محسن رضوانی:

همدلی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به سود فدراسیون‌ها بوده است/ امضای تفاهم نامه با ایتالیا انعکاس خوبی داشت

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۲۹۱۴۵
همدلی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به سود فدراسیون‌ها بوده است/ امضای تفاهم نامه با ایتالیا انعکاس خوبی داشت
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: شنا رشته ای نیست که بخواهیم وقفه ای در آن ایجاد کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو امروز در نشست خبری گفت: برنامه آماده سازی شنا، شیرجه و واترپلو با تفکیک به این شرح است. از اسفندماه تمرینات جدی تیم شیرجه ما برگزار شد. یک اردوی خوب برای شیرجه روها در آذربایجان داشتیم. آذربایجان از کشورهایی محسوب می شود که بهترین امکانات را در اختیار دارند. دو شیرجه روی ما بعد از بازگشت از آذربایجان چند روزی در تهران حضور داشتند و چند روز قبل به ایتالیا اعزام شدند که تمرینات خود را پیگیری کنند. امیدواریم که بتوانیم جزو پنج کشور برتر در بازی های آسیایی باشیم. تیم چین که قهرمان همیشگی است و کشورهایی مانند مالزی و کره نیز از دیگر رقیب های سخت ما هستند.

وی ادامه داد: در رشته واترپلو مدتی است که از یک مربی خارجی استفاده می کنیم و اردوی خوب در ایتالیا داشتیم. بعد از آن اردوی مشترک با چین در تهران داشتیم. بعد از آن تیم ملی به صربستان اعزام شد. همچنین با هماهنگی که با سنگاپور انجام شده اردوی مشترکی با این‌کشور خواهیم داشت.

رضوانی تصریح کرد: شنا رشته ای نیست که بخواهیم وقفه ای در آن ایجاد کنیم و تمرینات مستمر آنها همیشگی بوده است. تیم شنای ما پنج سهمیه داشت ولی با توجه به حساسیتی که داشتیم یک سهمیه را کم کردیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنیامین قره حسن لو و علیرضا یاوری ۴ شناگر ما در جاکارتا خواهند بود. سعی کردیم با توجه به امکانات و منابعی که در اختیار داریم بهترین اردوها را برگزار کنیم.

او افزود:  با تلاش دکتر سلطانی فر و قراردادی که بین ایتالیا و ایران منعقد شد ما از سال گذشته توانستیم چند اردوی مشترک را با ایتالیا داشته باشیم و این موضوع باعث شد با کمترین هزینه ما در ایتالیا اردو بزنیم و سطح فنی ملی پوشان بالا رفت. رییس فدراسیون ایتالیا رییس فدراسیون اروپا نیز هست و تفاهم نامه ای که بین ما و این کشور منعقد شد به پیشرفت این رشته کمک خواهد کرد.

رضوانی گفت:  همدلی که بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک وجود دارد باعث شده که فدراسیون ها برای برپایی اردوها و برنامه ریزی مشکلی نداشته باشند. مسئله شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک بالاخره باید به صورت بنیادی به آن نگاه شود تا بتوانیم همسطح دیگر کشورهای پیشرفته باشیم. اگر نگاه کنیم در خیلی از کشورها از سنین کودکی در مدارس به ورزش به خصوص در ورزش های پایه برنامه های راهبردی را برای آنها پیاده می کنند تا بتوانند چند سال بعد ثمره آن را ببینند. اگر روزی شنا بتواند در بازی های آسیایی و جهانی مدال بگیرد قطعا دغدغه ورزش حل خواهد شد. وقتی به عملکرد کاروان ایالت متحده در المپیک نگاه میکنیم می بینیم که بیشتر مدالی که این کشور کسب کرده در رشته های مادر بوده و این نشان می دهد که این رشته تا چه اندازه تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: در واترپلو با کشورهای کره جنوبی، قزاقستان و سنگاپور همگروه هستیم. کار سختی در این گروه به خصوص مقابل قزاقستان داریم ولی حریف اصلی ما چین خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم به مدال برسیم.

رضوانی در پاسخ به سوال برنا درخصوص امضای تفاهم نامه با ایتالیا گفت: ایتالیا یکی از قطب های شنای جهان است که در اروپا اعتبار بسیار خوبی دارد، تفاهم نامه ایران و ایتالیا یک اتفاق بزرگ برای شنای ما بود و از وزارت ورزش و جوانان ممنون هستیم که باعث شد این تفاهم نامه منعقد شود. این تفاهم نامه انعکاس بسیار خوبی برای کشور ما داشت و امیدوار هستیم که این تفاهم نامه با کشورهای بزرگ دیگر نیز منعقد شود.

او گفت: در همه جای دنیا به ورزش های پایه به صورت ویژه نگاه می شود چون در همه مسابقات مدال آور هستند. دکترسلطانی فر همیشه از زمانی که حضور پیدا کردند به ورزش های پایه نگاه ویژه داشتند. سعی کردیم از حداقل ها بهترین نتیجه را بگیریم. در رشته واترپلو امید به کسب مدال داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز