جوابیه دفتر طرحهای ملی و فراگیر جوانان به مطالب مطرح شده در برنامه زنده پرسشگر

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۷:۰۲:۰۴
کد خبر: ۷۲۶۵۹۰
جوابیه دفتر طرحهای ملی و فراگیر جوانان به مطالب مطرح شده در برنامه زنده پرسشگر
در پی انتشار مطالبی در برنامه زنده پرسشگر شبکه آموزش مورخ 8 تیر 97 توسط آقای فیض معاون سابق پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد "بودجه اوقات فراغت جوانان"از سوی دفتر طرحهای ملی و فراگیر جوابیه ای صادر شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن جوابیه به شرح ذیل است :

در حال حاضر اوقات فراغت، افراد در تمامی مقاطع سنی به دلیل ماشینی بودن و صنعتی شدن کارها نسبت به قبل بیشتر شده است، این درحالی است که بخشی نگری هر دستگاه و ناهماهنگی دستگاه ها، موجب استفاده نادرست از ظرفیت های موجود در کشور شده است.

هرساله بیش از 16 سازمان و دستگاه اجرایی کشور و نهادهای عمومی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم وتحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، شهرداری سازمان بسیج مستضعفین و... برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فراغتی می پردازند، ولی به علت پراکندگی و ناهماهنگی فعالیتها و نیز نااشنایی با نیازهای نسل جوانان ، دستگاه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. نوع و چگونگی ارتباط میان دستگهای مختلف متولی اوقات فراغت نامشخص است و در اساسنامه و شرح وظایف دستگاهها، تعریف درستی از آن نشده است.

بنابراین مقایسه اعتبار حوزه اوقات فراغت وزارت ورزش جوانان با سایر دستگاهای دریافت کننده اعتبار دراین حوزه زمانی امکان پذیر است که گزارش عملکرد بودجه ای دستگاه های فعال در حزه اوقات فراغت ارائه شود.

در این صورت می توان سهم هر دستگاه را از اعتبارات این حوزه مشخص رد.

- براساس قانون بودجه سال 1397 بودجه وزارت آموزش و پرورش در زمینه " غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان " بیش از 5 برابر بودجه وزارت ورزش و جوانان در همین بخش است . مزید اطلاع ، این مطلب در جدول مقایسه ای بودجه این دو وزارتخانه در حوزه یاد شده ، به شرح ذیل به آگاهی می رسد:

3nkz_varzeh_amp_javanan1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز