نازنین ملایی:

قایقرانی می‌تواند پرافتخارترین رشته کاروان در بازی‌های آسیایی باشد

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۰:۵۷:۱۴
کد خبر: ۷۳۸۸۲۹
بانوی ملی پوش روئینگ تلاش و پشتکار را مهمترین عوامل پیشرفتش در ورزش عنوان کرد و گفت: لحظه‌هایی پیش می‌آید که کاملا از رسیدن به هدف ناامیدی، در این زمان اگر باز هم به تلاش ادامه دهی حتما موفق می‌شوی، این رمز موفقیت من است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نازنین ملایی به عنوان یکی از امیدهای کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی، از نقش مهم و موثر ورزش حرفه‌ای در زندگی شخصی‌‌اش گفت و اظهار داشت: همه سختی‌های ورزش از جمله دور از خانواده بودن، دائم در اردو بودن، پذیرفتن خیلی از مسئولیت‌ها، روبه‌رو شدن با مشکلات و مسائل و کنار آمدن با آن‌ها، درسی فراتر از زندگی شخصی به من یاد داد.

وی با بیان اینکه «اگر برای کاری تلاش کنی و قدم برداری مطمئناً به نتیجه می‌رسی»، ادامه داد: من جواب صبر و تحمل، تلاش و پشتکار چند ساله‌ام را الان می‌گیرم و این درس مهمی است که ورزش به من آموخت و آن اینکه اگر برای هدفی برنامه‌ریزی می‌کنی باید هر روز برای آن تلاش کنی و اگر از این تلاش خسته نشوی حتما موفق خواهی شد.

ملایی درخصوص برنامه آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی بیان کرد: پس از بازی‌های آسیایی اینچئون با تصمیم فرزام مربی‌ تیم تمریناتم را در تکنفره ادامه دادم و پس از آن اندونزی اولین باری بود که من در مسابقه در تکنفره شرکت کردم.

وی افزود: در این ۴ سال به طور مرتب رکوردم بهتر شده و هر سال ۴ تا ۵ ثانیه کاهش داشته است. در این مدت در ٢ مسابقه قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شدم و بسیار به نتیجه بازی‌ها امیدوار هستم.

این بانوی ملی‌پوش روئینگ با بیان اینکه شرایط بازی‌های آسیایی نسبت به قهرمانی آسیا متفاوت است، عنوان کرد: در بازی‌ها تیم‌ها با قدرت بیشتری حاضر می‌شوند. مثلاً چین ممکن است در قهرمانی آسیا نفرات اصلی‌اش را نیاورد اما در بازی‌ها با قدرتمندترین تیم خود که در سطح جهانی روئینگ نیز مدال‌آور هستند، شرکت می‌کند.

ملایی هدف بعدی خود را حضور در فینال A جهانی عنوان و تاکید کرد: پله پله پیش رفتیم و با برنامه ادامه مسیر را نیز دنبال می‌کنیم. فعلا اول بازی‌های آسیایی و پس از آن درخشش در سطح جهانی را دنبال می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی که «آیا از نظر سنی برای حضور در سطح جهانی دیر نیست؟»، گفت: در روئینگ هر چه سن بالاتر رود، استقامت بیشتر می‌شود و با بالا رفتن استقامت عملکرد در این رشته بهتر خواهد بود همان‌طور که شاهد هستیم روورهای برتر دنیا اکثر سن بالایی دارند و من تازه در اول مسیر هستم.

ملایی از پیشرفت قایقرانی و روئینگ طی چند سال اخیر سخن گفت و تصریح کرد: به اعتقاد من قایقرانی در چند سال گذشته پیشرفت محسوسی داشته و توجه بیشتر به این رشته می‌تواند این پیشرفت را ادامه‌دار کند. معتقدم قایقرانی توان این را دارد که پرافتخارترین رشته ایران در کاروان بازی‌های آسیایی باشد اگر توجه و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز