اسماعیل حسن‌زاده:

نمی‌خواهیم با حکم محرومیت از ورود علاقمندان به ورزشگاه جلوگیری شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۹۸۶۳
نمی‌خواهیم با حکم محرومیت از ورود علاقمندان به ورزشگاه جلوگیری شود
رئیس کمیته انضباطی معتقد است فرهنگ سازی توسط باشگاه‌ها یکی از عوامل موثر برابر درگیری و تخلفات تماشاگران است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره تخلفاتی که در هفته سوم رقابت های لیگ برتر مخصوصا در دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان، استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز رخ داد، گفت:  با توجه به گزارش های هفته سوم لیگ برتر و جمع بندی نظرات مقامات رسمی، حوادثی در هفته سوم رخ داده است. اگرچه شرایط هفته اول و دوم از نظر انضباطی قابل قبول بود اما در هفته سوم اتفاقاتی افتاد که به هر حال جای تاسف دارد. انتظار ما از تماشاگران تیم های بزرگ و هواداران واقعی فوتبال بیشتر از این است.

وی ادامه داد: حوادثی که رخ داده در گزارش ها دقیقا توضیح داده شده و ما در اولین فرصت ممکن ضمن اینکه موارد را به افراد و باشگاه ابلاغ می کنیم تا دفاعیات افرادی که علیه آنها گزارش شده را بگیریم، رای نهایی را صادر می کنیم.با توجه به اهمیت موضوع تلاشمان این است که در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه پرونده های انضباطی هفته سوم را به سرعت اعلام کنیم.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: معتقدم که همه ما باید تلاش کنیم که در هدایت تماشاگران میزبان و میهمان به وظیفه قانونی خود عمل کنیم. یکی از عوامل موثر در هدایت تماشاگران این است که مقامات و مدیران یک باشگاه اعم از میزبان و میهمان به درستی به وظایف خود عمل کنند. گاهی دیده می شود که یک مدیر و یا یک مسئولی با یک مصاحبه نادرست عملا التهاب و تشنج را به هواداران منتقل می کند و یا بر عکس با سکوت و یک مصاحبه درست، ارامش به هواداران منتقل می شود. اتفاقاتی که در ورزشگاه ها رخ می دهد و رفتارهای غیر قانونی که توسط مقامات گزارش می شود با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و روشن است بخشی ازرفتارها ازجنس فوتبال نیست. بدون شک فرهنگ سازی توسط باشگاهها یکی از عوامل موثر برابر درگیری و تخلفات تماشاگران است.

وی افزود: یعنی عده ای از بستر فوتبال و فضای موجود در ورزشگاه سو استفاده می کند تا به اهداف غیر فوتبالی خود برسند که در این زمینه هم مقامات انتظامی، امنیتی برنامه هایی برای شناسایی این افراد دارند و هم اینکه کمیته انضباطی مجوز قانونی دارد که افراد متخلف را حتی از ورود به ورزشگاه محروم کند. مطمنا در این می توان زمینه گام های موثری برای شناسایی افراد معلوم الحال و ممانعت از حضورشان در ورزشگاهها به عمل آورد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: تماشاگران فوتبال ایران هنوز هم پرافتخار ترین تماشاگران آسیا محسوب می شوند و امیدوارم ما در فدراسیون و مدیران باشگاه ها و تماشاگران عزیز به طوری عمل کنیم که این عنصر امتیاز آور و این افتخار بزرگ کماکان در سطح آسیا خودنمایی کند. ما نیز در کمیته انضباطی دلمان نمیخواهد با حکم محرومیت از ورود سیل علاقمندان به ورزشگاه جلوگیری کنیم  و باید تلاش کنیم که آن عده قلیلی که از جنس فوتبال نستند را محروم کنیم و طراوات و شادابی ورزشگاهها را حفظ کنیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز