بانوان ورزشکار در معرفی ورزش ایران موفق‌تر از مردان عمل کرده‌اند؛

خسروی‌وفا: مخالف هرگونه تفکیک جنسیتی در تخصیص امکانات و برنامه‌های توسعه‌ای هستیم

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۸:۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۳۳۱۳۹
خسروی‌وفا: مخالف هرگونه تفکیک جنسیتی در تخصیص امکانات و برنامه‌های توسعه‌ای هستیم
رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران بانوی جانباز و معلول کشور در شناساندن چهره ورزش های پارالمپیکی ایران به دنیا همانند مردان و حتی فراتر از آنها موفق عمل کرده اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود خسروی وفا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در برنامه توسعه ای ورزش جانباز و معلولان فرا جنسیتی عمل کرده ایم، گفت: بانوان ما همواره باعث افتخار کشور در عرصه های بین المللی ورزشی بوده اند.

این مقام مسوول در ورزش معلولان و جانبازان توضیح داد: بیش از سه دهه است که در حوزه جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان به ورزش بانوان به صورت کاملا مستقل نگریسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه حوزه های ورزشی، ورزش جانبازان و معلولین پیشگام ارائه توجه و خدمات ویژه به بانوان برای کسب جایگاه مستقل بوده است گفت: ما سعی کرده ایم خدمات عمومی و ویژه خود را به صورت کاملا برابر به زنان و مردان ورزشکار ارائه کنیم.

خسروی وفا درخشش جهانی زهرا نعمتی و ساره جوانمردی و حضور اجتماعی آنها در سطح جهانی را گواهی بر موفقیت عملکرد صحیح در حوزه ورزش بانوان دانست و گفت: بانوان ما در شناساندن چهره ورزش های پارالمپیکی کشورمان به دنیا، همانند مردان و حتی فراتر از آنها موفق بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه فارغ از نگاه جنسیتی باید از هر کسی که ظرفیت مناسبی برای حضور در خانواده ورزش کشور داشته باشد، استقبال کنیم گفت: در بازی های پاراآسیایی جاکارتا، همانند پارالمپیک ریو، تعداد زیادی از اعضای کاروان ورزشی ما را بانوان تشکیل می دهند.

خسروی وفا با اعلام اینکه در استراتژی نوین این کمیته برای فدراسیون هایی که در زمینه رشد و توسعه ورزش بانوان سرمایه گذاری کنند از سوی کمیته ملی پارالمپیک نیز حمایت خواهند شد گفت: ما برای تشویق فدراسیون ها به افزایش سرمایه گذاری در حوزه بانوان با نگاه حمایتی برنامه های ویژه ای داریم. زیرا در حوزه بانوان ما اساسا بر توسعه و رشد و سلامتی متمرکز هستیم و هدف اصلی ما تنها کسب رکورد های بهتر نیست.

وی خاطرنشان ساخت: در رشته بوچیا ما با نگاه کاملا حمایتی و بدون توجه به کسب مدال هم بانوان و هم آقایان را اعزام می کنیم. این نگاه تاکنون در مورد همه زیر مجموعه های پاراالمپیک وجود داشته و با ایجاد آرامش و امید در میان ورزشکاران به مرور باعث رشد و توسعه قهرمانی آنها نیز خواهد شد.

او ضمن مخالفت با تفکیک های جنسیتی در تخصیص امکانات و اعتبارات ورزشی گفت: چرا باید بگوییم زن و مرد؟ تفکیک این چنینی صحیح نیست. ما ورزش های پارالمپیکی داریم و به کلیه عزیزان فعال در این رشته توجه داریم. نباید حدود و مرز مشخصی برای جنسیت خاصی قائل شویم. حتی تفکیک 50درصدی نیز در این حوزه مناسب نیست. زیرا شاید توان بهره بری بانوان ما از امکانات برای درخشش در این حوزه بیش از 50 درصد توان ما باشد و ما نباید محدودیت قائل شویم.

خسروی وفا درخصوص تعیین پرچمدار برای کاروان ورزشی پاراآسیایی 2018 جاکارتا گفت: در این مسئله نگاه جنسیتی معنی ندارد و بسته به شرایط و نیاز های ملی تصمیم می گیریم. در دوره گذشته کاروان ما با نام کاروان منا در مسابقات حاضر شد و با انتخاب یک خانم با پوشش اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی و حجاب موفق تر بوده ایم. این دوره نیز با توجه به اینکه دو خانم پیش تر از آقایان موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده اند ما برای اعلام میزان موفقیت بانوان خود به سایر مردم جهان، امکان دارد که یک بانو را برای پرچمداری پارالمپیک 2020 انتخاب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز