جام جهانی ۲۰۱۸؛

نگاهی به تاریخچه دیدارهای فرانسه و بلژیک/ خروس‌ها شانس بیشتری دارند

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۲۲۴
نگاهی به تاریخچه دیدارهای فرانسه و بلژیک/ خروس‌ها شانس بیشتری دارند
مرحله نیمه نهایی جام جهانی2018 روسیه از امشب و با دیدار حساس بلژیک و فرانسه آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی روسیه از امشب و با دیدار حساس بلژیک و فرانسه آغاز خواهد شد.

در این گزارش به سابقه تقابل این تیم ها در روسیه نگاهی کوتاه می اندازیم.

فرانسه- بلژیک

خروس ها و شیاطین سرخ نخستین بار اول می 1904 در یک بازی تدارکاتی به مصاف هم رفتند که آن دیدار با تساوی 3 بر 3 به اتمام رسید. در طول این 114 سال، 73 بازی بین فرانسه و بلژیک برگزار شده است که سهم فرانسوی ها 24 و بلژیکی ها 30 پیروزی بوده است. 19 دیدار این تیم ها با تساوی همراه شده است. درحالیکه بلژیک 162 بار موفق به باز کردن دروازه فرانسه شده اما در سوی مقابل آبی پوشان قاره سبز، 125 گل به این حریف سنتی زده اند.

بلژیک و فرانسه تاکنون 59 بازی تدارکاتی با هم انجام داده اند که حاصل آن 27 برد برای بلژیک، 19 برد برای فرانسه و 13 مساوی بوده  است. در بازی های رسمی هم به جز «جام استقلال لوکزامبورگ» و «جام پادشاه حسن دوم مراکش» که با یک پیروزی فرانسه و یک تساوی همراه شده نتایج زیر به دست آمده است.

مقدماتی جام های جهانی: 3 برد برای فرانسه- یک برد برای بلژیک- یک تساوی

جام جهانی: فرانسه3 - بلژیک1(جام جهانی 1938) فرانسه 4- بلژیک 2( رده بندی جام جهانی 1986)

مقدماتی رقابت های یورو: یک برد برای بلژیک- یک برد برای فرانسه و 2 مساوی

یورو: فرانسه5- بلژیک0(مرحله گروهی رقابت های یورو 1986)

برترین پیروزی فرانسوی ها برابر بلژیک 16 ژوئن 1984 در ورزشگاه بیژوآ نانت رقم خورد که این تیم توانست با هت تریک میشل پلاتینی و گل های آلن ژیرس و لوئیس فرناندز حریف را از پیش رو بردارد.

همچنین بلژیکی ها هم 7 می 1905 در ورزشگاه گانزنویژر بروکسل موفق شدند آبی ها را با نتیجه هفت بر صفر شکست دهند تا برترین پیروزی تاریخ خود مقابل این حریف را تجربه کنند. کمیل ون هوردن(2 گل) پیر دستربک(3 گل) و  لورنت سونن(2 گل) در آن دیدار گلزنی کردند.

جذاب ترین و در عین حال حساس ترین بازی فرانسه و بلژیک هم به دیدار رده بندی جام جهانی 1986 مکزیک باز می گردد. آن بازی 28 ژوئن با قضاوت جورج کورتنی، داور سرشناس انگلیسی در ورزشگاه کواتموک پوئبلا برگزار شد. گل های جین مارک فرری و ژان پیر پاپن برای خروس ها و گومار کولمانس و پیئتر کلاسن برای بلژیک در جریان 90 دقیقه بازی سبب شد برنده این بازی و تیم سوم جام جهانی در وقت های اضافی مشخص شود که در نهایت شاگردان میشل هنری با 2 گل برنارد جنچینی و مانوئل آموروس موفق شدند حریف را با نتیجه 4 بر شکست دهند تا فرانسه دومین عنوان سومی اش در تاریخ جام جهانی را به دست آورد.

آخرین بازی 2 تیم هم 7 ژوئن 2015 در ورزشگاه استادو فرانس پاریس برگزار شد. در آن دیدار دوستانه شاگردان مارک ویلموتس با نتیجه 4 بر 3 حریفشان را شکست دادند. مروان فلاینی(2 گل) راجا ناینگولان و ادن هازارد برای بلژیک و متئو والبوئنا، نبیل فکیر و دمیتری پایت برای فرانسه گلزنی کردند.

با توجه به اینکه هر 2 بازی این تیم ها در جام جهانی با پیروزی خروس ها همراه بوده است، می توان حدس زد که شاگردان دیدیه دشان شانس بیشتری برای پیروزی مقابل مردان روبرتو مارتینز در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز