در دو بخش تالو و ساندا صورت گرفت؛

درخشش جوانان ووشوی ایران در روز دوم مسابقات جهانی

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۱:۳۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۸۸۴۴
درخشش جوانان ووشوی ایران در روز دوم مسابقات جهانی
ووشوکاران ایران در دومین روز رقابت های قهرمانی جوانان جهان با عملکردی درخشان به یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز در تالو و هشت پیروزی در بخش ساندا دست یافتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هفتمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان از روز پنجشنبه با حضور 400 ووشوکار از 45 کشور به میزبانی برزیل و در شهر «برازیلیا» آغاز به کار کرد و تا یکشنبه شب ادامه خواهد داشت.

تیم ایران در دو بخش ساندا و تالوی دختران و پسران در این رویداد مهم شرکت کرده است.در رقابت های جمعه شب، ووشوکاران ایران به یک مدال طلا (سیده سوگندگلشنی)، یک مدال نقره (نازنین بازدار) و 2 برنز (محمدعلی مجیری و مهدی خانی) دست یافتند.

در بخش ساندا (مبارزه) نیز نمایندگان ایران به هشت پیروزی ارزشمند رسیدند.یاشین شهرکی، محمدمهدی رضایی، ابراهیم اصلانی، شجاع پناهی، محمد فرهادی، حسن لطفی، آیدا حیدری و کیمیا شوشتری پیروزی های تیم ایران را رقم زدند.

نتایج نمایندگان ایران در پیکارهای جمعه شب بدین شرح است:

تالو

«سیده سوگندگلشنی» در فرم «گوئن شو» رده سنی 15 تا 18 سال دختران با امتیاز 9،11 بر سکوی نخست ایستاد و اولین مدال طلای تیم ملی ووشوی جوانان ایران را به ارمغان آورد. نماینده اندونزی با امتیاز 9،06 دوم شد و نماینده بلاروس با امتیاز 8،94 به مقام سوم و مدال برنز رسید.

«نازنین بازدار» در فرم «نن چوان» رده سنی 12 تا 15 سال دختران با امتیاز 9،10 به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. در این فرم نماینده هنگ کنگ با امتیاز 9،12 اول شد و تالوکار اندونزی با امتیاز 8،82 به مقام سوم رسید.

«مهدی خانی» در فرم «نن چوان» رده سنی 12 تا 15 سال پسران با امتیاز 8،95 سوم شد و مدال برنز گرفت. در این فرم نماینده مالزی با امتیاز 9،05 اول شد و تالوکاری از کره جنوبی با امتیاز 8،99 در رتبه دوم قرار گرفت. «خانی» روز گذشته نیز به مدال نقره فرم «نن گوئن» رسید.

«محمدعلی مجیری» در فرم «نن چوان» رده سنی 15 تا 18 سال پسران با امتیاز 9،30 به مقام سوم رسید و برنز گرفت. وی روز پنجشنبه نیز به مدال برنز فرم «نن گوئن» رسیده بود.

در این بخش، نماینده هنگ کنگ با امتیاز 9،48 بر سکوی نخست ایستاد و تالوکاری از سنگاپور با امتیاز 9،43 دوم شد و نقره گرفت.

مینا پناهی در فرم «نن چوان» رده سنی 15 تا 18 سال دختران با بدشانسی از رسیدن به مدال بازماند و چهارم شد.

ساندا

«یاسین شهرکی» در وزن 42 کیلوگرم نوجوانان به مصاف «لام سینز» از هنگ کنگ رفت و با ارائه مبارزه ای تهاجمی و استفاده از فنون مختلف به برتری قاطعانه دست یافت. وی طی در مرحله بعدی به مصاف برنده پیکار نمایندگان پرو و هند می رود.

*«محمدمهدی رضایی» در وزن منهای 52 کیلوگرم نوجوانان، پس از استراحت در دور نخست به مصاف سانداکاری از چین رفت و با ارائه مبارزه ای تماشایی و حساب شده در 2 راند متوالی به برتری دست یافت و پیروزی ارزشمندی را به نام خود ثبت کرد.

«ابراهیم اصلانی» در وزن منهای 56 کیلوگرم نوجوانان در گام نخست برابر رقیبی از آمریکا قرار گرفت و در 2 راند متوالی به پیروزی رسید. وی طی روزهای آینده به مصاف حریفی از ترکیه می رود.

«شجاع پناهی» در وزن 56 کیلوگرم جوانان پس از استراحت در دور نخست به مصاف نماینده کره جنوبی رفت و در مبارزه ای نزدیک و حساس که سه راند به طول انجامید از سد نماینده کره جنوبی گذشت و راهی مرحله بعدی شد.

«محمد فرهادی» در وزن 60 کیلوگرم جوانان که پیش از این برابر سانداکاری از برزیل به پیروزی دست یافته بود به مصاف نماینده هند رفت و به پیروزی قاطعانه رسید تا دومین برد متوالی خود را کسب کرده و به دور سوم قدم بگذارد.

«حمید کیانیان» در وزن منهای 65 کیلوگرم جوانان پس از استراحت در دور نخست باید به مصاف برنده دومنیکن و اندونزی می رفت. در رقابت این دو نفر، سانداکار دومنیکنی با ضربه پا که از سوی هیات ژوری خطا تشخیص داده شد به سر حریف اندونزی ضربه زد و موجب ناک اوت شدن وی شد.

با این اوصاف نماینده دومنیکن به دلیل ضربه خطا از مسابقات کنار گذاشته شد و ووشوکار اندونزی نیز به دلیل ناک اوت شدن اجازه حضور در ادامه پیکارها را پیدا نکرد تا کیانیان با خیالی آسوده راهی دور سوم شود.

«آیدا حیدری» در وزن 48 کیلوگرم برابر «فانی فبریانتو» از اندونزی به برتری مقتدرانه دست یافت و دومین برد خود را جشن گرفت. وی پیش از این «سابرینا فایوا» از برزیل را از پیش روی برداشته بود.

«کیمیا شوشتری» در وزن 60 کیلوگرم ساندای دختران برابر «ساروای» از هند با ارائه مبارزه ای زیبا به پیروزی دست یافت و راهی مرحله بعدی شد.

در وزن منهای 56 کیلوگرم ساندای دختران «معصومه بزرگی» نماینده شایسته ایران به مصاف حریفی از چین رفت و در پایان مبارزه ای نزدیک، شکست خورد.

وی راند نخست را برنده شد و راند دوم با برتری حریف چینی به اتمام رسید. در راند سوم نیز«بزرگی» تا دو ثانیه پایانی از حریف پیش بود، اما در پایان از جمع پنج داور، سه داور به حریف چینی رای دادند تا دختر سانداکار ایران در عین شایستگی نتیجه را واگذار کرده و از گردونه مسابقات کنار برود.

نظر شما