رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا؛

اباذری و عباسعلی طلایی شدند/ خدابخشی در رده سوم ایستاد

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۸:۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۲۹۰۴۴
اباذری و عباسعلی طلایی شدند/ خدابخشی در رده سوم ایستاد
رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با کسب دو مدال طلا امروز در اردن پیگیری شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ از صبح جمعه ۲۲ تیرماه با حضور ۳۱۲ کاراته‌کا از ۲۹ کشور به میزبانی اردن آغاز شده است و امروز (شنبه) با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال اوزان مختلف در دو بخش بانوان و آقایان پیگیری می‌شود.

به این ترتیب در جریان مسابقات فینال که امروز پیگیری شد، مجید حسن‌نیا کاراته‌کا وزن ۵۵- کیلوگرم تیم ملی ایران تواسنت با شکست ۶ بر ۲ "صعود البشیر" حریف عربستانی خود، نخستین مدال طلای نمایندگان ایران در رقابت‌های قهمرانی آسیا را کسب کند.

حسن‌نیا پیش از این ابتدا نماینده هنگ‌کنگ را ۶ بر ۱ شکست داد، در گام دوم پس از تساوی ۵ بر ۵ مقابل کاراته‌کایی از مالزی، با رای داوران در هانتی برنده شد. سومین دیدار حسن‌نیا مقابل نماینده هند بود که موفق شد این کاراته کا را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو بردارد و فینالیست شود.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم مردان، صالح اباذری ابتدا نماینده تایلند را ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و سپس حریف قطری را ۶ بر ۳ مغلوب کرد. او در سومین مبارزه خود با حساب ۵ بر ۲ کاراته‌کایی از اندونزی را شکست داده و فینالیست شد. او در فینال "کاگاوا" ژاپنی را در پیش داشت که توانست با حساب ۸ بر ۰ او را شکست داده و به مدال طلای این وزن برسد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم مردان، مهدی خدابخشی که روز گذشته پس از برتری ۸ بر ۰ مقابل نماینده عراق، در دیدار با "آراگا" کاراته‌کا ژاپنی هانسوکو شده بود، در شانس مجدد ابتدا با نتیجه ۸ بر ۰ از سد "لاکشیتا جایاکوتی" از سریلانکا گذاشت تا به دیدار رده‌بندی صعود کند. خدابخشی در دیدار رده‌بندی نیز با برتری ۵ بر ۲ مقابل "ساتیامو روماریو" از اندونزی به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم امیررضا میرزایی نیز روز گذشته ابتدا نماینده ویتنام را ۲ بر ۰ برد و سپس حریف چینی را با همین نتیجه شکست داد. او در مبارزه سوم موفق شد ۳ بر ۱ کاراته‌کای یمنی را شکست دهد. میرزایی در نیمه نهایی مقابل حریف اردنی پس از تساوی ۳ بر ۳ با قانون سنشو شکست خورد تا برای کسب مدال برنز به مصاف حریف ازبکستان برود. میرزایی در دیدار رده ‌بندی به مصاف "ایکبولجان اوزاکوف" رفت و با شکست ۵ بر ۴ مقابل حریف ازبکستانی از رسیدن به مدال برنز بازماند.

اما وزن ۷۵- کیلوگرم مردان، علی‌اصغر آسیابری ابتدا حریفی از هنگ‌کنگ را ۶ بر ۱ شکست داد و سپس ۲ بر ۱ نماینده چین را شکست داد. او در سومین دیدار ۸ بر ۵ حریف عربستانی را مغلوب کرد. آسیابری در مبارزه فینال به مصاف "وی چون سو" از چین‌تایپه رفت که نتیجه را با حساب 6 بر 4 به "بشار النجار" اردنی واگذار کرده و به مدال نقره رسید. 

