بهرنگ علوی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای تماشای بازی‌های پرسپولیس از مدرسه فرار می‌کردم/ عملکرد تیم ملی در روسیه حال همه را خوب کرد/ موافق حضور کی‌روش هستم ولی فقط سرمربی باشد/ تلخ‌تر از رفتن بوفون، آمدن رونالدو به یوونتوس بود

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۰۴۸
برای تماشای بازی‌های پرسپولیس از مدرسه فرار می‌کردم/ عملکرد تیم ملی در روسیه حال همه را خوب کرد/ موافق حضور کی‌روش هستم ولی فقط سرمربی باشد/ تلخ‌تر از رفتن بوفون، آمدن رونالدو به یوونتوس بود
بازیگر سینما و تلویزیون کشور گفت: پرسپولیس الان شخصیت قهرمانی دارد و دیگر به خاطر نبود دو یا سه بازیکن به مشکل نخواهد خورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بی‌شک فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان است که در همه دنیا توانسته مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. کسی نمی داند تعداد طرفداران فوتبال چه قدر است ولی وقتی یک بازی برای میلیاردها نفر اهمیت پیدا می‌کند نشان می‌دهد این ورزش مهیج تا به چه اندازه برای اقشار مختلف مردم جذابیت دارد. کشور ایران نیز از دیگر کشورهای دنیا مستثنی نیست و فوتبال توانسته بیشتر از هر رشته دیگری علاقه‌مندان بیشماری را به سمت خود بکشاند. این ورزش در بین هنرمندان ما نیز محبوبیت خاصی دارد و بعضی از آنها به شکل جدی مسابقات ملی و باشگاهی دنیا را دنبال می‌کنند. بهرنگ علوی بازیگر سینما و تلویزیون یکی از هنرمندانی است که در کنار موفقیتش در این حرفه به فوتبال نیز علاقه وافری دارد و همواره پیگیر مسابقات داخلی و خارجی است. به بهانه حضور ایران در جام جهانی و برگزاری این رویداد مهم در روسیه گفتگویی را با این بازیگر درخصوص وضعیت تیم ملی ایران و همچنین جام جهانی 2018 انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

*چقدر فوتبالی هستید؟

خیلی زیاد. اتفاقات فوتبال را همیشه دنبال می‌کنم.

*در بین هنرمندان ایران فوتبال جایگاه ویژه‌ای دارد در حالی که هنرمندان کشورهای دیگر به ورزش‌های منهای فوتبال علاقه بیشتری نشان می‌دهند. به نظر شما چرا هنرمندان ما بیشترفوتبالی هستند؟

فوتبال در همه دنیا طرفداران بیشماری دارد ولی برای خود من نیز جای سوال دارد که چرا هنرمندان کشورهای دیگر بیشتر به سمت ورزش‌هایی غیر از فوتبال روی می‌آورند. 

*وضعیت و شرایط فوتبال ایران را چطور می‌بینید؟

اگر واقعا نخواهیم که احساسی و هیجان‌زده نظر دهیم با بازی‌هایی که تیم ملی ایران در روسیه انجام داد خیلی حال مردم ما خوب شد. شاید خیلی‌ها انتظار نداشتند که ما بتوانیم این نتایج را در جام جهانی کسب کنیم ولی در عین ناباوری ما با چهار امتیاز از گروه مرگ حذف شدیم. باید همه عملکرد تیم ملی را در کنار هم قرار داد و بعد معدل گرفت و به آن نمره دهیم. باید ببینیم که تیم ملی ما در جام ملت‌های آسیا چه عملکردی از خود نشان خواهد داد. باید دید ما می‌توانیم بالاخره با کی‌روش جامی را به دست آوریم. در کنار بازی‌های خوبی که ایران در جام جهانی از خود نشان داد فکر می‌کنم خیلی‌ها دوست دارند که تیم ما هجومی‌تر بازی کند. یک مسئله دیگر این است ما قبل از بازی‌های جام جهانی نتوانستیم بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم و اگر می‌توانستیم با چند تیم مطرح اروپایی بازی کنیم قطعا مقابل اسپانیا و پرتغال می‌توانستیم بهتر بازی کنیم. اگر ما بدون ترس مقابل این تیم‌ها قرار می‌گرفتیم شاید نتیجه دیگری در بازی رقم می‌خورد.

*موافق حضور کی‌روش در تیم ملی ایران هستید؟

کی‌روش چند سال است که برای فوتبال ما زحمت می‌کشد و باید برای او احترام قائل باشیم. در این برهه اگر کس دیگری نیز بخواهد جایگزین او شود به زمان احتیاج دارد که تیم را بشناسد و بتواند برای جام ملت‌های آسیا تیم را آماده کند. موافق حضور کی‌روش در تیم ملی هستم ولی اینکه فقط در جایگاه سرمربی باشد. اینقدر که اختیارات زیادی به این مربی از سوی فدراسیون فوتبال داده شده شاید مدیران این فدراسیون نمی‌توانند بدون اجازه او تصمیمی را اتخاذ کنند. احساس می‌کنم جایگاه‌ها تا اندازه‌ای عوض شده و مسئله دیگر اینکه مشاوران خوبی در کنار ایشان حضور ندارد که بتوانند او را راهنمایی کنند.

12

*طرفدار کدام تیم باشگاهی کشور هستید؟

پرسپولیس.

