نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی:

ورزشکاران مضیقه مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را درک کنند/ موفقیت در جاکارتا امید و نشاط به جامعه تزریق می‌کند

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۷:۲۵:۳۱
کد خبر: ۷۳۶۹۳۱
ورزشکاران مضیقه مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را درک کنند/ موفقیت در جاکارتا امید و نشاط به جامعه تزریق می‌کند
نماینده مردم فسا با بیان اینکه با توجه به مشکلات اخیر ارزی و مسائل بودجه ای کمی دست کمیته‌ ملی المپیک و وزارت ورزش بسته است، افزود: این موضوع باید توسط مردم و ورزشکاران درک شود

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به حضور تیم های ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: به دلیل پهناور بودن قاره‌ آسیا بیش‌ترین کشور و جمعیت در این قاره است و همین امر باعث شده منشا و مبدا بسیاری از ورزش ها از این قاره باشد.

وی بیان اینکه تنوع رشته ها و کشورها در بازی های آسیایی باعث شده که شاهد برگزاری المپیک کوچکی در این منطقه باشیم، افزود: متاسفانه امسال با مشکل کاهش سهمیه در وزنه برداری که رشته ای مدال آور برای ما بود مواجه هستیم که آن را به دو مرد و دو زن تقلیل دادند که با توجه به نداشتن کشتی گیر زن سهمیه ما کم شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم وزرشکاران ما در ورزش کشتی موفق بودند و من امیدوارم شاهد ثبات مدیریتی در این رشته باشیم، ادامه داد: در کشتی رقبای مهمی از کشورهای ژاپن، کره، قزاقستان داریم و چینی ها نیز در برخی رشته های دیگر قوی هستند.  

جمالی با بیان اینکه ورزش بانوان و مدال آوری آنان به تازگی قوت یافته است، تصریح کرد: همانطور که مشاهده می کنید بسیاری از کشورها با مدال آوری بانوان، خود را در جدول بالا می کشند بنابراین ایران نیز باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم قضیه‌ کی‌روش حل شود، ادامه داد: این سوال را باید پرسید که ما قرار است با کدام تیم در مسابقات حاضر شویم؟ بهتر بود تیم المپیک بفرستند تا ما پس از حدود 44 سال بتوانیم سهمیه‌ المپیک بگیریم.

جمالی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اخیر ارزی و مسائل بودجه ای، کمی دست کمیته‌ ملی المپیک و وزارت ورزش بسته است، افزود: این موضوع باید توسط مردم و ورزشکاران درک شود در هر صورت باید واقع گرا بود و دانست که با تیم هایی مثل چین و کره و ژاپن طرف هستیم و اگر بتوانیم در رده‌های چهارمی و پنجمی هم قرار بگیریم خود یک موفقیت است.

وی با بیان اینکه در هر صورت برای همه ورزشکاران آرزوی موفقیت می کنیم، تصریح کرد: امروز در دنیا قهرمانان ورزشی دیده می‌شوند و همین امر اثرات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری دارد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: هر پرچمی که از جمهوری اسلامی بالا رود خود افتخاری برای کل ملت در سطح جهان است. در هر صورت امیدوارم در بازی های آسیا موفق باشیم که همین امر تزریق نشاط، خوشحالی و امیدی برای جامعه خواهد بود.

نظر شما
پرونده ویژه