در اولین جلسه اتاق فکر فرهنگی ورزش و جوانان مطرح شد؛

تاکید احمدی بر فرهنگ‌سازی ورزش عمومی و نهادینه‌سازی آن در سبک زندگی ایرانی

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۱:۴۳:۲۷
کد خبر: ۷۲۹۷۲۸
تاکید احمدی بر فرهنگ‌سازی ورزش عمومی و نهادینه‌سازی آن در سبک زندگی ایرانی
اولین جلسه اتاق فکر فرهنگی ورزش و جوانان با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی بر گزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اولین جلسه اتاق فکر فرهنگی ورزش و جوانان برگزار شد که بخشی از آن با حضور عبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه همراه بود.

احمدی در این بخش فضای فرهنگی ورزش کشور را متاثر از فضای فرهنگی جامعه و کشور دانست و گفت: ورزش در فضای فرهنگی جامعه هم تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر است. در حال حاضر باید با توجه به چالش های موجود فرهنگی و احصاء آنها، به ایجاد پشتوانه فکری و ایده پردازی خلاقانه در برنامه ریزی های فرهنگی بپردازیم تا بتوانیم در میدان عمل از نتایج آنها به خوبی بهره مند شویم.

احمدی به ضعف ترویج و نهادینه سازی ورزش همگانی توجه داشت و گفت: فرهنگ سازی ورزش عمومی و نهادینه سازی آن در سبک زندگی ایرانی از موضوعاتی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد که این موضوع نیازمند عزم ملی و تلاش هماهنگ همه دستگاه های ذیربط است تا با برنامه ریزی علمی در بخش ورزش همگانی که از بخش های مهم و موثر حوزه ورزش است شاهد ارتقاء جایگاه آن در کشور باشیم.

وی ورزش قهرمانی را ظرفیت بزرگ دیگری از بخش ورزش دانست که باید از آن در جهت تاثیرگذاری موثر در جامعه و به ویژه ایجاد همبستگی اجتماعی و نشاط و شادابی در مردم بهره برد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج و تحکیم فرهنگ پهلوانی در ورزش، گفت نهادینه سازی این موضوع نیاز به باور و پایبندی به این فرهنگ و عمل به آن در همه عرصه های ورزشی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش پایانی صحبت های خود به برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت فدراسیون ها، باشگاه ها و هیأت های ورزشی به عنوان نهادهای غیردولتی در بخش ورزش و حدود 2000سمن جوانان در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از پیش استفاده کنیم و با همکاری و مشارکت داوطلبانه آنها فضای همدلی و نشاط عمومی در جامعه را گسترش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز