نشست کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی جاکارتا با تیم‌های اعزامی؛

صالحی امیری: ورزشکاران ما باید به بازی‌ جوانمردانه فکر کنند/ هیچ شکافی بین اقدامات ما و وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۲:۴۵:۳۹
کد خبر: ۷۳۰۶۳۳
صالحی امیری: ورزشکاران ما باید به بازی‌ جوانمردانه فکر کنند/ هیچ شکافی بین اقدامات ما و وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد
رییس کمیته ملی المپیک گفت: آن چیزی که ما می‌توانیم قول دهیم این است که تمام ظرفیت‌های ممکن را به کار گرفته‌ایم و قطعا نتیجه‌ می گیریم، اما از هر گونه وعده غیر امکان پرهیز می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا صالحی امیری، در حاشیه نشست کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی جاکارتا با تیم‌های اعزامی به این رویداد، بیان‌ کرد: در این جلسه برای سرپرستان و مربیان مجموعه اقداماتی که باید در صحنه شکل بگیرد و تمام اقداماتی که از ابتدا تا بازگشت تیم‌ها به ایران انجام شده و انجام می شود را همکارانم در کادر سرپرستی تدوین کرده‌اند و در قالب کتابچه چاپ کرده‌اند که به تیم‌ها داده می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه‌ داد: من چند نکته اساسی را بیان‌ کردم اول این که تیم‌ها بازی جوانمردانه را دنبال کنند. مقام معظم رهبری پس از بازی با اسپانیا از بازی جوانمردانه تقدیر کردند که پیام مهمی بود. در دیدار با دولت هم تاکید کردند آنچه که دل مردم را شاد می‌کند بازی جوانمردانه است. از این رو ما هم می گوییم که ورزشکاران ما باید به بازی‌های جوانمردانه فکر کنند. نکته دوم این است که قهرمانان ما علاوه بر مسئولیتی که برای کسب نتیجه‌ دارند، یک سفیر و دیپلمات فرهنگی هستند و معیارهای اخلاقی و فضیلتی که آنها از خود نشان می‌دهد ارزشش برای ما از مدال بیشتر است.

وی ادامه‌ داد: نکته سوم پرهیز از حاشیه‌ها است و باید فضایی را ایجاد کنیم که تیم‌ها با ثبات و آرامش کار خود را انجام دهند و استرس به کاروان وارد نشود، چرا که گاهی حاشیه‌ها از متن پر رنگ‌تر می‌شود و باید کاری کنیم که تیم‌ها جز دغدغه‌ بازی و نتیجه‌ نداشته باشند.

صالحی امیری همچنین گفت‌: نظام آن چه را که در توان بوده است را انجام داده است، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان آن چه که در توان داشتند را به کار گرفتند. اما باید به مردم بگویم که رقبای جدی ظهور کرده‌اند. خود اندونزی از مدعیان است و حتی من در دیدار با شیخ احمد عنوان کردم که چرا باید امتیازهایی به میزبان داده شود و آن هم گفت‌ شما میزبانی بگیرید به ایران هم امتیاز می‌دهیم. ازبکستان، قزاقستان، هند، تایلند و مالزی رقبای ما هستند و آن چیزی که ما می‌توانیم قول دهیم این است که تمام ظرفیت‌های ممکن را به کار گرفته‌ایم و قطعا نتیجه‌ می گیریم، اما از هر گونه وعده غیر امکان پرهیز می‌کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به  تعاملی که با وزارت ورزش و جوانان دارد، بیان‌ کرد: ما چند کار اساسی را انجام داده ایم. اول این که تصمیم گرفتیم اقداماتمان مشترک باشد و هیچ شکافی بین اقدامات ما وجود ندارد. در واقع نهادهای ورزشی باید یک صدا باشند چرا که در بازی‌های آسیایی جاکارتا یک ملت، یک صدا و یک پرچم باید باشیم.

او ادامه‌ داد: ما سعی کردیم شرایط خوبی را  برای تیم‌ها مهیا کنیم. 70 درصد از بودجه آنها را پرداخت کرده‌ایم که وظیفه بود و در زمان اعزام تیم‌ها  تمام ملاحظات را لحاظ کردیم. مجموعه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک یک رویکرد را پیش رو گرفته‌اند تا در صحنه آن گونه که شایسته است بدرخشیم. البته مطالبات فدراسیون‌ها فراتر است اما ظرفیت ما محدود است. ما برای اعزام 15 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که آن را تامین کرده‌ایم. پاداش های پای سکو را هم تامین کرده‌ایم. رابطه نزدیکی هم با فدراسیون‌ها داریم و گوش شنوا داریم، اما بابت تمامی کاستی‌ها عذر خواهی می‌کنیم چرا که منابع محدود است و باید در چارچوب همین منابع محدود کار را مدیریت کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که ایران امکان گرفتن میزبانی رویدادی مانند بازی‌های آسیایی را دارد یا خیر؟ گفت‌: جزو آرزوهای ما است اما  محدودیت و موانعی داریم. اگر تصمیم گیری در سطح ورزش بود ما و آقای سلطانی فر حتما این کار را می کردیم اما باید در سطح ملی تصمیم گیری شود و مجموعه مسائل دیده شود. ما باید در چارچوب و ارکان های حاکم بر نظام حرکت کنیم و تصمیم گیری کنیم. البته در  دیدار با شیخ احمد این مساله را مطرح کردیم که رویدادهای مشترکی با چند کشور همسایه داشته باشیم، اما تعهد و یا وعده ای برای رویدادهای بزرگ را نداشتیم.

صالحی امیری در مورد انتخاب کیمیا علیزاده به عنوان پرچمدار و این که گفته می‌شود انتخاب او سیاسی بوده است، خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر دو مساله مطرح است یکی این که چرا خانم انتخاب کرده‌ایم و دیگری چرا کیمیا علیزاده. حق زنان است که مانند مردان این فرصت را داشته باشند پرچمداری کاروان بزرگ را بر عهده بگیرند. ما مرزبندی جنسیتی قائل نشدیم. کیمیا علیزاده تنها خانمی است که مدال  المپیک دارد و صلاحیت او این را ایجاب کرد که به عنوان پرچمدار انتخاب  شود. ما مرز بندی جنسیتی نداریم و تعداد بانوان ما نسبت به بازی‌های آسیایی اینچئون بیشتر شده است.

او در مورد بسته شدن لیست کاروان نیز، گفت‌: در چند مرحله ثبت‌نام کاروان را انجام دادیم. به‌ هر حال میزبان هم آمارهای قطعی می خواهد. از این رو لیست بسته شده است و اگر نیازی به تغییر وجود داشته باشد باید مذاکره کنیم. آقای سجادی، سرپرست کاروان هم دهم مرداد ماه راهی اندونزی می‌شود تا مقدمات کار برای تحویل ساختمان ورزشکاران در دهکده ورزشکاران را بر عهده بگیرد و اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد تلاش می‌کند تا در همان صحنه مساله را مرتفع کند.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی از نتیجه‌ ایران در بازی‌های آسیایی دارد یا خیر؟ گفت‌: ما همه ظرفیت‌های لازم را برای کسب بهترین جایگاه به کار گرفته‌ایم و کاروان ما بزرگ است. از این رو مدالها بهتر خواهند شد، اما وعده ای که نتوانیم عمل کنیم نمی‌دهیم،‌ بلکه این وعده را به مردم می‌دهیم که ورزشکاران تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه به کار گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز