در برلین؛

مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا پیگیری شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۳:۳۴:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۵۰۶
مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا پیگیری شد
مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا در برلین آلمان در حال پیگیری است و تا 12 آگوست ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا با حضور قهرمانان و رکوردداران جهان و اروپا در ماده های مختلف در برلین آلمان درحال پیگیری است که مهم ترین نتایج رقابت های روزهای دوم تا چهارم آن به شرح زیر است:

در مهم ترین رقابت های روز دوم و در دهگانه ی مردان، "آرتور آبله" ی آلمانی موفق شد پس از دو روز رقابت بی نقص به عنوان میزبان، اولین مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کند. پس از اینکه "کوین مایر"، پس از سه خطا در پرش طول از دور مسابقات کنار رفت، کار آبله برای کسب مدال آسان تر شد. آبله که تا روز دوم 4285 امتیاز کسب کرده بود کماکان با 95 امتیاز از "تیم داکورت" بریتانیایی عقب بود. اما با 5 ماده ی پیش رو، هنوز این امید را داشت تا بتواند برتری خود را به رخ کشیده و عنوان قهرمانی را به دست آورد. ورزشکار 32 ساله ی آلمانی در روز دوم توانست در 110 متر با مانع 13.94 ثانیه را به ثبت برساند و از داکورت که 14.55 ثانیه دویده بود پیشی بگیرد و فاصله اش را با او به حداقل برساند. سپس در پرتاب دیسک 45.42 متر پرتاب کرد و 775 امتیاز به دست آورد. سپس وی در پرش با نیزه با عبور موفق از مانع 5.10 متری در حالی که از بهترین پرش خود که 4.60 متری است، بالاتر پریده بود، مغلوب "ایلیا شکورنیف" با پرش 5.30 متری شد. در آخر وی در 1500 متر با دویدن در 4:30.84 دقیقه فاصله ی زیادی با رقبای خود ایجاد کرد تا سرانجام با امتیاز کلی 8431 امتیاز به برتری رسیده و قهرمان این دوره از رقابت ها شود، پس از وی "ایلیا شکورنیف" با 8321 امتیاز مدال نقره را به گردن آویخت و بهترین نتیجه ی فصل را نیز برای خود ثبت کرد. مدال برنز دهگانه ی مردان در آخر با 8290 امتیاز به "ویتالی ژوک" از کشور بلاروس رسید. وی هم چنین با این امتیاز، بهترین نتیجه ی شخصی خود را رقم زد.

از دیگر رقابت های مهم روز دوم پرتاب دیسک مردان بود که با برتری پرتابگری از لیتوانی به اتمام رسید. در این مسابقه ی هیجان انگیز که در واقع رقابت نزدیک و نفس گیری بین "آندریوس گودزیوس" و "دنیل استال" سوئدی بود، "آندریوس گودزیوس"، قهرمان جهان از کشور لیتوانی موفق شد با پرتاب 67.19 متری در پرتاب سوم مسابقه را در دست بگیرد. دست آخر گودزیوس با آخرین و بهترین پرتاب خود که 68.46 متر بود مدال طلا را به دست آورد و "دنیل استال" سوئدی با چهارمین و بهترین پرتاب 68.23 متری نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت. "لوکاس ویبهایدینگر" از اتریش نیز با پنجمین و بهترین پرتاب خود از شش پرتاب به مسافت 65.14 متر برنده ی مدال برنز شد.

پرتاب وزنه ی زنان از مهم ترین رقابت های زنان در روز دوم بود. در حالی که روز دوم با درخشش کشور آلمان در ماده های پیستی همراه بود یک قهرمانی برای "کریستینا شوانیتز" کافی بود تا این درخشش را برای کشور آلمان تکمیل کند اما قهرمان اروپا در پرتاب وزنه ی زنان نتوانست به رکوردی نزدیک به بهترین نتیجه ی فصل خود (20.06متر) دست یابد و سر انجام به مقام دومی بسنده کرد. شوانیتز مسابقه را با پرتاب 19.19 متر آغاز کرد تا کنترل مسابقه را در دست خود بگیرد اما پرتاب 19.02 متری "پاولینا گوبا" که در پرتاب پنجم به ثبت رسید زنگ خطری برای شوانتیز بود تا مدال طلای وی را به خطر بیندازد. دست آخر این اتفاق افتاد و گوبا در آخرین و ششمین پرتاب با پرتاب 19.33 متر به مدال طلا رسید تا شوانیتزبا همان اولین پرتاب 19.19 متری عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و مدال نقره را به گردن بیاویزد. "آلیونا دوبیتسکایا" از بلاروس با بهترین پرتاب 18.81 متری سوم شد و به مدال برنز دست یافت. 

از مهم ترین رقابت های روز سوم می توان به 400 متر با مانع مردان اشاره کرد که با قهرمانی "کارستن وارهلم" نرووژی همراه بود. دونده ای که در مسابقات دایموند لیگ به دلیل پیشتازی "عبدالرحمان سامبا" ی قطری به مقام نایب قهرمانی دست می یافت در این مسابقات موفق به بازیابی عنوان قهرمانی خود شد. این دونده با دویدن در 47.64 ثانیه علاوه برکسب مدال طلا، رکورد ملی این ماده را به نام خود ثبت کرد؛ رکوردی که با رکورد جوانان زیر 23 سال اروپا برابری می کند. پس از وارهلم، "یاسمانی کوپلو" از ترکیه با 47.81 ثانیه ضمن ثبت رکورد ملی صاحب مدال نقره شد و "توماس بار" ایرلندی با 48.31 ثانیه مدال برنز را به دست آورد و هم چنین بهترین نتیجه ی فصل را ثبت کرد. تا اولین دونده ی باشد که نخستین مدال دو سرعت کشور ایرلند در تاریخ 84 ساله ی برگزاری این مسابقات را به دست می آورد.

در دیگر مسابقات مهم روز سوم، پرش با نیزه ی زنان بود که دو ورزشکار از کرواسی عنوان های قهرمانی و نایب قهرمانی را به نام خود ثبت کردند. "اکاترینی استفانیدی" با دو خطا و یک  عبور موفق از مانع 4.85 متری به مدال طلا دست یافت و رکورد ملی کشور کرواسی را به نام خود ثبت کرد. "نیکولتا کریاکوپولو" نیز با یک خطا و یک پرش موفق از مانع 4.80 متری به عنوان نایب قهرمانی رسید و بهترین نتیجه ی فصل را به دست آورد. "هولی برادشاو" انگلیسی در آخر با دو خطا و پرش موفق از مانع 4.75 متری مدال برنز رقابت ها را از آن خود کرد.

در آن سو، پرتاب نیزه ی مردان که رقابت تمام آلمانی شب سوم را رقم زد نیز از اهمیت و جذابیت بالایی برخوردار بود، جایی که رقابت اصلی بین سه ورزشکار آلمانی بود و دست آخر هم عنوان قهرمانی به یک پرتابگر آلمانی رسید. در این مسابقه که در واقع رقابتی بین "توماس وتر"، "آندریاس هوفمن" و "یوهانس وتر" آلمانی به شمار می رفت، "توماس روهلر" با دومین و بهترین پرتاب خود به مسافت 89.47 متر مدال طلا را به دست آورد (پرتاب اول وی خطا اعلام شد)، پس از وی هموطن روهلر "آندریاس هوفمن" با پرتاب 87.60 متری که در دومین پرتاب وی به دست آمد مدال نقره را برای خود به ارمغان آورد. مدال برنز نیز با پرتاب 85.96 متری به "ماگنوس کرت" از کشور استونی رسید. "یوهانس وتر" آلمانی نیز در آخر با عملکردی نه چندان مطلوب با پنچمین و بهترین  پرتاب 83.27 متری به مقام پنجمی بسنده کرد.  

آخرین مسابقه ی مهم که در عصر روز سوم برگزار شد، دو 200 متر مردان بود که با برتری دونده ی ترکیه ای خاتمه یافت. "رامیل گولیف" ترکیه ای، قهرمان جهان، با دویدن در 19.76 ثانیه ضمن به دست آوردن مدال طلا رکورد مسابقات قهرمانی اروپا را نیز به نام خود ثبت کرد. پس از وی "نتانیل میچل بلیک" از بریتانیا با 20.04 ثانیه نایب قهرمان شد و بهترین نتیجه ی فصل را به دست آورد. "الکس ویلسون" سوییسی نیز با 20.04 ثانیه و 6 صدم ثانیه اختلاف با میچل بلیک سوم شد و رکورد ملی این ماده را به نام خود ثبت کرد.

اما روز چهارم مسابقات با یک رقابت مهم و جذاب دنبال شد، هفت گانه ی زنان که  با حضور"نفیساتو تیام"، قهرمان جهان همراه بود. تیام با حضور پر قدرت خود در این مسابقات بار دیگر نشان داد که هنوز ورزشکاری بی رقیب در هفت گانه ی زنان است. تیام بلژیکی در 100 متر با مانع 13.69 ثانیه دوید، در پرش ارتفاع 1.91 متر پرید، در پرتاب وزنه پرتاب 15.35 متری را رقم زد، در 200 متر در 24.81 ثانیه دوید، در پرش طول 6.60 متر پرید، در پرتاب نیزه، پرتاب 57.91 متری را ثبت کرد و در آخر 800 متر را در 2:19.35 دقیقه دوید تا با جمع امتیاز 6816 به مدال طلا دست یابد و بار دیگر قهرمان هفت گانه شود و بهترین رکورد سال را به نام خود ثبت کند. پس از وی، "کاتارینا جانسون تامپسون" از بریتانیا با امتیاز 6759 نایب قهرمان شد و بهترین نتیجه ی شخصی را به دست آورد. "کارولین شافر" آلمانی نیز با امتیاز 6602 به مدال برنز دست یافت و بهترین نتیجه ی فصل را ثبت کرد.

اما  110 متر مردان، بزرگ ترین شوک هفته در این مسابقات را رقم زد. "سرگئی شوبنکف" به دلیل نمایش حیرت انگیز "پاسکال مارتیونت لاگارد" فرانسوی از دست یابی به مدال طلا بازماند. هر چند هر دو دونده زمان 13.17 ثانیه را ثبت کردند اما تنها دو صدم ثانیه اختلاف کافی بود تا "شوبنکف" در رسیدن به مدال طلا ناکام بماند و به مقام نایب قهرمانی برسد. "اورلاندو اورته گا" اسپانیایی نیز در نهایت  با 13.34 ثانیه به مقام سوم دست یافت.

در پرتاب نیزه ی زنان که یکی دیگر از مهم ترین رقابت های روز چهارم به شمار می رفت، "کریستین هاسانگ" از آلمان در نمایشی فوق العاده، با اولین و بهترین پرتاب خود که 67.90 متر بود علاوه بر دست یافتن به مدال طلا، رکورد مسابقات را به نام خود ثبت کرد و بهترین رکورد اروپا را نیز به دست آورد و هم چنین نتیجه ی شخصی خود را ارتقا داد و بهترین نتیجه ی فصل را به دست آورد. پس از وی "نیکولا اوگرونیکووا" از چک با 61.85 متر نایب قهرمان شد و "لیوتا جاسیونایته" از لیتوانی با 61.59 متر به مقام سوم دست یافت.

نظر شما