در وزن به ۶۸+ کیلوگرم بانوان، حمیده عباسعلی در گام نخست با برتری ۳ بر ۰ مقابل نماینده اندونزی به دور دوم رسید، او در دومین دیدار حریف هندی را ۸ بر ۰ مغلوب کرد. عباسعلی در گام سوم مقابل "آیومی یوکوزا" ژاپن پس از تساوی ۰ بر ۰ در هانتی برنده تاتامی شد و به فینال راه یافت. او در دیدار پایانی مقابل "سون وون ژو" از چین تایپه قرار گرفت که توانست با حساب ۸ بر ۰ حریف خود را شکست داده و به مدال طلا برسد.

اما در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان، شیما آل‌سعدی که روز گذشته با شکست مقابل نماینده ویتنام به جدول شانس مجدد راه یافته بود ابتدا با نتیجه ۵ بر ۰ مقابل "آرم سوکیا" از تایلند به برتری دست یافت تا به دیدار رده‌بندی راه یابد. آل‌سعدی در دیدار رده‌بندی نیز با نتیجه ۸ بر ۳ از سد "بارنو میرزائوا" از ازبکستان گذشت تا به مدال برنز دست پیدا کند.

همچنین در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان نیز طراوت خاکسار در دیدار رده‌بندی با شکست ۲ بر ۱ مقابل "آروژان مختار" از قزاقستان از دستیابی به مدال برنز بازماند. خاکسار روز گذشته پس از برد ۲ بر ۱ در اولین مبارزه مقابل حریف ویتنامی، در ادامه ۴ بر ۱ حریف کره‌ای را شکست داد اما با شکست ۸ بر ۴ در مبارزه سوم مقابل نماینده چین‌تایپه به دیدار رده‌بندی راه یافت.

نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در بخش بانوان نیز در اولین دیدار ۶ بر ۲ نماینده کشور میزبان را شکست داد، سپس ۵ بر ۲ بر حریف ازبکستانی غلبه کرد و در نیمه نهایی به تساوی یک بر یک مقابل کاراته‌کا ژاپنی رسید تا نماینده ژاپن در هانتی برنده مبارزه شود و کاویانی به دیدار رده‌بندی راه پیدا کند. کاویانی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب تانگ‌لینگ از چین شد تا او نیز از رسیدن به مدال برنز باز بماند.

همچنین کاتاروهای تیم بانوان که روز گذشته ابتدا تیم کاتای سریلانکا را ۵ بر ۰ شکست داد و در دومین دیدار ۴ بر ۱ مقابل تیم مالزی شکست خورد تا برای کسب مدال برنز با تیم هند دیدار کنند. تیم کاتای بانوان در ین دیدار با ترکیب الناز تقی‌پور، نجمه قاضی‌زاده و شادی جعفری با برتری ۵ بر ۰ مقابل به نشان برنز دست یافت. 

همچنین تیم کاتای مردان کشورمان نیز با ترکیب ابوالفضل شهرجردی, علی زند و میلاد دلیخون در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۵ بر ۰ مغلوب کویت شد تا این تیم نیز دست خالی مسابقات قهرمانی آسیا را ترک کند. تیم کاتا کشورمان روز گذشته ابتدا با نتیجه  ۵ بر ۰ تیم سریلانکا را شکست داد و در ادامه با همین نتیجه مغلوب تیم ژاپن شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف تیم کویت برود.

اما در بخش کاتای انفرادی مردان، امیربهادر تدین در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب "گریس چنگ‌مان" از هنگ‌کنگ شد تا از رسیدن به مدال برنز بازبماند. تدین روز گذشته ابتدا "دلوس سانتوس" از فیلیپین را ۴ بر ۱ شکست داد و سپس با نتایج مشابه ۵ بر ۰ مقابل "آراکا بانرجی" از هند و "مو شیک" از چین به برتری رسید. او در چهارمین مبارزه خود ۴ بر ۱ نتیجه را به "تایی وانگ" چین‌تایپه‌ای واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف "کریس چنگ مان" برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز