کی‌روش در روسیه شگفتی‌ساز بود؛

گزارش سایت فرانسوی از لژیونرهای فوتبال ایران+عکس

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۱:۲۷:۴۱
کد خبر: ۷۳۷۳۰۶
گزارش سایت فرانسوی از لژیونرهای فوتبال ایران+عکس
یک سایت فرانسوی به بررسی بیشتر شدن لژیونر‌های ایرانی در سال‌های اخیر زیر نظر کی روش پرداخته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت فرانسوی فوت مرکاتو در گزارشی به بررسی افزایش لژیونر های ایرانی در ارو پا در زمان سرمربیگری کارلوس کی روش در تیم ملی ایران پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «از سال 2011 که کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشسته است، فوتبال ایران شاهد شکوفایی و درخشش ستاره های زیادی در این سال ها بوده است. تعداد زیادی از این استعداد ها تصمیم گرفته اند کشور خود را به مقصد اروپا ترک کنند و انتقال هایی که امسال نیز اتفاق افتاده است نشان دهنده ادامه این روند رو به رشد در سال های اخیر بوده است.»

در ادامه این گزارش از تاثیر باشگاه های بزرگ ایرانی و تیم ملی در این اتفاق صحبت شده است: «باشگاه های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز باشگاه های بزرگ ایرانی هستند که در معرفی و پرورش استعداد های جدید فوتبال ایران نقش پر رنگی داشته اند. همینطور تیم ملی فوتبال ایران که با سر مربی گری کارلوس کی روش در جام جهانی 2018 روسیه توانست خودش را به عنوان یک شگفتی ساز معرفی کند و نگاه ها را به سمت خود بکشاند.»

همچنین در ادامه  به بررسی بازیکنانی که از ایران به اروپا رفته اند پرداخته شده:«در سال 2014 علیرضا حقیقی، دنیل داوری، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه در تیم های اروپایی بازی می کردند. در سال 2018 این آمار از 6 بازیکن به 12 بازیکن لژیونر در اروپا رسیده است. افزایشی قابل ملاحضه ای که باید به آن توجه کرد. این آمار قطعا نشان دهنده حرکت رو به جلو و رشد فوتبال ایران است.»

در این گزارش در مورد علیرضا جهانبخش عنوان شده است:«علیرضا جهانبخش فوتبالیست ایرانی، بعد بازی کردن در تیم های نایمخن و آلکمار هلند و عملکرد فوق العاده اش در فصل گذشته حال با انتقال 25 میلیون یورویی اش به باشگاه انگلیسی برایتون به عنوان سومین بازیکن گران قیمت آسیایی در اروپا شناخته می شود.او در فصل گذشته در 33 بازی 21 گل برای آلکمار به ثمر رساند و حال بعد از ناکاتا و سیون هیونگ مین سومین بازیکن گران قیمت آسیا است.»

در انتهای گزارش به دیگر نقل و انتقالات اروپایی ایرانی ها پرداخته شده است:«کاوه رضایی جزو بازیکنانی است که فصل گذشته کشور خود و تیم استقلال تهران را به قصد لیگ بلژیک ترک کرد و به تیم شارلووا بلژیک پیوست. به نظر می رسد مسئولان شارلووا از این انتقال رضایت داشته اند و در این فصل دو بازیکن ایرانی دیگر به نام های امید نورافکن و علی قلی زاده را از لیگ ایران به خدمت گرفته اند. از دیگر بازیکنانی که لیگ ایران را ترک کرده و به اروپا آمده اند فرشاد احمدزاده و صادق محرمی از باشگاه پرسپولیس تهران هستند که به ترتیب به تیم های اشلاسک وروچلاو لهستان و دینامو زاگرب کرواسی پیوسته اند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز