زهرا اینچه درگاهی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بازدید وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی ژیمناستیک برای ما روحیه‌بخش بود/ قول کسب مدال در جاکارتا سخت است/ برای فینالیست شدن به بازی‌های آسیایی می‌رویم

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۸۲۸۹
بازدید وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی ژیمناستیک برای ما روحیه‌بخش بود/ قول کسب مدال در جاکارتا سخت است/ برای فینالیست شدن به بازی‌های آسیایی می‌رویم
رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: وقتی مقام عالی وزارت وزرش و همچنین دکتر صالحی امیری در تمرینات حضور پیدا کردند بسیار برای تیم ما دلگرم کننده بود و من امروز احساس می‌کنم بچه‌ها در شرایطی شبیه به اجرای صد درصد خودشان خود را احساس کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک درخصوص وضعیت تیم ملی ژیمناستیک ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا صحبت کرد.

اینچه درگاهی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: اردوی تیم ملی ژیمناستیک هنری بزرگسالان از شهریور سال گذشته بعد از مسابقات انتخاباتی تشکیل شد. در سال گذشته 21 اردو و در سال جاری 12 اردوی مستمر را بچه ها پشت سر گذاشتند و تقریبا می توان گفت از سال گذشته تا الان همه بچه‌ها در اردو بودند و هر ماه فقط چند روز را برای دیدار خانواده اردو را ترک می کردند. برنامه ها به صورت منضبط و کاملا مدون از ابتدا مشخص بود و هدف گذاری شده بود برای بازی های آسیایی و خوشحال هستم که رکورد بچه ها رکوردهای قابل توجهی است. بهترین نتیجه ای که ایران تاکنون در بازی‌های آسیایی توانسته کسب کند، هشتم تیمی بوده و مطمئن هستیم این نتیجه در جاکارتا بهتر خواهد شد و در این بخش می‌توانیم مطمئن صحبت کنیم. همچنین امیدهایی را در بخش اسباب داریم.  اسبابی مثل پارارل، دار حلقه، خرک حلقه و پرش خرک که شانس فینالیست شدن را برای ژیمناست‌های ایرانی متصور هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند ژیمناست به جاکارتا اعزام خواهند شد افزود: ایده‌‍‌آل ما 5 نفر بود اما بنا بر دلایلی با 4 نفر موافقت شد که ما همین را هم مغتنم می دانیم و از ستاد عالی بازی‌های آسیایی جاکارتا تشکر می‌کنیم و مطمئن هستیم که دیدگاه وزارت و کمیته ملی المپیک دیدگاه حمایتی از ژیمناستیک بوده است. امیدواریم که هر 4 ژیمناست ما در اسباب‌های تخصصی خودشان بتوانند فینالیست شوند.

3

رییس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از نتایج تیم ایران در این مسابقات چیست، خاطرنشان ساخت: در این مرحله سخت است که راجع به کسب مدال صحبت کنیم. اگر بخواهم صحبت منطقی کنیم سایر کشورها نیز به جز کشورهایی که قهرمان المپیک و جهان را در ترکیب خود دارند فعلا در این مرحله به فینالیست شدن فکر می‌کنند. طبیعتا وقتی در فینال فقط 8 نفر راه پیدا می کنند احتمال کسب مدال یک هشتم برای هر نفر است که به فینال راه  پیدا می‌کند. برای مدال طلا، یک هشتم نقره و یک هشتم برنز و کلا سه هشتم ما شانس مدالیست شدن را داریم. کوچک ترین خطاها در مرحله فینال می تواند سرنوشت ساز باشد. به همین خاطر قول مدال دادن کمی سخت است اما انشالله حتما بچه های ما در فینال حضور خواهند داشت.

وی همچنین درباره بازدید وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی ژیمناستیک اظهار داشت: طبیعتا وقتی مقام عالی وزارت وزرش و همچنین دکتر صالحی امیری در تمرینات حضور پیدا کردند بسیار برای تیم ما دلگرم کننده بود و من امروز احساس می‌کنم بچه‌ها در شرایطی شبیه به اجرای صد درصد خودشان خود را احساس کردند و این می‌تواند حتی برای کنترل استرس و شرایط خاص مسابقه قرار گرفتن بچه ها را کمک کند. ضمن اینکه مطمئن هستم که صحبت های دلگرم کننده دکتر سلطانی‌فر و حضور مشوقشان می تواند برای جامعه ژیمناستیک یک اعتبار و جایگاه ویژه‌تری را تعریف کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز