انتظار مدال‌آوری در المپیک از ژیمناسیک زود است؛

سلطانی فر: قطعا پرچمدار ایران دربازی های آسیایی یک زن خواهد بود

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۹:۵۰:۵۸
کد خبر: ۷۳۷۹۳۹
سلطانی فر:  قطعا پرچمدار ایران دربازی های آسیایی یک زن خواهد بود
وزیر ورزش و جوانان گفت:آسیب دیدگی کیمیا علیزاده یکی از بهترین ورزشکاران ایران موجب ناراحتی ما شد و هنوز درباره جانشین او به عنوان پرچمدار ایران در بازی های آسیایی تصمیم نگرفته ایم،اما با اطمینان می گویم قطعا پرچمدار ایران در این بازی‌ها یک زن خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکترمسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در پایان بازدید از اردوی تیم ملی ژیمناستیک و تنیس روی میز بانوان گفت: به ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان ژیمناستیک اظهار کرد: فکر میکنم در این ۱۰ الی ۱۱ ماه اخیر ملی پوشان ایران در تونمنت های مختلفی شرکت کردند که توانستند ۵۴ مدال را کسب کنند و ۲۴ مدال طلا بوده است. بدین ترتیب طبق آمار ۹ مدال بیشتر نسبت به دوره های قبل کسب کرده‌ایم که نشان از یک خیزش مطلوب به سمت پیشرفت در این رشته پایه بوده است.

او افزود: در سال گذشته با انتخاب خانم اینچه درگاهی به عنوان رئیس فدراسیون انتظار داریم روند رو به رشدی را به وسیله استعداد یابی در همه استان‌ها در این رشته شاهد باشیم. همانطور که می‌دانید در مناطق مختلف کشور استعدادهای خوبی وجود دارند که اگر آن‌ها را کشف کرده و وارد دنیای قهرمانی کنیم می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: از الان زود است که بخواهیم انتظار مدال‌آوری در المپیک را از ژیمناسیک داشته باشیم اما باید روندی داشته باشیم که برای بازی‌های آسیای آینده و المپیک بعدی بتوانیم از بین مدال‌های پرشمار این رشته مادر بهره‌مند شویم. چون همانطور که می‌دانید سهم ایران از مدال های رشته‌های پایه مانند دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک در چنین رویدادهایی بسیار کم است.

وی در ادامه در مورد شرایط تنیس‌روی میز کشورمان تصریح کرد:  در تنیس روی میز هم وضعیت همین‌طور است، در رنکینگ آقایان در رتبه 23 دنیا هستیم و در آسیا هشتم هستیم. همینطور که گفتم تنیس روی میز آسیا در سطح دنیا برگزار می‌شود، اکثر فینال‌های مسابقات جهانی را کشورهای چین و ژاپن و سوئد و دانمارک برگزار می‌کنند. طبیعی است که شانس کسب مدال برای ما  ضعیف است. این بار هم تیمی کامل از دختران و پسران به مسابقات آسیایی 2018 اعزام می‌کنیم که با حضور در این میادین تجربیات خوبی کسب کنند و خودشان را برای رویدادهای دیگر آماده کنند. ما هم از رئیس فدراسیون تنیس روی میز خواستیم که با به کار گرفتن مربیان و مدرسان خارجی و با برگزاری کلاس‌های متعدد سطح دانش مربیان داخلی را ارتقا دهیم. در هر صورت این دو رشته ما برای کسب تجربه و میدان دیدن و استفاده از موقعیت‌هایی که آنجا وجود دارد در مسابقات آسیایی حضور پیدا می‌کنند. آقای احتشام زاده افتخار بزرگی برای ورزش کشور ما محسوب میشود که بهترین نتیجه را در بازی های آسیایی گرفتند.

 

مقام عالی ورزش کشور در ادامه با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های بهتری را در راستای رشد این رشته‌ها تدوین کنیم، گفت: امکاناتی که داریم استاندارد نیست اما تلاش می کنیم در سال های بعد شرایط بهتری را برای این رشته ایجاد کنیم تا شاهد موفقیت بیشتر ورزش ایران در رویدادهای پیش رو باشیم. از جناب آقای صالحی امیری نیز تشکر می‌کنم که در شروع کار کمیته ملی المپیک اصلی‌ترین هدف خود را رشد و توسعه ورزش کشور قرار داده است. امیدوارم شاهد رشد و توسعه ژیمناستیک باشیم.

سلطانی‌فر در پایان خاطر نشان کرد: آسیب دیدگی کیمیا علیزاده یکی از بهترین ورزشکاران ایران موجب ناراحتی ما شد. هنوز درباره جانشین او به عنوان پرچمدار ایران در بازی های آسیایی تصمیم نگرفته ایم. با اطمینان می گویم قطعا پرچمدار ایران در این بازی‌ها یک زن خواهد بود. البته تصمیم نهایی را در این خصوص فردا در جلسه ای با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام می کنیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز