ستاره‌های فوتبال ایران در بخش فرهنگی بکار گرفته شوند؛

طباطبایی: با موزیک و شعارهای حماسی چند لیدر و مجری قبل از بازی نمی‌شود گفت کار فرهنگی کردیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۳:۴۳:۳۴
کد خبر: ۷۳۹۵۱۰
طباطبایی: با موزیک و شعارهای حماسی چند لیدر و مجری قبل از بازی نمی‌شود گفت کار فرهنگی کردیم
دروازه اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در دهه های 70 و 80اظهارداشت:آنچه که در ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی اتفاق افتاده بیانگر این است که اقدامات فرهنگی صورت گرفته در حوزه ورزش کافی نبوده است و باید عمیق تر به این موضوع توجه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید هادی طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بداخلاقی ها در ورزشگاه ها اثرگذار هستند اظهار داشت: بخشی از این خشم ها و ناهنجارها، عصبانیت های درونی افراد جامعه است که در شرایط خاص ورزشی به درون اماکن ورزشی هدایت می شود و ما شاهد آن رفتارها توسط تماشاچیان و یا حتی ورزشکاران هستیم.

او توضیح داد که در طول سال ها ورزشگاه های و اماکن ورزشی ما با این مساله مواجه بودند و این سوال مطرح می شود که برای رفع عصبانیت ها و بداخلاقی ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟ اگر انجام شده و ما نتیجه ای در ورزشگاه ها نمی بینیم پس کافی نبوده است.

ملی پوش دهه هفتاد و هشتاد فوتبال کشورمان گفت: واقعیت این است کار فرهنگی را نباید به ارائه چند موزیک و شعارهای حماسی چند لیدر و مجری قبل از مسابقه  بسنده کرد بلکه هدایت افکار عمومی و ایجاد آرامش پروسه خاصی دارد که باید واکاوی شده و آن را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: موضوع توسعه فرهنگی و حذف بداخلاقی ها و امور غیر فرهنگی نیازمند بررسی است که باید به این مساله عمیق تر توجه شود ودراین بخش، حوزه فرهنگی وزارت ورزش و سایر نهادهای مرتبط باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

طباطبایی درمورد نقش ستاره های ورزشی برای هدایت افکار عمومی نیز بیان داشت: واقعیت این است که ورزشکاران وبه ویژه از فوتبالیست ها، به عنوان الگو مورد توجه بخش قابل توجهی از جوانان هستند اما یک سوال مطرح می شود که آیا در حوزه فرهنگی و برنامه هایی که در این راستا مدون شده نقشی برای این "ستاره های اثرگذار " دیده شده؟ این ستاره ها و الگوها کجا هستند؟

دروازه بان اسبق تیم ملی ادامه داد: خوب وقتی در حوزه های فرهنگی نقشی برای ورزشکاران به عنوان لیدر تعریف نشده و حضور آنها هر روز کم رنگ و کم رنگ می شود حق انتخاب از تماشاچی و جامعه مخاطب گرفته می شود دوم اینکه اثری گذر ورزشکاران ستاره و الگو هم از بین می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز