری در تیم‌های کلاب آفریقا و بیزرتین و پایان جام جهانی ۲۰۰۶ معلول بار دیگر برای ۲ سال کمک مربی روژه لمه در تیم ملی تونس شد.

اوج درخشش این مربی ۵۵ ساله بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ رقم خورد که او به عنوان سرمربی اسپرنس اسپورتیو موفق شد یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی تونس و یک قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا را کسب کرد.

 

این عملکرد درخشان سبب شد مسئولان فدراسیون تونس معلول را برای سرمربیگری در تیم ملی بزرگسالان این کشور انتخاب کنند، اما پس از هفت ماه ترجیح دادند او را برکنار و رود کرول هلندی را انتخاب کنند.

معلول در سال ۲۰۱۴ نخستین بار برای سرمربیگری از کشورش خارج شد و هدایت تیم الجیش قطر را برعهده گرفت که حاصل حضور ۱۱ ماهه او در این تیم کسب جام حذفی قطر بود.

این سرمربی تونسی همچنین از دسامبر ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۷ روی نیمکت تیم ملی کویت نشست که هیچ توفیقی نداشت و پس از خروج از کویت برای دومین بار سرمربیگری تیم ملی تونس را برعهده گرفت تا پس از ۱۲ سال عقاب‌های کارتاژ را به جام جهانی برساند. ۵ بازی، ۳ برد و ۲ مساوی دست آورد معلول در مقدماتی جام جهانی روسیه است.

معلول درباره حضور در گروه هفتم می گوید: تونس بهترین تیم آفریقا است ما دوست داریم این موضوع مهم را در جام جهانی ثابت کنیم و من ابزار انجام این کار مهم را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز