دبیر فدراسیون تنیس روی میز از توجه ویژه به سنین پایه خبر داد؛

برگزاری چهار قهرمانی کشور برای دو رده سنی/ با استان‌های غایب نشست‌های کارشناسی برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۰:۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۲۳۹۸
برگزاری چهار قهرمانی کشور برای دو رده سنی/ با استان‌های غایب نشست‌های کارشناسی برگزار می‌شود
دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نونهالان ۸ و ۹ سال اقدامی جدید و تاثیرگذار از طرف فدراسیون تنیس روی میز است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود نظری طی گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی این فدراسیون در رابطه با توسعه این ورزش و توجه به سنین پایه اعلام داشت: در سال ۱۳۹۶ مسابقات قهرمانی کشور نونهالان برای رده های سنی ۹ تا ۱۲ سال بصورت تجمیعی را برنامه ریزی کردیم و طبق برنامه از پیش تدوین شده، در سال جاری با توجه به اینکه در سال سوم اجرای فرآیند طرح ملی استعدادیابی (۶ تا ۸ سال) هستیم و ۵ ساله ها را نیز در سال جاری و در حاشیه طرح استعدادیابی تحت سنجش های خاص قرار می دهیم،  و به جهت توسعه این ورزش و افزایش جمعیت فعال، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور  ۸ و ۹ سال و مسابقات ۱۰ و ۱۱ سال ، بصورت مجزا برنامه ریزی شده است.

نظری افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نونهالان ۸ و ۹ سال اقدامی جدید و تاثیرگذار از طرف فدراسیون است که می تواند ضمن استمرار توجه و حمایت از شرکت کنندگان حاضر در طرح ملی‌ استعدادیابی، پشتوانه بسیار خوبی برای رده سنی هوپس که آماده ورود به میادین بین المللی می‌باشند، محسوب گردد . آثار این اقدام در سال های پیش رو کاملا نمایان می گردد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: این فدراسیون با توجه ویژه به تربیت نیروهای انسانی در کلیه بخش‌ها، در ۲.۵ سال گذشته توانسته اقدامات زیربنایی متعددی را از جمله اجرای طرح ملی استعدادیابی و برگزاری کلاس‌های مستمر مربیگری تحت نظر فدراسیون جهانی را به انجام رساند، ضمن اینکه مداوما در حال بررسی خروجی های بدست آمده و در صورت لزوم تغییرات مورد نیاز می‌باشیم.

نظری گفت: استان هایی که در سال های اخیر در طرح ملی استعدادیابی فعالیت خوبی داشته‌اند ، در سال جاری و سال های آینده قطعا از پشتوانه های خوبی برای حضور در قهرمانی کشور رده های پایه، برخوردار خواهند شد.

دبیر فدراسیون اضافه کرد: طرح ملی استعدادیابی یک فرآیند علمی تخصصی تدوین شده از طرف فدراسیون و مورد تایید وزارت ورزش و جوانان می باشد. در کنار این طرح بسیاری از مربیان بصورت تجربی و به شکل بصری نیز مداوما در حال کشف استعدادها و معرفی‌ آن ها به فدراسیون و هیات های ‌استانی می باشند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز آمار حضور استان‌ها در قهرمانی کشورهای هوپس پسران و دختران (۱۰ و ۱۱ سال) و نونهالان دختر و پسر (۸ و ۹ سال) در سال ۱۳۹۷ را به شرح ذیل اعلام و عنوان داشته که با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی فدراسیون که حمایت از هیات های استانی می باشد،  قطعا وظیفه خود می دانیم که طی نشست کارشناسی با ادارات کل ورزش و جوانان و هیات های تنیس روی میز استان های غایب، مشکلات و موانع حضور این نمونه استان ها را مرتفع نماییم.‌

 عنوان مسابقه : هوپس پسران (۱۰ و ۱۱ سال)

تعداد تیم‌ها : 28

تعداد استان های حاضر در مسابقات تیمی : 25 استان +  منطقه آزاد اروند + توابع تهران + شهرستان سقز(میزبان)

استان های غایب (چهار استان) :  خراسان شمالی ، سیستان و بلوچستان ، کهکیلویه و بویراحمد و یزد

استان هایی که فقط در مسابقات انفرادی اعلام‌ حضور کرده اند = گلستان – البرز

-------------------------------------------------------

عنوان مسابقه : هوپس دختران (۱۰ و ۱۱ سال)

تعداد تیم‌ها : 24

تعداد استان های حاضر در مسابقات تیمی : 23 استان + توابع تهران

استان های غایب (8 استان) : اردبیل ، ایلام ، خراسان شمالی ، سیستان و بلوچستان ، سمنان ، کرمانشاه ، گیلان و مازندران

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عنوان مسابقه : نونهالان پسر (۸ و ۹ سال)

تعداد تیم‌ها : 19

تعداد استان های حاضر در مسابقات تیمی : 19

استان های غایب (ده استان) : البرز ، اردبیل ، ایلام ، خراسان شمالی ، خوزستان ، زنجان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان ، گیلان ، لرستان

استان هایی که فقط در مسابقات انفرادی اعلام‌ حضور کرده اند :

گلستان ، مازندران

---------------------------------------------------------

عنوان مسابقه : نونهالان دختر (۸. ۹ سال)

تعداد تیم‌ها : 19

تعداد استان های حاضر در مسابقات تیمی : 19

استان های غایب (نه استان) : آذربایجان شرقی ، البرز ، اردبیل ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، کهکیلویه و بویراحمد

استان هایی که فقط در مسابقات انفرادی اعلام‌ حضور کرده اند : آذربایجان غربی ، ایلام ، زنجان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز