در ماه‌های گذشته در عرصه ورزش افتخارآفرینی‌های زیادی شده است؛

سلطانی‌فر: امیدوارم نتیجه وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی تاریخی باشد/ یک ملت هستیم که یک صدا، یک آرمان، یک هدف و یک ایده داریم

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۹:۴۴:۰۰
کد خبر: ۷۳۵۳۶۶
سلطانی‌فر: امیدوارم نتیجه وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی تاریخی باشد/ یک ملت هستیم که یک صدا، یک آرمان، یک هدف و یک ایده داریم
وزیر ورزش و جوانان گفت: اخیرا وزنه‌برداری توانست قهرمان جهان شود و امیدوارم در مسابقه‌ های جهانی هم بتواند نتیجه خود را دوباره تکرار کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بیان کرد: وزنه‌برداری در میادین مختلف موجبات شادی مردم را فرآهم کرده است که جای تشکر دارد. تا جایی که حافظه‌ام می‌گوید بعد از انقلاب توانستیم ۶ مدال طلا در المپیک بگیریم که این غیر از مدال طلای محمدپور است و کارنامه بسیار خوبی محسوب می‌شود. اخیرا هم وزنه‌برداری توانست قهرمان جهان شود و امیدوارم در مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۸ هم بتواند نتیجه خود را دوباره تکرار کند.البته ما باید به سمتی برویم که در وزن‌های پایین هم بتوانیم در المپیک مدال‌آور باشیم مانند گذشته که محمد نصیری مدال‌های خوبی را در سبک وزن برای ایران گرفت.

سلطانی‌فر درمورد انتظاری که از وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی وجود دارد بیان کرد: انتظار ما از وزنه‌برداری بیش از یک مدال طلا است. البته رییس فدراسیون قول سه مدال طلا را داده است هرچند که هرچقدر تعداد مدال طلا بیشتر باشد برای ما هم پرهزینه می‌شود (با خنده) چون باید پاداش‌های آن را بدهیم اما همین که دل مردم شاد می‌شود از همه چیز مهم‌تر است. ما تلاش می‌کنیم همان طور که پاداش‌های دو سال قبل را پرداخت کردیم، بعد از بازی‌های آسیایی هم در مراسمی از ورزشکارانی که افتخارآفرینی کرده‌اند تجلیل کنیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خوشبختانه با هم هماهنگ هستند و با هم مشکلات را برطرف می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان درمورد گلایه‌ای که وزنه‌برداران از کیفیت پایین تجهیزات خود داشته‌اند گفت: ۲۱ ماه است که به وزارت ورزش آمده‌ایم اما هر زمان آقای مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری را دیده‌ایم در مورد این صحبت کرده‌اند که پروژه‌ای ۲۰ سال مانده است یا تجهیزات بسیار قدیمی است و ما هم شوخی کردیم که مشکلات یکی دو قرن ورزش بر سر ما ریخته است. البته این شوخی است و ما توفیقی پیدا کردیم به عنوان خدمتگزار مردم در ورزش باشیم و موجبات عزت و سربلندی مردم را فراهم کنیم که این مسئله ارزش این را دارد که شب و روز تلاش کنیم.

او ادامه داد: در ماه‌های گذشته در عرصه ورزش افتخارآفرینی‌های زیادی شده است از کشتی گرفته تا فوتبال. همانطور که وزنه‌برداری توانست قهرمانی تاریخی را در جهان به دست آورد، فوتبال هم در گروه مرگ قرار گرفت اما نتیجه‌ی تاریخی را به دست آورد. من این قول را می‌دهم که بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی مقداری وزارت ورزش و مقداری کمیته ملی المپیک کمک کند تا تجهیزات جدیدی وارد شود و خدای ناکرده مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید. با توجه به وزنه‌برداران حاضر در تیم و سوابقی که دارند، من بسیار امیدوارم که نتیجه تاریخی را وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی بگیرد و باعث شود تا جایگاه ما در رنکینگ ارتقا یابد.

سلطانی‌فر درمورد اینکه وزنه‌برداران انتظار گرفتن پاداش قهرمانی تیم را در جهان داشته ‌اند تاکید کرد: ما همه پاداش‌ها را بر اساس آیین‌نامه پرداخت کردیم این مسئله‌ای هم که مطرح شد تقاضا بود که باید در آیین‌نامه بند جدیدی بیاوریم که اگر تیمی قهرمان جهان شد جدا از پاداش انفرادی پاداش تیمی هم تعلق گیرد. این مسئله جای بحث دارد و ما باید مجدد بررسی کنیم و اگر بتوانیم منابع آن را بررسی کنیم در آیین‌نامه اضافه می‌شود.

وزیر ورزش درمورد انتخاب شعار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: اکثر شعارها قشنگ بودند اما در جلسه ستاد عالی بازی‌ها شعار "یک ایران یک صدا" انتخاب شد چرا که ما یک ملت هستیم که یک صدا، یک آرمان، یک هدف و یک ایده داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز