محموزاده خبر داد؛

اعلام تغییرات جدید در نقل و انتقالات باشگاه‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۲:۰۸:۲۹
کد خبر: ۷۲۶۳۹۴
اعلام تغییرات جدید در نقل و انتقالات باشگاه‌ها
رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تغییرات جدید در نقل و انتقالات باشگاه ها را تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبرز محمودزاده درخصوص قوانین جدید نقل و انتقالاتی و جلسه‌ای که امروز برگزار شده، گفت: با توجه به اینکه در بازده زمانی نقل و انتقالات هستیم آخرین قوانین را با تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته اولی مرور کردیم و دستورالعمل‌هایی که از سوی هیأت رئیسه سازمان لیگ و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ابلاغ شده را در اختیار باشگاه‌ها قرار دادیم. به طور مثال تا پیش از این تیم‌های لیگ برتری 18 بازیکن بالای 23 سال و 9 بازیکن زیر 23سال در لیست داشتند اما الان و با قانون جدید تیم‌ها می‌توانند سه بازیکن زیر 25 سال هم داشته باشند. به شرط آنکه این بازیکنان جزو بازیکنان فصل قبل تیم‌هایشان باشند.

وی ادامه داد: این مسئله در فصل قبل طرح شد اما مصوب نشد و باید کار بیشتری روی آن انجام می‌شد و روی آن کار زیادی هم کردیم. بعد از آن در جلسه هم اندیشی با مربیان لیگ برتری که حدود 11 مربی هم بودند همه از این طرح استقبال کردند و توانستیم مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و مصوبه هیأت رئیسه سازمان لیگ را بگیریم. فلسفه این کار هم این بود که برخی بازیکنان که جزو سرمایه‌های یک باشگاه بودند چون بالای 23 سال می‌شدند در لیست تیم‌هایشان قرار نمی‌گرفتند اما با قانون جدید دیگر استعدادها از بین نمی‌رود.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره جلسه امروز خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها باید از کمیته تعیین وضعیت، کمیته انضباطی،‌ دبیرکل و... مجوزهای لازم را بگیرند و تا زمانی که این مجوزها اخذ نشوند، قراردادی هم ثبت نمی‌شود. باشگاه‌ها در ابتدای فصل باید این موارد لازم‌الاجرا را اخذ کنند تا مجوز بگیرند. درحال حاضر 4 باشگاه پیکان، ذوب‌آهن، فولاد و سپاهان مجوزها را گرفته‌اند و باشگاه ذوب‌آهن کارهای اداری را انجام می‌دهد. امیدوارم سایر باشگاه‌ها هم مجوزهای لازم را بگیرند و کار را به روز آخر نکشانند.

محمودزاده درخصوص صدور TMS هم اظهار داشت: به هر حال انتقال کار از بخش سنتی به بخش مدرن، مقاومت‌هایی را با خود همراه دارد. ما کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم و ناظران فیفا هم در آن حاضر شدند و حتی همکاران شما خبرنگاران هم در این جلسه حاضر بودند و قرار شد علاوه بر ارائه فیزیکی قراردادها به صورت نرم‌افزاری واسکن شده هم قراردادها به دست ما برسد چرا که وقتی قراردادها به صورت فیزیکی انجام می‌شد فقط در ساعات اداری می‌توانستیم کارها را انجام دهیم اما با این کار جدید حتی باشگاه‌ها که نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنند می‌توانند در ساعت یک صبح هم قرارداد بازیکنان‌شان را ثبت کنند و مدارکش را در روزهای بعد بدهند. با این کار قصد داریم جلوی حضور فیزیکی افراد را بگیریم و به صورت سیستماتیک و از راه دور کارها را انجام دهیم.
وی ادامه داد: ناظران فیفا در این کارگاه آموزشی حضور داشتند و نرم‌افزارهای این کار توسط بچه‌های خود ما انجام شد و نیازی به اقدامات AFC و فیفا نبود. باتوجه به دستوری که از طرف مقامات فدراسیون دریافت کردیم در نقل و انتقالات بخش نرم‌افزاری را فعال کردیم.
 
 

نظر شما