*وضعیت باشگاه پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اگر بخواهیم وضعیت این تیم را نسبت به دهه گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که پول خیلی بیشتری به این باشگاه تزریق شده ولی آیا توانسته‌ایم به همان نسبت نیز پیشرفت فنی داشته باشیم؟ احساس می‌کنم در گذشته تعصب بازیکنان به باشگاه بیشتر بود و همین تعصب باعث می‌شد تماشاگران روی سکوها نیز با شور و شوق بیشتری بازی‌ها را دنبال کنند. الان بازیکنان بیشتر به دنبال درآمدزایی هستند و به همین خاطر مافیای فوتبال در کشور ما بیشتر شده و توهین‌ها، دشمنی‌ها و زیرآب‌زنی‌ها ده برابر بیشتر شده است. زمانی بود بازیکنانی که در پرسپولیس حضور داشتند به خاطر پوشیدن پیراهن این باشگاه مبلغی از قرارداد خود را کسر می‌کردند، چون بزرگی باشگاه را درک کرده بودند.

*برای تماشای بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه می‌روید؟

زمانی بود که از مدرسه فرار می‌کردم تا بتوانم بازی‌های پرسپولیس را تماشا کنم. با یک عشق خاص به استادیوم می‌رفتم ولی در این دهه اخیر شور و شوق همیشگی را برای رفتن به ورزشگاه ندارم. با وجود اینکه پرسپولیس در دو فصل گذشته مقام قهرمانی را به دست آورده ولی بازهم نتوانسته‌ایم آن شور و شوق قدیم را به ورزشگاه‌ها بیاوریم. زمانی بود که پرسپولیس شرایط بدی هم در جدول داشت ولی باز به استادیوم می‌رفتم چون احساس می‌کردم تیمم احتیاج به حمایت دارد.

*با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات آیا پرسپولیس می‌تواند در لیگ آینده نیز نتایج دو فصل گذشته خودش را تکرار کند؟

شرایط پرسپولیس بد نیست. پرسپولیس الان شخصیت قهرمانی دارد و دیگر به خاطر نبود دو یا سه بازیکن به مشکل نخواهد خورد. شاید در طول 90 دقیقه جای خالی بعضی بازیکنان احساس شود ولی تیم در این سه سال که گذشته شکل قهرمانی را گرفته و بالای جدول می‌ماند تا در نیم فصل بتواند بازیکنان جدید را جذب کند.

*با توجه به غیبت تیم‌های بزرگی همچون ایتالیا و هلند در جام جهانی و همچنین حذف زود هنگام تیم‌هایی مانند برزیل، آلمان و آرژانتین از دور این رقابت‌ها، کیفیت این دور از مسابقات را چطور دیدید؟

اگر بازی‌های جام جهانی در روسیه را نگاه کرده باشیم می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که دیگر دوره ستاره‌ها در مستطیل سبز به پایان رسیده است. دیگر یک بازیکن خاص نمی‌تواند تیمش را قهرمان کند. دنیا به سمتی می‌رود که دیگر کار گروهی در زمین جواب می‌دهد. دیگر مارادونایی وجود ندارد که یک تنه بخواهد آرژانتین را قهرمان کند. در این دوره از بازی‌ها خیلی از تیم‌ها به واسطه انسجامی که دارند توانستند تا مرحله یک چهارم و نیمه نهایی بالا بیایند. تیمی مانند سوئد بدون وجود حتی یک ستاره توانست خیلی خوب صعود کند و تیم بلژیک که در مرحله رده‌بندی حاضر شد. الان که جام جهانی روبه پایان است دیگر ناراحت نیستم که ایتالیا حضور ندارد. هرچند دوست داشتم که یک درجه افتخار دیگر روی شانه‌های بوفون ببینم.

*فکر می‌کنم علاقه شدیدی به بوفون داشته باشید.

هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال جهان سابقه نداشته که به مدت 25 سال در سطح اول ملی و باشگاهی حضور داشته باشد. من به شدت طرفدار یوونتوس هستم و شاید بیشتر از چیزی که به پرسپولیس علاقه دارم از بچگی عاشق یوونتوس بوده‌ام. برای من بسیار تلخ بود که مدیران این باشگاه نماد یوونتوس را فروختند. بازیکن 18 ساله آرزو دارد که در باشگاهی مثل پاری‌سن‌ژرمن بازی کند ولی این باشگاه دروازه‌بان 41 ساله یوونتوس را جذب می‌کند چون به بزرگی این بازیکن اعتقاد و ایمان دارد. برای من بسیار تلخ بود که بوفون این باشگاه را ترک کرد و رونالدو به یوونتوس پیوست.

*آیا رونالدو می‌تواند جای خالی بوفون را در این تیم پُر کند؟

اصلا نمی‌تواند. بازیکن بزرگی همچون دل‌پیرو هم که اسطوره باشگاه یوونتوس بود نمی‌تواند جای خالی بوفون را پُر کند. از رفتن بوفون به پاریس تلخ‌تر برای من آمدن رونالدو به یوونتوس بود. یووه همیشه بازیکن ساز بود و بازیکنان بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرده است. مدیران باشگاه یوونتوس درخصوص جذب رونالدو نگاه تبلیغاتی داشتند و این کار درستی نبود. کابوس این شب های من برخورد یوونتوس و پاری‌سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپاست.

گفتگو: محمدرضا پشوتن

نظر شما