جام جهانی ۲۰۱۸؛

نیشینو، فرشته نجات سامورایی‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۱۶ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۴۶۹۵
نیشینو، فرشته نجات سامورایی‌ها
سرمربی تیم فوتبال ژاپن معتقد است، تیمش می تواند از گروه هشتم صعود کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بسیاری از رسانه های جهان خبر انتصاب سرمربی جدید تیم ملی ژاپن در 20 فروردین این گونه منتشر کردند که فدراسیون ژاپن در اقدامی عجیب، هلیلهوژیچ  مربی اهل بوسنی این کشور را دو ماه مانده به آغاز جام جهانی از هدایت تیم کشور و  کنار گذاشت و آکیرا نیشینو، مربی سابق باشگاه گامبا اوزاکا را به عنوان سرمربی جدید رابرای هدایت سامورایی آبی انتخاب کرد.آکیرا نیشینو پیشتر سابقه هدایت تیم‌های پایه ژاپن را داشته و موفقیت های چشمگیری نیز با این تیم به دست آورده از جمله پیروزی مقابل تیم برزیل در المپیک ۱۹۹۶ که روبرتو کارلوس و رونالدو نیز در آن حضور داشتند. او ۷۰ روز فرصت داشت که سامورایی های آبی را برای اولین دیدارشان مقابل کلمبیا آماده کند و پس از آن نیز باید به مصاف تیم‌های لهستان و سنگال برود.

کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون ژاپن در این رابطه با تغییر سرمربی تیم ملی گفت: ما تصمیم گرفتیم که یک مربی داخلی، در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی انتخاب شود.نیشینو در زمان بازیگری اش ۱۲ بازی برای تیم ملی ژاپن نیز انجام داد ولی شهرت او به خاطر موفقیت‌هایش با تیم گامبا اوزاکاست. او سال ۲۰۰۸ توانست اولین قهرمانی این تیم را در لیگ ژاپن کسب کند، قرارداد وی هم تا پایان جام جهانی 2018 است و پس از بازگشت از روسیه، شرایط را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

اما برای آشنایی بیشتر با این سرمربی اهل ژاپن باید بدانیم، این مربی که در زمان بازیگری خود یک هافبک بوده است متولد7آوریل1955 در استان استان سایتاما ژاپن است که در باشگاه واسدا و پس از آن کاشیوا ریسول فعالیت داشته و در تاریخ۰۶ مارس ۱۹۷۷ میلادی اولین بازی ملی‌اش را انجام داد. او در ۱۲ بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۱۹۷۸ میلادی انجام داد. آکیرا نیشینو در بازی‌های ملی‌اش ۱ گل به ثمر رساند.

این مربی در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود درباره حضور ژاپن در گروه آخر جام جهانی می گوید: بازی با کلمبیا که دیدار نخست ما به شمار می رود، برای ما حکم فینال را دارد، من اعتقاد دارم تیم ما قابلیت صعود از گروه خود را دارد اما این کار ساده نیست ما ابتدا باید از بازی با کلمبیا امتیاز بگیریم تا در گام های بعدی به مصاف دو تیم سنگال و لهستان برویم، من اهل کری خوانی نیستم و برای تمام تیم ها احترام قائل هستم اما هیچ تیمی بازی راحتی مقابل ما نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز