کیمیا علیزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا:

جواب اعتماد مسئولین را با خوشرنگ‌ترین مدال خواهم داد/ تجربه‌ام از المپیک ریو بیشتر شده است/ کمتر کسی فکر می‌کرد دوباره به مسابقات برگردم/ پرچمداری کشورم افتخار بزرگی است

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۶۷۵
جواب اعتماد مسئولین را با خوشرنگ‌ترین مدال خواهم داد/ تجربه‌ام از المپیک ریو بیشتر شده است/ کمتر کسی فکر می‌کرد دوباره به مسابقات برگردم/ پرچمداری کشورم افتخار بزرگی است
تکواندوکار المپیکی ایران گفت: این اتفاق باعث افتخار تکواندو بانوان است که می‌توانند مدالی را بگیرند که تا به امروز کسی به این عنوان ها دست نیافته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ انگار فصل جدیدی در زندگی حرفه ای کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک و اولین بانوی تاریخ ساز ورزش ایران در حال ورق خوردن است. حالا با انگیزه‌تر، حرفه‌ای‌تر و مصمم تر از قبل به‌دنبال طلای بازی‌های آسیایی است. مدالی که بعد از یک سال دوری از میادین، قطعا با آویخته شدن برگردن او جلوه‌ای دوچندان خواهد داشت. هرچند که کیمیا دوست دارد این مدال خوشرنگ را پیش از خودش هم تیمی‌هایش به گردن بیاویزند و افتخار را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

در همین راستا به تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان، پیش از اعزام به دو رویداد مهم ورزشی (تورنمنت کره جنوبی و بازی های آسیایی جاکارتا) رفتیم و گفتگویی با کیمیای این روزهای ورزش بانوان ایران انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

*بعد از مدت‌ها دوری از مسابقات، به عنوان سومی در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام دست یافتید، از این مدال راضی هستید؟

قطعا راضی نیستم. ولی خب شرایط خیلی عالی هم نداشتم به علت آسیب دیدگی مدت ها دور از تمرینات و هر نوع مسابقه ای بودم. زمانی که به اردوی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیایی ملحق شدم، کاملا از صفر شروع کردم و قبل از این اردوها هیچ تمرینی نداشتم به جز یک اردوی سه روزه که در فرانسه برگزار شد، زمانی که در ویتنام مدال برنز گرفتم با خودم عهد بستم که در بازی‌های آسیایی جبران کنم، و بدون شک این کار را انجام خواهم داد.

*الان مصدومیتت به طور کامل برطرف شده است؟

من مهر ماه سال 1396 جراحی کردم و به مدت یک سال از مسابقات دور بودم، اما خوشبختانه روند درمانی خوبی را سپری کردم و در حال حاضر هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ جسمانی در آمادگی کامل هستم.

*سورپرایز اصلی کیمیا با انگیزه در بازی‌های آسیایی جاکارتا چه خواهد بود؟

هر ورزشکاری که در هر مسابقه‌ای حضور پیدا می کند، می خواهد خوشرنگترین مدال را کسب کند، و با توجه با اینکه به عنوان پرچمدار کاروان تیم ملی ایران انتخاب شدم دوست دارم جواب این اعتماد مسئولین را با کسب بهترین مدال بدهم. همانطور که قرار است در افتتاحیه پرچم کشورم را بالا ببرم دوست دارم روی سکو هم این کار را تکرار کنم.

*اگر بخواهید مقایسه‌ای داشته باشید بین کیمیا المپیک 2016 ریو با کیمیایی که الان برای جاکارتا آماده می شود، به چه تفاوت‌هایی می‌رسید؟

این کیمیا تجربه اش خیلی بیشتر شده است. شاید زمانی که من وارد المپیک شدم خیلی از من انتظار نداشتند، ولی الان همه از کیمیا انتظار دارند و این موضوع شرایط من را سخت تر کرده و برای یک بازیکن خیلی دشوار است که همه این شرایط را مدیریت کند، من همزمان که جو بیرونی را مدیریت می کنم باید حواسم باشد درون خودم را هم خوب مدیریت کنم تا این فشار تاثیر منفی روی من نگذارد. ضمن این که امسال در وزن67 - در مسابقات شرکت می کنم که هم یک تجربه تازه و شیرین و هم یک آزمون سخت برایم به شمار می رود و امیدوارم بتوانم به نتیجه دلخواه خودم دست یابم.

*از جمله مواردی که گاهی درباره ورزشکاران به چشم می‌خورد، این است که زود اشباع می‌شوند، و پس از کسب مدال جهانی یا المپیک از صحنه رقابت‌ها کنار می روند، این نگرانی در مورد شما هم بعد از المپیک و آن مصدومیتی که داشتید وجود داشت؟

بعد از المپیک و آن جراحی واقعا شرایط خیلی سختی داشتم. کمتر کسی فکر می کرد دوباره بتوانم برگردم و مسابقه بدهم اما هیچ وقت دوست نداشتم تسلیم این مشکلات شوم. شاید به ظاهر نشان می دادم که خسته ام و دیگر نمی توانم یا نمی خواهم ادامه بدهم ولی درونم هیچ وقت اجازه نداد که تسلیم شوم.خوشبختانه دوباره توانستم انگیزه لازم را کسب کنم و تلاش می کنم تا جایی که توان دارم تمرین کنم و مسابقه بدهم و علاوه بر این که مردم عزیز ایران را خوشحال کنم بتوانم جواب زحمت هایی که خانواده و کادرفنی تیم  در مدت برای من کشیده اند را بدهم.

*در این مدتی که دور از میادین بودین از طرف مسئولین حمایت خاصی هم از شما شد؟

هم مردم و هم مسئولین خیلی به من لطف داشتند. به هر حال بازیکنی که مصدوم می شود، شاید به قول معروف کمرنگ شود، ولی در این مدت چه مردم و چه مسئولین همیشه با حمایت هایشان به من انگیزه و امید می دادند که دوباره بتوانم برگردم و خوشحال هستم این اتفاق افتاد والان من با انگیزه این روزها تلاش می کنم بهترین نتیجه را در دو رویداد پیش رو رقم بزنم.

*کیمیا علیزاده تا به امروز 6 مدال تاریخی برای کشورش به ارمغان آورده که پیش از این کسی نتوانسته است به این عنوان ها دست یابد، می‌توانیم این قول را از کیمیا بگیریم که در جاکارتا این عدد را به عدد هفت برساند؟

ما در بازی های آسیایی در بخش بانوان تا به امروز مدال طلا نداشته ایم، من چهار سال پیش در اینچئون بودم ولی به دلیل سن کم اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکردم هرچند که آن زمان به دلیل این که دو مدال تاریخی کسب کرده بودم انگیزه زیادی هم برای به دست آوردن این مدال خوشرنگ داشتم ولی این اتفاق نیفتاد. امیدوارم در این دوره بتوانیم این مدال با ارزش را کسب کنیم، البته در این دوره من روز اخر بازی دارم و امیدوارم بچه هایی که قبل من بازی دارند بتوانند مدال را کسب کنند، این اتفاق باعث افتخار تکواندو بانوان است که می‌توانند مدالی را بگیرند که تا به امروز کسی به این عنوان ها دست نیافته باشد.

*شناختی از حریفانتان در دو مسابقه پیش‌رو دارید؟

صددرصد، ما تمام بازی های حریفانمان را دیده ایم و شناخت خوبی از همه بازیکنان داریم و با تمام قوا برای شکست شان به رقابت ها می رویم. البته هنوز سایت جاکارتا اسامی کامل را نداده است ولی بر اساس اسامی منتشر شده ما خودمان را آماده کرده ایم.

*در مصاحبه‌ای از شما خواندم که گفته بودید قبل از مبارزه برای خودت تیتری را که دوست دارید بعد از مسابقه رسانه‌ها منتشر کنند را انتخاب می‌کنید، برای بازی‌های آسیایی جاکارتا چه تیتری را در نظر گرفته‌اید؟

سوال سختی پرسیدید، چون من قبل از جاکارتا باید در تورنمنت کره جنوبی شرکت کنم و هنوز تمام تمرکزم روی جاکارتا نیست، همیشه سعی کرده ام پله به پله بالا بروم و نمی خواهم در حال حاضر از مسابقات کره جنوبی غافل شوم. مثلا برای تورنمنت کره جنوبی این تیتر در ذهنم است؛ "کیمیا علیزاده قهرمان المپیک را شکست داد".

*شما به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در جاکارتا انتخاب شدید، مراسمی که یک ماه بیشتر به شروع اش نمانده است؛ چه حسی دارید؟

حس خوبی دارم، پرچمداری کشورم افتخار بزرگی است. از اعتماد مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را با کسب بهترین مدال بدهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز