رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو – ترکیه؛

مرادقلی و داداش‌پور در دیدار رده‌بندی/ نصیری و گلیج به دیدار فینال راه یافتند

۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۱:۲۹:۲۰
کد خبر: ۷۳۴۰۶۵
مهران نصیری و مجتبی گلیج به دیدار فینال مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه راه یافتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی نیز محسوب می شود، از ظهر امروز (به وقت ایران) در شهر استانبول ترکیه با برگزاری رقابت های پنج وزن نخست آغاز شد.

در پایان رقابت های مقدماتی مهران نصیری و مجتبی گلیج در اوزان 65 و 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و حسن مرادقلی و سعید داداش پور در اوزان 65 و 74 کیلوگرم در دیدار رده بندی حضور دارند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم مهران رضا زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر 2 احمت پکر از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ویکی از هند با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این هندی در دور بعد، رضا زاده از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن گئورگ کولایف از بلاروس به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر آندری سویارد از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، نصیری در این مرحله مقابل مسعود نیازی از هلند با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دولت نیاز بیکوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نصیری در دیدار فینال به مصاف علی رحیم زادا از آذربایجان می رود.

حسن مرادقلی دیگر نماینده کشورمان در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آمیت از هند با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در مرحله سوم نیز نیروهان اسکرابین از بلاروس را با نتیجه 6 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل علی رحیم زادا از آذربایجان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن 74 کیلوگرم سعید داداش پور در دور اول مقابل موهامت دمیر از  ترکیه با نتیجه 2 بر یک پیروز شد وی در دور بعد جیتندر از هند را با نتیجه 7 بر 5 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. داداش پور در این مرحله مقابل فرانک چامیزو قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک (70 کیلوگرم) از کشور ایتالیا با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن 97 کیلوگرم علیرضا گودرزی در دور نخست مقابل مورازی مچدلیدزه از اوکراین با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست 3 بر 3 اسنایدر مقابل اصلان بک آلبروف دارنده مدال برنز جهان از کشور آذربایجان در مرحله نیمه نهایی، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت.

مجتبی گلیج دیگر نماینده کشورمان در وزن 97 کیلوگرم در دور اول با توجه به حاضر نشدن مامد ابراگیم اف از قزاقستان به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر فاتح یاشارلی از کشور ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله مقابل والری آندریتسف دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از اوکراین با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد.

رقابت های فینال و رده بندی اوزان فوق فرداشب (شنبه) برگزار می شود.

نظر شما