با غلبه بر کره جنوبی؛

جوانان ایران بر بام قاره کهن ایستادند

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۲۱:۰۲:۲۲
کد خبر: ۷۳۴۵۰۶
جوانان ایران بر بام قاره کهن ایستادند
سومین حضور تیم های والیبال ایران در بحرین بازهم منجر به قهرمانی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در روز پایانی نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از ساعت 20:30 امشب به وقت تهران تیم های ایران و کره جنوبی در فینال به مصاف هم رفتند. ملی پوشان جوان کشورمان که پیش از این سابقه 5 قهرمانی را در کارنامه خود داشتند، برابر پرافتخارین تیم تاریخ این رقابت ها یعنی کره جنوبی با 6 قهرمانی ایستادند.

شاگردان عطایی که در دور مقدماتی یک بار 3 بر صفر از سد کره جنوبی گذشته بودند، بار دیگر در فینال رودرروی این تیم قرار گرفت. بلندقامتان کشورمان در سایر بازی ها نیز چین، هند، قزاقستان و تایلند را برای رسیدن به فینال از پیش رو برداشتند و سهمیه مسابقات جهانی سال آینده را با صعود به فینال به دست آورده بودند.

بازیکنان تیم والیبال جوانان ایران امروز هم با انگیزه بالایی وارد زمین شدند تا یک قهرمانی دیگر را برای والیبال کشورمان در کشور بحرین رقم بزنند. قبل از این در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2014 به میزبانی بحرین و همچنین رقابت های جهانی نوجوانان 2017 ایران توانسته بود 2 بار به مدال طلا دست پیدا کند. این بار هم رنگ مدال ایران در کشور بحرین طلایی بود تا این سه گانه تکمیل شود.

ایران این مسابقه را با نتیجه 3 بر صفر(25 بر 22، 25 بر 14 و 25 بر 18) از حریف شرق آسیایی خود در حالی برد که جو سالن به خاطر حضور تعدادی از تماشاگران کره ای به سود تیم حریف بود. یکی از نکات جالب و تحسین برانگیز درباره تیم جوانان ایران این بود که در طول 6 مسابقه ای که در این تورنمنت برگزار کرد، فقط یک ست در بازی با تایلند به حریف داد و سایر بازی ها را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود پایان داد.

ست اول:

ایران که امروز با پیراهن های قرمز وارد زمین شده بود، آغاز کننده این دیدار بود. بهروز عطایی مثل روزهای گذشته از ترکیب فلاحت خواه، یلی، اسفندیار، توخته، فیض، شریفی و حضرت پور(لیبرو) استفاده کرد. 2 تیم تا امتیاز 10 با یکدیگر برابر پیش رفتند اما از اواسط ست اول ملی پوشان کشورمان به تدریج بین خودشان و کره جنوبی اختلاف ایجاد کردند. با اینکه اختلاف حتی به 6 امتیاز هم رسیده بود، در نهایت این ست با حساب 25 بر 22 به سود ایران به اتمام رسید.

ست دوم:

برخلاف ست اول، ایران در ست دوم توانست از همان ابتدا برتری خود را بر حریف دیکته کند. به تدریج اختلاف امتیازات با دفاع های متوالی از ایران و سرویس های مناسب بیشتر شد و از اواسط ست تقریبا مشخص بود که کره بازنده این ست خواهد بود. بهروز عطایی که با وجود اختلاف زیاد از تعویض های خود هم استفاده می کرد، در برابر وقت های استراحت سرمربی حریف واکنش مناسبی داشت. در نهایت این ست هم با حساب 25 بر 14 به سود کشورمان رقم خورد.

ست سوم:

در شرایطی که دیروز در بازی با تایلند ست سوم با شکست ایران همراه شد، امروز بازیکنان با تجربه دیدار نیمه نهایی ست سوم را هم با انگیزه بالایی آغاز کردند. مثل 2 ست قبلی سرویس های پرقدرت و دفاع روی تور مناسب از ایران اجازه خودنمایی به کره ای ها نداد. وقت استراحت فنی اول با حساب 8 بر 4 به نفع ایران رقم خورد تا شاگردان عطایی خودشان را در ست سوم هم از حریف جدا کنند. این روند تا پایان ست ادامه داشت تا اینکه نتیجه 25 بر 18 به سود ملی پوشان کشورمان رقم خورد و ایران ست سوم را هم از حریف برد.

نظر شما